מאסק בדרך לקונגרס? ההצעה שמסעירה את המשקיעים בטסלה
הצעה מפתיעה מהסנאט הרפובליקני מעוררת דיון סוער בוול סטריט כשברקע זינוק של 77% במנית טסלה מאז הבחירות ותמיכה אפשרית מהמשקיעים הקטנים למרות החשש מהשפעה על ניהול החברה
הצעה מפתיעה עלתה הבוקר מכיוונו של הסנאטור הרפובליקני ראנד פול: למנות את אילון מאסק לתפקיד יו"ר בית הנבחרים האמריקאי. "אין דבר שיערער יותר את הביצה הפוליטית מאשר בחירת אילון מאסק", צייץ פול, והוסיף כי "אין דבר בלתי אפשרי".
מבחינה חוקתית, ההצעה אפשרית. כפי שמסביר קרל טוביאס, מומחה למשפט חוקתי מאוניברסיטת ריצ'מונד, החוקה האמריקאית אינה דורשת שיו"ר בית הנבחרים יהיה חבר קונגרס מכהן. עם זאת, מעולם לא נבחר לתפקיד אדם שאינו חבר בבית הנבחרים.
משמעות דרמטית למשקיעי טסלה
עבור משקיעי טסלה TESLA INC , המשמעות של מינוי שכזה היא דרמטית. מאסק, שכבר מנהל את SpaceX, xAI, X וחברות נוספות, צפוי גם לעמוד בראש המחלקה החדשה ליעילות ממשלתית בממשל טראמפ הנכנס. תפקיד יו"ר בית הנבחרים יהיה עוד משרה תובענית ברשימה הארוכה. תפקיד יו"ר בית הנבחרים דורש מחויבות משמעותית. בית הנבחרים נמצא במושב במשך כמחצית מהשנה, והיו"ר אחראי על סדר היום בבית וכן על התיאום בין בית הנבחרים, הסנאט והרשות המבצעת.
למרות שאובדן מנכ"ל למשך חצי שנה אינו אופטימלי, ייתכן שחלק מהמשקיעים דווקא יתמכו ברעיון. מניית טסלה נהנתה לאחרונה מהקשרים הפוליטיים של מאסק, עם עלייה של כ-77% מאז הבחירות ב-5 בנובמבר. המשקיעים מצפים כי הקשר המתהדק בין מאסק לנשיא הנבחר טראמפ יטיב עם החברה.
- טסלה בדרך לשיא - למרות ירידה במכירות באירופה
- קונטרה להטייה פרוגרסיבית? אילון מאסק משיק את הגרוקופדיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנליסטים בוול סטריט מתמקדים בעיקר בנושא הרכבים האוטונומיים. טסלה מתכננת להשיק שירות רובוטקסי אוטונומי בסוף 2025, וטראמפ עשוי לקדם מדיניות ורגולציה שיקלו על הפעלת רכבים אוטונומיים ברחבי המדינה.
המשקיעים הקטנים עשויים לתמוך ברעיון
אין להמעיט בחשיבות "אפקט X". למאסק יש כ-208 מיליון עוקבים ברשת החברתית, רבים מהם תומכים בעמדותיו הפוליטיות. חלק ניכר מהם, כולל משפיענים עם מאות אלפי עוקבים, מזדהים כבעלי מניות בטסלה. למשקיעים הקטנים יש קול משמעותי בטסלה. כ-40% מהמניות הזמינות למסחר מוחזקות על ידי משקיעים קטנים, לעומת ממוצע של 20% במניות טכנולוגיה גדולות אחרות, על פי בלומברג.
נתון זה מרמז כי חלק גדול מבעלי המניות של טסלה עשוי לתמוך ברעיון. עם זאת, נראה כי השוק אינו מתייחס להצעה ברצינות. מניית טסלה ירדה ב-1% במסחר היום למחיר של 444.55 דולר, בעוד שמדדי S&P 500 והדאו ג'ונס עלו בכ-0.5%.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
דן אייבס, אנליסט בוודבוש, מתייחס להצעה בספקנות. "מאסק ימלא תפקיד משמעותי בבית הלבן, אבל יו"ר בית הנבחרים זה תסריט לנטפליקס ולא מציאות עבור אילון", אומר אייבס, השומר על המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 515 דולר.
הרעיון המפתיע מדגיש את מעמדו יוצא הדופן של מאסק בזירה הציבורית האמריקאית, כמו גם את הטשטוש ההולך וגובר בין עולם העסקים, הטכנולוגיה והפוליטיקה בעידן הנוכחי.
- 1.לרון 20/12/2024 08:31הגב לתגובה זוע"י הקשר בין הון ושלטון,עתה נותר רק היכן הסיכון וזה צריך להעשות לחוד ע"י כל אחד לעצמו

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?
גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה?
שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים.
(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")
התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת
אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב
אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.
- הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנפייז נפלה ב-15%, ורוניס צנחה ב-49%
- אנבידיה מזנקת 3.5%, גוגל ומטא מטפסות; איך "יום הפד" הולך להיפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.
אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית
אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד
דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".
הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר,
בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד
דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.
בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט
חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים
חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.
- המספר היומי והאם אנחנו לקראת עלייה באבטלה?
- פיטורי ענק באמזון: 30,000 עובדים הולכים הביתה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות
נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת
תיאורי מוצרים.
