בית בכפר
צילום: יח"צ

המהלך האמיץ של 'בית בכפר': הציג זוג חד מיני מבוגר במודעה

למרות שאנחנו כבר בסוף 2018, עדיין בישראל ובעולם המערבי נדיר מאוד לראות זוג חד מיני במודעת פרסום. מנכ"ל 'בית בכפר': "החלטנו לתמוך בערכים שנראים לנו טריוויאליים"
משה בנימין | (2)

אנחנו בסוף שנת 2018 ועדיין, זהו מחזה נדיר מאוד לראות זוג חד מיני במודעת פרסום בישראל, שאינה מותג להט"בי כלשהו או במסגרת הירתמות למאבק להט"בי כזה או אחר. לצורך העניין, צריך להודות ולומר שגם בעולם המערבי עניין זה אינו שכיח.

ואם באופן כללי מדובר בעניין בעל סבירות נמוכה שיתרחש, הרי שכשמדובר בפרסום לגיל השלישי, לדור שסטטיסטית מחזיק בדעות שמרניות יותר, בכלל מדובר בדבר מפתיע - וזה בדיוק מה שמותג הדיור המוגן "בית בכפר" עשה. 

בסוף השבוע הקרוב תעלה הרשת בקמפיין עיתונות ודיגיטל, וכבר היום ניתן לראות שיח ברשתות החברתיות על המודעה שמשותפת על ידי גולשים, שמחמיאים לרשת על המהלך. "המודעה הזו גרמה לי באמצע היום לחיוך גדול" כותב יניב ויצמן, בעליה של סוכנות הפרסום לבני נוער teenk. "כולנו יודעים עד כמה לפרסום יש כוח לשנות תודעה ותפיסות והנה דוגמא מצוינת לצעד מקסים שבעיני עושה את זה. שאפו לרשת 'בית בכפר' ולחברים מפרסום 'ברבור שחור' על המהלך הזה".

 

מנכ"ל 'בית בכפר', מיקי פרנס אומר: "התפקיד של מותגים בעולם משתנה. אם פעם מותג היה רק רעיון, או איזו רוח שאליה קיווינו שצרכנים יתחברו וכתוצאה ממנו יעדיפו את המוצר הספציפי שלנו. היום מותגים בכל העולם תופסים תפקיד יותר פרו-אקטיבי ומקדמים אג'נדות חברתיות שבהן הם מאמינים. אנחנו בבית בכפר דוגלים בשיווין, בסובלנות, בקבלת האחר ובפלורליזם".

עוד אומר פרנס: "ראינו את היכולת של מותגים לייצר שינוי חשוב בשיח החברתי; איך DOVE הצליחו לשנות השיח על יופי, איך P&G התגייסו למטרת העצמה נשית ויש עוד עשרות אם לא מאות דוגמאות. לכן היה חשוב לנו דווקא היום כשחל דיון על זכויות בסיסיות של הקהילה הלהט"בית החלטנו לנצל את ההזדמנות לתמוך בערכים שלנו נראים טריוויאליים ולעשות את זה בצורה הכי מכבדת ומחבקת".

קרדיטים:

ברבור שחור: טל קמיאבי , עודד שוקי גל וגיל אוליאמפרל

ארט: קירא ויצמן

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אשר 17/11/2018 15:24
    הגב לתגובה זו
    יכנס למשרד וינסה להיכנס לדיור המוגן בכפר? מישהו סיפר ל"בית בכפר" שהקהילה החד מינית מלאה בכסף..יש דירות קטנות?
  • 1.
    אהרון 14/11/2018 22:23
    הגב לתגובה זו
    לא מצאו דרכים איך לשווק את עצמם, תכף יצאו בפרויקט לחוף הכינרת עושק בעטיפת זהב
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.