
מאנדיי משיקה: סוכני AI חדשים ומוצר לניהול קמפיינים כחלק מ-CRM
לאחר הצלחת monday vibe, פלטפורמת ה-no-code לפיתוח אפליקציות עסקיות, שבאמצעותה נבנו מעל 17 אלף אפליקציות בשבוע אחד בלבד, החברה משיקה את Monday Agents, כלי חדש לבניית סוכני AI מותאמים אישית, לצד השקת monday campaigns, מוצר חדשני לניהול קמפיינים מבוססי AI כחלק מפתרון ה-CRM של החברה
חברת מאנדיי monday.com -0.33% הציגה בכנס הלקוחות השנתי שלה בניו יורק את הצעד הבא בחזון ה-AI שלה: monday agents, כלי חדש לבניית סוכני AI מותאמים אישית. לצד זה, השיקה גם את monday campaigns, מוצר חדשני לניהול קמפיינים מבוססי AI כחלק מפתרון ה-CRM של החברה.
המהלך מגיע לאחר הצלחת monday vibe, פלטפורמת ה-no-code לפיתוח אפליקציות עסקיות, שבאמצעותה נבנו מעל 17 אלף אפליקציות בשבוע אחד בלבד. monday agents מאפשר לכל ארגון לבנות סוכני בינה מלאכותית שמבצעים עבודה בפועל, מהעשרת דאטה ולידים ב-CRM ועד ניהול פגישות ויצירת אסטרטגיות.
הסוכנים הראשונים פועלים בעולמות הפיתוח העסקי (SDR): הם יוצרים קשר מיידי עם לידים "חמים", מבצעים סינון ואימות, מעשירים את המידע ומתעדים הכל ישירות ב-CRM, מה שמגדיל את נפח ההזדמנויות ומייעל את תהליך המכירה.
דניאל לריה, סמנכ"ל מוצר וטכנולוגיה במאנדיי, אמר כי "אנחנו נכנסים לעידן חדש שבו התוכנה לא רק מנהלת עבודה, אלא מבצעת אותה בפועל. monday agents מאפשר לכל צוות, טכני או לא, לרתום את כוח ה-AI כדי לנוע מהר יותר, להישאר מסונכרנים ולצמוח בחוכמה."
- מאנדיי גייסה 10 מיליון דולר לבלוקס הישראלית
- NESS מקבוצת חילן רוכשת שליש מחברת Boost לפי שווי של 60 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל הושקה monday campaigns, מוצר חדש לאנשי שיווק שמסייע לבנות, להשיק ולבצע אופטימיזציה לקמפיינים תוך חיבור ישיר לנתוני ההכנסות והמכירות בארגון. הכלי מייצר קמפיינים בשפת המותג, מספק תובנות, מפלח קהלים בצורה חכמה ומאפשר לייחס כל השקעה שיווקית לתוצאות עסקיות מדידות. המוצר מושק תחילה עם דגש על קמפיינים בדוא"ל ויורחב בהמשך השנה לערוצים נוספים.
מעבר ליכולות ה-AI, מאנדיי הציגה גם חידושים ללקוחות האנטרפרייז, הכוללים כלים לניהול תלות בין משימות, אופטימיזציית
משאבים ובקרות פיקוח מתקדמות. פתרונות אלה כבר מיושמים אצל ענקיות כמו פפסי, שהצליחה לצמצם ב-30% עבודות בעלות ערך נמוך, ו-Five9, שהקטינה את זמן ההגעה להכנסות ב-25% באמצעות זרימות עבודה מונעות AI.
ה-AI נותן, ה-AI לוקח
לפני כחודש, בנק אוף
אמריקה פירסם ניתוח שהציג כיצד מאנדיי חווה ירידה משמעותית בתנועת המשתמשים האורגנית, מה שפוגע ישירות באחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלה, ערוץ ה־Self-Serve. ההמלצה על מניית החברה הורדה מ"קנייה" ל"נייטרלי", ותחזית מחיר היעד עודכנה כלפי מטה ל-205 דולר, ירידה של כ-15%
מהתחזית הקודמת. עיקר הבעיה מגיע מכיוון מנוע החיפוש של גוגל , ובעיקר מהרחבת תצוגות סקירת ה-AI, פיצ'ר שמציף תשובות אוטומטיות בראש תוצאות החיפוש ומקטין את כמות ההקלקות על קישורים חיצוניים. בפועל, מדובר בפגיעה בתנועה האורגנית, שעליה נשען ערוץ רכישת הלקוחות העצמאי
של מאנדיי.
- המכון הלאומי לאגירת אנרגיה ו-NetZero השיקו בבר-אילן מעבדות לפיתוח פתרונות אנרגיה ואקלים
- חברת ESET חושפת תוכנת כופר על בסיס AI
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
לאור הירידה בתנועה האורגנית, החברה נאלצת להשקיע יותר בפרסום ממומן כדי לפצות על הפער. ההוצאה על קמפיינים ממומנים (PPC) בגוגל זינקה ביולי בכ-46% לעומת ממוצע הרבעון הקודם, והעלות לקליק (CPC) עלתה בכ-30%. בפועל, עלות רכישת לקוח בערוץ ה־Self-Serve הופכת ליקרה יותר, מה שפוגע ביעילות השיווקית של החברה ובשולי הרווח.
בבנק ציינו כי מאנדיי לא נשארת אדישה ומשקיעה בשיפור האלגוריתם הפנימי שלה (BigBrain), לצד התאמת התוכן למבנה שידידותי יותר ל־AI Overviews. במקביל, נרשמת עלייה בתנועה שמקורה ברשתות חברתיות
ובאתרים מפנים (Referrals). כך למשל, ביולי נרשמה עלייה שנתית של 99% בתנועה המגיעה מרשתות חברתיות ועלייה של 16% בתנועה מאתרים חיצוניים. עם זאת, שני מקורות התנועה הללו מהווים יחד פחות מ־25% מהתנועה הלא-ישירה לאתר, והיכולת שלהם לפצות על אובדן בתנועה האורגנית עדיין
מוגבלת.