
פיצ׳ר חדש ב-ChatGPT - ישלח לכם חדשות במקום שתחפשו בעצמכם
התכונה החדשה תספק למנויי ChatGPT Pro כרטיסי מידע יומיים לפי תחומי עניין ושיחות קודמות, ותהפוך את הכלי משירות תגובתי למערכת יוזמת שמתחרה ישירות בגוגל ושירותי חדשות מותאמים
OpenAI משיקה תכונה חדשה ב-ChatGPT שמשנה את כללי המשחק. במקום לחכות שתשאלו משהו, הבוט יתחיל לשלוח לכם עדכונים יומיים מותאמים אישית על בסיס השיחות הקודמות שלכם איתו, בדרך להפוך את הבינה המלאכותית לחלק פעיל בחיי היומיום של המשתמשים.
התכונה החדשה, שנקראת ChatGPT Pulse, תישלח ללקוחות נבחרים של המנוי החל מהיום (חמישי). המשתמשים יקבלו 5-10 כרטיסים ויזואליים מדי יום, כל אחד מהם מספק פרטים על נושא שמעניין אותם ומציע נקודת פתיחה לשיחה עם הבוט. מי שמדבר הרבה על חלל וילדים קטנים יקבל למשל עדכונים על שיגור רקטות של נאס"א או הצעות לתחפושות חלל למשפחה.
הטכנולוגיה לא רק מנתחת את השיחות הקודמות. המערכת גם לוקחת בחשבון העדפות מפורשות שהמשתמש הביע, למשל "עדכן אותי על סדרות טלוויזיה, אבל בלי ספויילרים" - ומידע מ-Gmail ו-Google Calendar אם המשתמש בחר לחבר את החשבונות שלו. זה אומר שהבינה המלאכותית בונה פרופיל עמוק של תחומי העניין והצרכים שלכם. דומה למה שמטא עושה בשביל להתאים לנו פרסומות.
עם זאת, אדם פריי, מנהל המוצר לחוויות פרואקטיביות ב-ChatGPT, הסביר שהמטרה היא לא לגזול זמן מהמשתמשים. "אנחנו מאוד מתמקדים בלא לקחת מאנשים זמן ולהפריע להם", הוא אמר השבוע. להבדיל מהרשתות חברתיות שמנסות להחזיק אותנו כמה שיותר זמן על המסך.
- OpenAI, אורקל וסופטבנק ישקיעו 400 מיליארד דולר במרכזי נתונים חדשים בארה״ב
- אנבידיה תשקיע 100 מיליארד דולר ב-OpenAI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלי שיוזם אינטראקציות
ההשקה המוגבלת מתחילה רק עם משתמשים שמשלמים 200 דולר לחודש למנוי ChatGPT Pro, קהל יעד קטן של לקוחות מסחריים ומקצועיים. OpenAI מתכננת להרחיב את התכונה למנויים נוספים בהמשך השנה, אבל ברור שהיא רוצה לבדוק איך זה עובד עם קבוצה קטנה לפני שהיא פותחת את השער לכל 700 מיליון המשתמשים. החברה מנסה להפוך את ChatGPT מכלי שמגיב לבקשות לשירות שיוזם אינטראקציות. זה שינוי שמזכיר איך שגוגל הפכה מאתר שחיפשתם בו דברים למערכת שמציעה מידע לפני שאתם יודעים שאתם צריכים אותו.
הצעד הזה גם מציב את OpenAI בתחרות ישירה עם גוגל ושירותי חדשות מותאמים אחרים.
אם ChatGPT יהפוך לתחנה ראשונה לחדשות וטרנדים מותאמים אישית, זה יכול לפגוע בתנועה שמגיעה למנועי החיפוש המסורתיים. גוגל כבר מתמודדת עם האתגר הזה, וזה רק מעמיק אותו.
הבעיה היא שזה גם צעד נוסף לקראת תלות מוחלטת בבינה המלאכותית לקבלת מידע. אם החדשות והעדכונים שלכם מגיעים מאלגוריתם שמכיר אתכם טוב מדי, איך אתם יודעים שאתם לא נשארים בבועה? המערכת מבטיחה להביא לכם בדיוק מה שמעניין אתכם, אבל לפעמים הדברים הכי חשובים הם אלה שלא חשבתם שאתם רוצים לדעת. העתיד של הטכנולוגיה הזאת תלוי בשאלה האם אנחנו מוכנים שבינה מלאכותית תחליט בשבילנו על מה אנחנו צריכים לדעת מדי יום? OpenAI מהמרת שהתשובה היא כן, לפחות עבור הלקוחות שמוכנים לשלם 200 דולר לחודש על הזכות הזאת.