chatgpt
צילום: טוויטר

פיצ׳ר חדש ב-ChatGPT - ישלח לכם חדשות במקום שתחפשו בעצמכם

התכונה החדשה תספק למנויי ChatGPT Pro כרטיסי מידע יומיים לפי תחומי עניין ושיחות קודמות, ותהפוך את הכלי משירות תגובתי למערכת יוזמת שמתחרה ישירות בגוגל ושירותי חדשות מותאמים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה OpenAI ChatGPT

OpenAI משיקה תכונה חדשה ב-ChatGPT שמשנה את כללי המשחק. במקום לחכות שתשאלו משהו, הבוט יתחיל לשלוח לכם עדכונים יומיים מותאמים אישית על בסיס השיחות הקודמות שלכם איתו, בדרך להפוך את הבינה המלאכותית לחלק פעיל בחיי היומיום של המשתמשים.


התכונה החדשה, שנקראת ChatGPT Pulse, תישלח ללקוחות נבחרים של המנוי החל מהיום (חמישי). המשתמשים יקבלו 5-10 כרטיסים ויזואליים מדי יום, כל אחד מהם מספק פרטים על נושא שמעניין אותם ומציע נקודת פתיחה לשיחה עם הבוט. מי שמדבר הרבה על חלל וילדים קטנים יקבל למשל עדכונים על שיגור רקטות של נאס"א או הצעות לתחפושות חלל למשפחה.


הטכנולוגיה לא רק מנתחת את השיחות הקודמות. המערכת גם לוקחת בחשבון העדפות מפורשות שהמשתמש הביע, למשל "עדכן אותי על סדרות טלוויזיה, אבל בלי ספויילרים" - ומידע מ-Gmail ו-Google Calendar אם המשתמש בחר לחבר את החשבונות שלו. זה אומר שהבינה המלאכותית בונה פרופיל עמוק של תחומי העניין והצרכים שלכם. דומה למה שמטא עושה בשביל להתאים לנו פרסומות.


עם זאת, אדם פריי, מנהל המוצר לחוויות פרואקטיביות ב-ChatGPT, הסביר שהמטרה היא לא לגזול זמן מהמשתמשים. "אנחנו מאוד מתמקדים בלא לקחת מאנשים זמן ולהפריע להם", הוא אמר השבוע. להבדיל מהרשתות חברתיות שמנסות להחזיק אותנו כמה שיותר זמן על המסך.


כלי שיוזם אינטראקציות

ההשקה המוגבלת מתחילה רק עם משתמשים שמשלמים 200 דולר לחודש למנוי ChatGPT Pro, קהל יעד קטן של לקוחות מסחריים ומקצועיים. OpenAI מתכננת להרחיב את התכונה למנויים נוספים בהמשך השנה, אבל ברור שהיא רוצה לבדוק איך זה עובד עם קבוצה קטנה לפני שהיא פותחת את השער לכל 700 מיליון המשתמשים. החברה מנסה להפוך את ChatGPT מכלי שמגיב לבקשות לשירות שיוזם אינטראקציות. זה שינוי שמזכיר איך שגוגל הפכה מאתר שחיפשתם בו דברים למערכת שמציעה מידע לפני שאתם יודעים שאתם צריכים אותו.


הצעד הזה גם מציב את OpenAI בתחרות ישירה עם גוגל ושירותי חדשות מותאמים אחרים. אם ChatGPT יהפוך לתחנה ראשונה לחדשות וטרנדים מותאמים אישית, זה יכול לפגוע בתנועה שמגיעה למנועי החיפוש המסורתיים. גוגל כבר מתמודדת עם האתגר הזה, וזה רק מעמיק אותו.


הבעיה היא שזה גם צעד נוסף לקראת תלות מוחלטת בבינה המלאכותית לקבלת מידע. אם החדשות והעדכונים שלכם מגיעים מאלגוריתם שמכיר אתכם טוב מדי, איך אתם יודעים שאתם לא נשארים בבועה? המערכת מבטיחה להביא לכם בדיוק מה שמעניין אתכם, אבל לפעמים הדברים הכי חשובים הם אלה שלא חשבתם שאתם רוצים לדעת. העתיד של הטכנולוגיה הזאת תלוי בשאלה האם אנחנו מוכנים שבינה מלאכותית תחליט בשבילנו על מה אנחנו צריכים לדעת מדי יום? OpenAI מהמרת שהתשובה היא כן, לפחות עבור הלקוחות שמוכנים לשלם 200 דולר לחודש על הזכות הזאת.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.