שמעון אלקבץ
צילום: יח"צ

שמעון אלקבץ נבחר לסמנכ"ל הרדיו בתאגיד הציבורי - וצפוי לעזוב את רשות השידור

אלקבץ מנהל מ-2014 את קול ישראל, וב-3 החודשים האחרונים גם את הרשות. עורך NRG אלעד טנא נבחר לסמנכ"ל הדיגיטל. דינה לניר מהחינוכית תהיה סמנכ"לית טלוויזיה. וגם: עובדי רשות השידור דורשים להפסיק גיוס עובדים לתאגיד
אלכסנדר כץ | (1)

תאגיד השידור הציבורי החדש הודיע הבוקר (יום ג') על בחירתם של 3 סמנכ"לים, שבוע לאחר מינויה של גל שטרנברג לתפקיד סמנכ"לית משאבי אנוש ותחילת גיוס העובדים. הבחירה בסמנכ"לים נעשה כבר לפני שבועות אחדים, אולם בשל בעיות מצד המפסידים, ההכרזה נדחתה.

 

שמעון אלקבץ, העורך הראשי של רשות השידור, נבחר לסמנכ"ל חטיבת הרדיו בתאגיד. אלקבץ התמודד גם לתפקיד סמנכ"ל החדשות. בעקבות כך הוא צפוי לעזוב את רשות השידור, מה שמעלה את השאלה האם יגוייס עורך ראשי חדש לתקופה של כמה חודשים, או שהרשות תתפקד ללא עורך, אבל עם מנהל רשות, ברי בר ציון, על תקן מנכ"ל. 

אלקבץ (50) ניהל בשנה האחרונה את קול ישראל, ומספטמבר הוא העורך הראשי במקומו של יונה ויזנטל שהתפטר. לאלקבץ ניסיון עשיר ברדיו, והוא הקים את רדיו דרום ורדיו גלי ישראל, ומינכ"ל את קבוצת רדיו ישראל, ובהמשך ניהל את רדיו ירושלים. עוד לפני כן היה ראש מערכת  העיתון חדשות בדרום, ממייסדי רשת מקומוני ידיעות תקשורת, כיהן כסמנכ"ל במעריב, ניהל פרויקטים בחדשות 10 ועוד.

 

לתפקיד סמנכ"ל חטיבת הדיגיטל נבחר אלעד טנא, שהגיש מועמדות גם לתפקיד סמנכ"ל החדשות. לטנא (43) ניסיון עשיר בתחום הדיגיטל ומומחיות בתחום האקטואליה. בשנת 2000 היה שותף לגרעין ההקמה של ynet ובהמשך שימש 5 שנים כראש דסק החדשות. כמו כן, ניהל באתר פרויקטים וערוצים, שכללו את הטמעת תחום הווידיאו. ב-2010 ייסד וערך טנא את מגזין מוצש של מקור ראשון, שימש כסגן עורך מעריב ומשנת 2013 הוא מכהן כעורך הראשי של אתר nrg. מ-2014 משמש במקביל גם כסגן העורך הראשי של מקור ראשון.

 

סמנכ"לית חטיבת הטלוויזיה של תאגיד השידור היא דינה לניר. לניר בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-20 שנה בתחומי הניהול והעריכה בטלוויזיה. היא מילאה שורה ארוכה של תפקידים בשידור הציבורי ובמרוצת השנים יכולותיה וניסיונה הביאו אותה עד לניהול חטיבת הפקת התכניות של הטלוויזיה החינוכית, תפקיד אותו היא ממלאת ב-11 השנים האחרונות.

 

"הפסיקו קליטת עובדים"

בתוך כך, הליך גיוס העובדים לא עובר חלק. אגודת העיתונאים בירושלים קראה לחבריה לא להגיש מועמדויות בטוענה של "יש עוד זמן", וזאת משום שיש ללמוד את החומרים.

כמו כן היא פנתה הבוקר לאלדד קובלנץ, מנהל תאגיד השידור הציבורי, ודרשה להחליט על קליטתם של עובדי הרשות בתאגיד. "הקושי עם פרסומים אלו (מודעות הדרושים), מעבר לבעיות נקודתיות בפרסומים ספציפיים (כגון דרישת ניסיון ב'ערוץ מסחרי'), הוא העובדה כי עובדי רשות השידור נותרים 'מחוץ למעגל' ואינם זוכים לכל קדימות", כתבו עורכי הדין אופיר טל ולואיז ספורטס ממשרד גלעד שר, קדרי ושות'. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לדבריהם, "בדיוני הוועדה המיוחדת בראשות צחי הנגבי, הובהר מפורשות בהסכמה רחבה של כלל הנוכחים בוועדה, כי מתוך 400 העובדים הראשונים, תהיה קליטה של עובדי רשות השידור, ללא מכרז, בטרם תהיה קליטה מן החוץ... אם כן, היה ברור לכל הנוגעים בדבר כי הקליטה הראשונית של עובדים לתאגיד החדש, תהיה של עובדי רשות השידור, בהתאם לרשימות שיגובשו מבעוד מועד. פרסום הצעות לקליטת עובדים מן החוץ, ללא מתן עדיפות לעובדי הרשות – חותרת תחת ההסכמות, ואף עלולה להביא למצב בו הוראות החוק יופרו, שכן עלול להיווצר מצב בו לא תיוותר יתרת כח אדם מספקת לקליטת 25% (מינימום) על פי הוראות החוק. חמור לא פחות הוא המצב בו ייקלטו עובדים מן החוץ, בעוד עובדים אחרים מוכשרים יותר יידחקו אל החוץ, ו'ייענשו' רק בשל העובדה כי הם עובדי רשות השידור והם 'פספסו' את איוש התפקידים".

המכתב מלווה באיום כי אם פעולת גיוס העובדים לא תופסק, "לא יהיה מנוס מפנייה לערכאות".

עורכי הדין אופיר טל ולואיז ספורטס גם פנו לראש הממשלה ושר התקשורת נתניהו, שר האוצר משה כחלון, מנכ"ל האוצר שי באב"ד ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר,  בדרישה "לקיים את התחייבויותיכם ומחוייבותכם כאישי ציבור כלפי עובדי רשות השידור, ודורשים כי ינוהל מו"מ בדבר קליטת עובדי רשות השידור לתאגיד השידור הציבורי, עוד בטרם יתקבלו עובדים מן החוץ".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלקרצץ מתאים להיות מנהל רדיו ממלכתי,? (ל"ת)
    חני 30/12/2015 00:13
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.