המהלך האמיץ של 'בית בכפר': הציג זוג חד מיני מבוגר במודעה

למרות שאנחנו כבר בסוף 2018, עדיין בישראל ובעולם המערבי נדיר מאוד לראות זוג חד מיני במודעת פרסום. מנכ"ל 'בית בכפר': "החלטנו לתמוך בערכים שנראים לנו טריוויאליים"
משה בנימין | (2)

אנחנו בסוף שנת 2018 ועדיין, זהו מחזה נדיר מאוד לראות זוג חד מיני במודעת פרסום בישראל, שאינה מותג להט"בי כלשהו או במסגרת הירתמות למאבק להט"בי כזה או אחר. לצורך העניין, צריך להודות ולומר שגם בעולם המערבי עניין זה אינו שכיח.

ואם באופן כללי מדובר בעניין בעל סבירות נמוכה שיתרחש, הרי שכשמדובר בפרסום לגיל השלישי, לדור שסטטיסטית מחזיק בדעות שמרניות יותר, בכלל מדובר בדבר מפתיע - וזה בדיוק מה שמותג הדיור המוגן "בית בכפר" עשה. 

בסוף השבוע הקרוב תעלה הרשת בקמפיין עיתונות ודיגיטל, וכבר היום ניתן לראות שיח ברשתות החברתיות על המודעה שמשותפת על ידי גולשים, שמחמיאים לרשת על המהלך. "המודעה הזו גרמה לי באמצע היום לחיוך גדול" כותב יניב ויצמן, בעליה של סוכנות הפרסום לבני נוער teenk. "כולנו יודעים עד כמה לפרסום יש כוח לשנות תודעה ותפיסות והנה דוגמא מצוינת לצעד מקסים שבעיני עושה את זה. שאפו לרשת 'בית בכפר' ולחברים מפרסום 'ברבור שחור' על המהלך הזה".

 

מנכ"ל 'בית בכפר', מיקי פרנס אומר: "התפקיד של מותגים בעולם משתנה. אם פעם מותג היה רק רעיון, או איזו רוח שאליה קיווינו שצרכנים יתחברו וכתוצאה ממנו יעדיפו את המוצר הספציפי שלנו. היום מותגים בכל העולם תופסים תפקיד יותר פרו-אקטיבי ומקדמים אג'נדות חברתיות שבהן הם מאמינים. אנחנו בבית בכפר דוגלים בשיווין, בסובלנות, בקבלת האחר ובפלורליזם".

עוד אומר פרנס: "ראינו את היכולת של מותגים לייצר שינוי חשוב בשיח החברתי; איך DOVE הצליחו לשנות השיח על יופי, איך P&G התגייסו למטרת העצמה נשית ויש עוד עשרות אם לא מאות דוגמאות. לכן היה חשוב לנו דווקא היום כשחל דיון על זכויות בסיסיות של הקהילה הלהט"בית החלטנו לנצל את ההזדמנות לתמוך בערכים שלנו נראים טריוויאליים ולעשות את זה בצורה הכי מכבדת ומחבקת".

קרדיטים:

ברבור שחור: טל קמיאבי , עודד שוקי גל וגיל אוליאמפרל

ארט: קירא ויצמן

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אשר 17/11/2018 15:24
    הגב לתגובה זו
    יכנס למשרד וינסה להיכנס לדיור המוגן בכפר? מישהו סיפר ל"בית בכפר" שהקהילה החד מינית מלאה בכסף..יש דירות קטנות?
  • 1.
    אהרון 14/11/2018 22:23
    הגב לתגובה זו
    לא מצאו דרכים איך לשווק את עצמם, תכף יצאו בפרויקט לחוף הכינרת עושק בעטיפת זהב
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.