גבי ויסמן נובה
צילום: בני גמזו

מניית נובה עלתה מהר מדי - באופנהיימר מורידים את ההמלצה

נובה בתקופה נהדרת בעסקים ובוול סטריט; באופנהיימר צופים רגיעה במחיר המניה; מורידים המלצה מ-Outperform ל-Perform
עוזי גרסטמן | (3)
נושאים בכתבה אופנהיימר נובה

בנק ההשקעות אופנהיימר מעלה את מחיר היעד למניית נובה 0% מ-126 ל-170 דולר. לכאורה סיבה למסיבה, אבל מניית נובה טסה בחודשים האחרונים הרבה מעבר למחיר היעד הקודם, היא כבר ב-169 דולר. באופנהיימר משבחי את תוצאות החברה ואת התחזית קדימה, אבל אומרים שמבחינת תמחור הם לא רואים עלייה קדימה. מחיר היעד שלהם - 170 דולר - קרוב למחיר השוק - 169 דולר. 

מחיר היעד שניתן מתבסס על מכפיל 25 לתחזית הרווח ב-2025 בתוספת מזומנים. על רקע פוטנציאל עלייה מוגבל של המניה מהרמה הנוכחית - הוריד הבנק את המלצתו מ-Outperform ל-Perform. מניית נובה זינקה בחדות בחודשים האחרונים, לאור הציפיה להתאוששות מחזורית של שוק הציוד לשבבים ועליית מכפילים בשוק.

נובה, שמתמחה בפיתוח וייצור של מכשירי מדידה לתעשיית המוליכים למחצה, פרסמה בשבוע שעבר את תוצאותיה לרבעון האחרון של 2023. התוצאות שהציגה החברה היו מעל התחזיות, ונובה, שבראשה עומד המנכ"ל גבי ויסמן, אף סיפקה תחזיות גבוהות לרבעון הבא. החברה הגיעה לשווי של כמעט 5 מיליארד דולר. נובה צופה התאוששות מחזורית ב-2024, במיוחד במחציתה השנייה. 

בהודעת הבנק נכתב בין השאר כי, "החברה ממוצבת היטב לדעתנו, כדי להמשיך לצמוח בקצב גבוה מהממוצע הענפי. עם זאת, הערכה חיובית זו מגולמת לדעתנו בתמחור הנוכחי של מניית נובה (NVMI), הנסחרת מעל הממוצע הענפי. אנו מעלים את מחיר היעד למניה מ-126 ל-170 דולר, בהתבסס על מכפיל 25 לתחזית רווח 2025 בתוספת מזומנים, אך מציינים כי המניה כבר נסחרת קרוב למחיר יעד זה. בכך אנו בוחרים להוריד את המלצתנו על מניית NVMI מ-Outperform ל-Perform, וממתינים לנקודת כניסה נוחה יותר במניה".

ברבעון הרביעי 2023 הציגה נובה, שאחד ממייסדיה הוא ד"ר גבי דישון, הכנסות של 134.2 מיליון דולר - ירידה שנתית של 9% וצמיחה רבעונית של 4%, עם רווח GAAP-non של 1.36 דולרים למניה, גבוה מהצפי של 128 מיליון דולר ו-1.23 דולרים למניה ומעל הרף העליון של תחזית החברה. שיעור הרווח הגולמי היה 57%, ושיעור הרווח התפעולי היה 30%. החברה ייצרה ברבעון האחרון תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 30 מיליון דולר (124 מיליון דולר ב-2023 כולה), וסיימה את השנה עם קופת מזומנים של 635 מיליון דולר, כנגד חוב בגין אג"ח להמרה של 198 מיליון דולר, מזומנים נטו של כ-13.6 דולר למניה.

ירידה שנתית של 16% בהכנסות, ועלייה רבעונית של 4%

מכירות המוצרים של החברה הסתכמו ב-104 מיליון דולר - ירידה שנתית של 16% וצמיחה רבעונית של 4%; ואילו ההכנסות משירות הגיעו לשיא של 30 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 8%. תמהיל המכירות לפי סגמנטים נותר דומה לזה שנרשם ברבעון הקודם, כש-65% מההכנסות הגיעו מתחום ה-Foundry/Logic ו-35% הגיעו מתחום שבבי הזיכרון memory.

החברה הציגה התקדמות בתחום הצמיחה של Packaging Advanced (כולל טכנולוגיית HBM בשוק הזכרונות המתקדמים) - פעילות שמציגה צמיחה שנתית של כ-30%, אם כי מהווה עדיין נתח קטן של כ-10% בלבד מסך ההכנסות. במקביל, נהנית פעילות נובה מביקושים חזקים לפתרונות מדידת חומרים Veraflex, Elipson ו-Metrion, המהווים את מנוע הצמיחה העיקרי, וממשיכה לזכות בעסקות מול יצרניות השבבים המובילות.

באופנהיימר סבורים שנובה תמשיך להציג צמיחה גבוהה מהממוצע

הנהלת נובה צופה ברבעון הראשון 2024 הכנסות של 140-134 מיליון דולר, עם רווח GAAP-Non בטווח של 1.33-1.21 דולרים למניה - גבוה יותר מהתחזיות של 134 מיליון דולר ו-1.19 דולרים למניה. החברה לא מספקת תחזיות מעבר לרבעון אחד, אך באופנהיימר סבורים כי תמשיך להציג צמיחה מעל הממוצע בשוק הציוד לשבבים, בייחוד לאור ההתאוששות הצפויה בהשקעות חברות ה-foundry במחצית השנייה של 2024.

קיראו עוד ב"BizTech"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רפאל 20/02/2024 10:37
    הגב לתגובה זו
    חברה רווחית
  • 2.
    הצדיק מסדום 19/02/2024 19:52
    הגב לתגובה זו
    כאשר האנליסטים מפספסים, הם טוענים שהרצפה עקומה. מה זה "עלתה מהר מדי?"
  • 1.
    ליצנים (ל"ת)
    פז 19/02/2024 17:33
    הגב לתגובה זו
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.