
סטארט-אפ רובוטיקה זוכה להשקעה משותפת סינית-אמריקאית
Genesis AI גייסה 105 מיליון דולר מקואליציה של קרנות אמריקאיות וסיניות למרות הפיצול הגיאופוליטי בתעשייה, כשהחברה הצרפתית-אמריקאית שואפת לפתח רובוטים אוטונומיים המסוגלים לבצע כל משימה ידנית ולהוביל את המהפכה הבאה בשילוב AI ורובוטיקה
בעולם שבו המתחים הגיאופוליטיים בין ארצות הברית לסין הפכו לחומה כמעט בלתי חדירה בשוק ההון הגלובלי, חברת Genesis AI הצליחה לעשות את הבלתי אפשרי: לגייס 105 מיליון דולר מהשקעה משותפת של קרנות אמריקאיות וסיניות.
הסיבוב מומן על ידי קואליציה של משקיעים: Khosla Ventures ו-Eclipse Capital האמריקאיות הובילו את הגיוס, ולצידן הצטרפו הבנק הציבורי הצרפתי Bpifrance, מיליארדרי הטק אריק שמידט וקסבייה ניאל, ו-HongShan – הקרן שפעלה בעבר תחת השם Sequoia China. השילוב הזה של כסף מזרחי ומערבי הוא תופעה נדירה בימינו, כאשר רוב החברות נאלצות לבחור צד במלחמת ההשקעות הגלובלית.
Genesis AI הוקמה על ידי ג’ואו שיאן, חוקר רובוטיקה יליד סין, ותאופיל ג’רווט, מדען צרפתי לשעבר מ-Mistral AI. השניים בחרו למקם את החברה באתרים אסטרטגיים – משרדים ראשיים בפריז ובפאלו אלטו – מהלך שמאפשר לה לנווט בין השטחים הגיאופוליטיים המורכבים. המיקום הדואלי הזה אינו מקרי; הוא מאפשר לחברה גישה לשני השווקים הגדולים ביותר, מבלי להתחייב באופן מלא לאף אחד מהם.
המטרה של Genesis AI היא לבנות מערכות רובוטיות שיוכלו "לבצע אוטומציה של כל המשימות הידניות". זהו חזון שמבטיח לשנות מהיסוד את הדרך בה אנחנו עובדים – מתפקידים פשוטים כמו גיהוץ בגדים ועד משימות מורכבות כמו ניווט בשדות קרב. הטכנולוגיה שמאחורי החזון הזה היא בינה מלאכותית גנרטיבית מתקדמת – אותה טכנולוגיה שמובילה את המהפכה הנוכחית בתחום ה-AI.
- אולימפיאדת הרובוטים נפתחה בבייג'ינג, עם חזון סיני שכרוך בהשקעה של 157 מיליארד דולר
- השקת הכלב הרובוטי הסיני מזניקה שוק של 50 טריליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזרמת 105 מיליון דולר ל-Genesis AI מעידה על תיאבון עצום של המשקיעים לתחום הרובוטיקה. התחום הפך למוקד תשומת לב אינטנסיבית לאחר שהבינה המלאכותית הגנרטיבית הוכיחה את יכולותיה, והמשקיעים מתחרים זה בזה על ההזדמנות להיות חלק מהמהפכה הבאה.
המרוץ הגלובלי בתחום הרובוטיקה מציב את אירופה בעמדה לא נוחה. בעוד סין מתקדמת במהירות בייצור רובוטים דמויי אדם וארצות הברית מובילה בטכנולוגיות AI מתקדמות, אירופה נותרת מאחור בשני התחומים. מצב זה מדאיג אנליסטים ופוליטיקאים שרואים ברובוטיקה תחום קריטי לעתיד הכלכלי והביטחוני, ולכן מדינות אירופה משקיעות כיום משאבים ציבוריים כדי לצמצם את הפער.

מאנדיי משיקה: סוכני AI חדשים ומוצר לניהול קמפיינים כחלק מ-CRM
לאחר הצלחת monday vibe, פלטפורמת ה-no-code לפיתוח אפליקציות עסקיות, שבאמצעותה נבנו מעל 17 אלף אפליקציות בשבוע אחד בלבד, החברה משיקה את Monday Agents, כלי חדש לבניית סוכני AI מותאמים אישית, לצד השקת monday campaigns, מוצר חדשני לניהול קמפיינים מבוססי AI כחלק מפתרון ה-CRM של החברה
חברת מאנדיי monday.com -3.91% הציגה בכנס הלקוחות השנתי שלה בניו יורק את הצעד הבא בחזון ה-AI שלה: monday agents, כלי חדש לבניית סוכני AI מותאמים אישית. לצד זה, השיקה גם את monday campaigns, מוצר חדשני לניהול קמפיינים מבוססי AI כחלק מפתרון ה-CRM של החברה.
המהלך מגיע לאחר הצלחת monday vibe, פלטפורמת ה-no-code לפיתוח אפליקציות עסקיות, שבאמצעותה נבנו מעל 17 אלף אפליקציות בשבוע אחד בלבד. monday agents מאפשר לכל ארגון לבנות סוכני בינה מלאכותית שמבצעים עבודה בפועל, מהעשרת דאטה ולידים ב-CRM ועד ניהול פגישות ויצירת אסטרטגיות.
הסוכנים הראשונים פועלים בעולמות הפיתוח העסקי (SDR): הם יוצרים קשר מיידי עם לידים "חמים", מבצעים סינון ואימות, מעשירים את המידע ומתעדים הכל ישירות ב-CRM, מה שמגדיל את נפח ההזדמנויות ומייעל את תהליך המכירה.
דניאל לריה, סמנכ"ל מוצר וטכנולוגיה במאנדיי, אמר כי "אנחנו נכנסים לעידן חדש שבו התוכנה לא רק מנהלת עבודה, אלא מבצעת אותה בפועל. monday agents מאפשר לכל צוות, טכני או לא, לרתום את כוח ה-AI כדי לנוע מהר יותר, להישאר מסונכרנים ולצמוח בחוכמה."
- מאנדיי גייסה 10 מיליון דולר לבלוקס הישראלית
- NESS מקבוצת חילן רוכשת שליש מחברת Boost לפי שווי של 60 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל הושקה monday campaigns, מוצר חדש לאנשי שיווק שמסייע לבנות, להשיק ולבצע אופטימיזציה לקמפיינים תוך חיבור ישיר לנתוני ההכנסות והמכירות בארגון. הכלי מייצר קמפיינים בשפת המותג, מספק תובנות, מפלח קהלים בצורה חכמה ומאפשר לייחס כל השקעה שיווקית לתוצאות עסקיות מדידות. המוצר מושק תחילה עם דגש על קמפיינים בדוא"ל ויורחב בהמשך השנה לערוצים נוספים.

OpenAI משיקה אפליקציית וידאו חברתית
החברה משיקה את Sora – אפליקציה חברתית ליצירת ושיתוף סרטוני AI עם אווטארים דיגיטליים, קול ריאליסטי ותכונות מתקדמות של וידאו ואודיו, במהלך שמציב אותה בתחרות ישירה מול טיקטוק ומטא ועשוי לפתוח לה זרמי הכנסה חדשים מפרסום
OpenAI השיקה אפליקציה חברתית עצמאית ליצירה ושיתוף של סרטונים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית. זה ניסיון להפוך את הטכנולוגיה למיינסטרים, בדיוק כמו ש-ChatGPT עשה לצ'אטבוטים לפני שלוש שנים. האפליקציה החינמית, Sora, מופעלת על ידי גרסה חדשה של תוכנת יצירת הוידאו של OpenAI באותו שם. כמו בגרסה המקורית שהושקה בדצמבר, משתמשים יכולים ליצור קליפים קצרים בתגובה להנחיות טקסט. אבל האפליקציה החדשה מאפשרת לאנשים לראות סרטונים שיצרו אחרים, ובכך הופכת למעין רשת חברתית של תוכן AI.
מעבר לזה, משתמשים יכולים ליצור אווטאר דיגיטלי וקול ריאליסטי של עצמם, שניתן להכניס לסרטונים שנוצרו באפליקציה על ידי המשתמש או החברים שלו – בהרשאת בעל האווטאר. זו תכונה שנועדה להפוך את האפליקציה לחברתית יותר.
למרות ההצלחה של ChatGPT, שכיום משמש יותר מ-700 מיליון אנשים מדי שבוע, OpenAI עדיין לא הצליחה להפוך את Sora לשם מוכר. החברה מתמודדת מול תחרות קשה מגוגל של אלפאבית, Runway AI ו-Midjourney – כולן מציעות כלי AI שמייצרים קליפים קצרים במהירות, ובמקרים מסוימים בזול יותר מיצירת וידאו מאפס. עם האפליקציה החדשה, OpenAI עושה את הצעד הגדול ביותר שלה לכיוון בניית מוצר מדיה חברתית. המהלך מעמיד אותה בתחרות ישירה עם שירותים של טיקטוק ומטא, שהשיקה לאחרונה פיד וידאו AI בשם Vibes. בתהליך, OpenAI עשויה לפתוח את הדלת לזרמי הכנסה חדשים מפרסום, ולהגביר את החשיפה לטכנולוגיה שלה.
"הרבה מאיתנו, אפילו בפנים, היו קצת סקפטיים לרעיון של פיד שנוצר ב-AI", אמר תומאס דימסון, מהנדס תוכנה ב-OpenAI, בתדריך לעיתונאים. תכונת הקמיאו, שמאפשרת למשתמשים להכניס את עצמם לסרטונים, גרמה לצוות לחשוב שהפיד יכול להיות "טוב לעולם". "עם הזמן שמתי לב שהרבה מהפלטפורמות החברתיות האחרות התרחקו מהרעיון הזה של קשרים וחברים".
- ועכשיו למוניטיזציה: OpenAI השיקה את Instant Checkout בשיתוף Etsy ו-Shopify
- מנכ"ל אנבידיה: OpenAI תהיה חברת המולטי־טריליונים הבאה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגרסה המעודכנת של Sora גם אמורה לפתור בעיות ישנות של מחוללי וידאו מבוססי בינה מלאכותית. OpenAI אמרה שהתוכנה החדשה טובה יותר ביצירת סרטונים שמכבדים את חוקי הפיזיקה – משהו שכל השירותים האחרים נאבקים איתו, כולל הגרסה המקורית של Sora. היא גם אמורה לעקוב בצורה מדויקת יותר אחרי מה שהמשתמש ביקש, במיוחד כשמדובר ברצף של כמה צילומים בסרטון אחד.