
דוחות נייקי: טובים מהצפי אבל יש מכשולים בדרך
הכנסות עלו ל-11.7 מיליארד דולר, לעומת צפי של 11.0 מיליארד והרווח למניה עמד על 0.49 דולר לעומת צפי שך 0.27 דולר; עם זאת, הרווח הנקי ירד 31% ושולי הרווח נשחקו בשל הנחות ומכסים
ענקית הספורט נייקי Nike Inc -2.82% סיכמה את הרבעון השלישי עם תוצאות טובות מהצפי. הכנסות החברה עלו ל-11.7 מיליארד דולר, צמיחה קלה של 1% לעומת הרבעון המקביל (11.59 מיליארד) ומעל תחזיות השוק שעמדו באזור 11 מיליארד. הרווח למניה קפץ ל-0.49 דולר מול תחזיות של כ-0.27 דולר, אך עדיין מדובר בירידה של 30% לעומת 0.70 דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי עצמו נשחק ב-31% ל-727 מיליון דולר.
שולי הרווח הגולמי ירדו ב-320 נקודות בסיס ל-42.2% לעומת 45.4% אשתקד. ההנהלה מייחסת זאת להנחות עמוקות לצורך ניקוי מלאים, תמהיל מכירות פחות רווחי, ובעיקר לעלייה חדה במכסים בארה״ב על מוצרים מדרום מזרח אסיה, בעיקר בווייטנאם. מתיו פריינד, סמנכ"ל הכספים, עדכן שהחברה צופה כעת עלות שנתית של כ-1.5 מיליארד דולר מהמכסים, לעומת תחזית קודמת של מיליארד, וההשפעה הכוללת על המרווח הגולמי צפויה לגדול מ-75 נקודות בסיס ל-120 לאורך השנה הפיסקלית הנוכחית.
מה עבד ומה פחות: סיטונאות וריצה מול דיגיטל וסין
החוליה החזקה ברבעון הייתה המכירות הסיטונאות. מכירות ללקוחות קמעונאיים קפצו 7% במונחים מדווחים, כשהתחום המוביל
הוא ריצה עם צמיחה של יותר מ-20%. גם חנויות דגל שעוצבו מחדש בארה"ב, כמו ה-House of Innovation בניו יורק, הציגו עליות דו ספרתיות במכירות.
לעומת זאת המכירות הישירות, Nike Direct, ממשיכות להיחלש עם ירידה של 4% בסה"כ, כולל
צניחה של 12% במכירות אונליין וירידה של 1% בחנויות בבעלות נייקי. גם סין נותרת נקודת תורפה עם ירידה של כמעט 10% במכירות, כשההנהלה מדברת על "אתגרים מבניים" והצורך בהשקעות נוספות כדי להחזיר ביקוש. מותג קונברס בלט לרעה עם ירידה של 27%.
שיחת המשקיעים
בהצגת התוצאות ושיחת המשקיעים ניכר שינוי ברור בטון ובכיוון של נייקי. המנכ"ל אליוט היל שם את הדגש על המשך יישום Win Now והמעבר ל-Sport Offense, מהלך ארגוני רחב שהסב את כל החברה להתארגנות סביב ענפי ספורט ולא סביב חלוקה מסורתית של נשים/גברים/ילדים. היל סיפר
כי כ-8,000 עובדים עברו מבנה מחדש כדי לייצר צוותים ממוקדים יותר, “היום נייקי, ג’ורדן וקונברס עובדים כמקשה אחת סביב ספורטאים וקהילות ספורט ספציפיות”. לדבריו, המהלך מתחיל לתת אותותיו בשטח: חנויות דגל שעברו עדכון קונספט ספורטיבי בארה"ב (כמו House of Innovation
בניו יורק) רשמו עליות דו ספרתיות במכירות, וחנות הדגל החדשה בסאות' קונגרס באוסטין, ששמה דגש על ריצה ואימונים, הראתה קפיצה ניכרת במכירות.
- נייקי חושפת דור חדש של מוצרים חכמים
- נייקי משיקה שיתוף פעולה עם Skims של קים קרדשיאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היל בחר להציג את תחום הריצה כהוכחה להתקדמות: מכירות Running קפצו בלמעלה מ-20% ברבעון והפכו לדגל השינוי. זו
הוכחה שאנחנו מסוגלים לחדש ולייצר ביקושים, עכשיו נרצה לשכפל את ההצלחה לענפי ספורט נוספים כמו כדורסל, כדורגל, אימונים וביגוד ספורט כללי. הוא גם ציין שהחברה נעה מהר כדי לנקות מלאים ישנים ולהכניס סחורה רלוונטית ועדכנית.
ביחס לשווקים, היל היה כנה לגבי
הקשיים בסין, כאשר המכירות ירדו בכ-10%, התנועה לחנויות חלשה ונדרשות הנחות כדי להזיז סחורה. “יש לנו עבודה קשה להחזיר את הביקוש, זו לא התאוששות מהירה”, הודה, והוסיף שהחברה משקיעה שם בהתאמות מקומיות, חנויות בקונספט חדש ושיפור תמהיל המוצרים.
מבט קדימה
לרבעון השני נייקי צופה ירידה חד ספרתית נמוכה במכירות ושחיקה נוספת במרווח הגולמי. במקביל ההוצאות התפעוליות והשיווק יגדלו בשיעוד חד ספרתי גבוה, כחלק מהשקעה במיתוג מחדש ובחיזוק קטגוריות ספורט.
- באפט קונה גוגל ומוכר אפל; אך אפל עדיין ההשקעה הסחירה הגדולה בתיק
- 5 עובדות על וורן באפט והאם הוא ממשיך לממש באפל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
סמנכ"ל
הכספים מתיו פריינד עדכן שהמכסים בארה"ב על מוצרים מדרום מזרח אסיה התייקרו משמעותית, וכעת העלות השנתית מוערכת ב-1.5 מיליארד דולר במקום מיליארד, אשר משנה את תחזית המרווח הגולמי לשנה כולה. פריינד הוסיף שהחברה נערכת לשחיקה של 3-3.75 נקודות אחוז במרווח גם ברבעון
הבא, אך ציין שהלחץ אמור להתמתן במחצית השנייה הודות לשיפור במלאים ולירידה בצורך בהנחות עמוקות.
ביחס להזמנות קדימה, פריינד והיל הדגישו שהספר לאביב גבוה משנה שעברה, סימן לאמון חוזר מצד קמעונאים, במיוחד בצפון אמריקה ואירופה. “זה אינדיקטור חשוב לכך
שהשוק מתחיל לקבל מחדש את נייקי על המדף”, אמר היל.
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקקרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.
1 # ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.
שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.

- הדירוג שקובע חד משמעית: הפועל ב"ש ומכבי חיפה בתחתית, בית"ר בצמרת
- שביתת התסריטאים נגמרה - מה אומר ההסכם שנחתם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון
הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקקרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.
1 # ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.
שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.

- הדירוג שקובע חד משמעית: הפועל ב"ש ומכבי חיפה בתחתית, בית"ר בצמרת
- שביתת התסריטאים נגמרה - מה אומר ההסכם שנחתם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון
הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).
