אפקט פלוג: הציבור מחפש תשואה ונוהר לאפיקי הסיכון - בסכומי כסף גדולים

הריבית הופחתה ל-0.1%, בבורסה נרשם ראלי והציבור מחפש תשואה. לאן זרם רוב הכסף? הנה המספרים
|
(36)
כשהריבית 0.1%
בנק ישראל הפחית ביום א' האחרון את הריבית במשק ל-0.1% בלבד, והדבר ללא ספק הכה גלים בעולם ההשקעות המקומי כאשר הציבור הזרים סכום שיא של 4 חודשים לתעשיית קרנות הנאמנות בניסיון להשיג תשואה בימים של 0% בבנק. 2.7 מיליארד שקלים הזרים הציבור לקרנות הנאמנות בחודש החולף, כאשר גיוסים נאים נרשמו גם בקרנות המשקיעות במניות בת"א. צריך לציין שמעבר לאפקט הורדת הריבית של פלוג, חודש פברואר היה חודש חזק מאוד בבורסות מסביב לעולם וגם בישראל - הנה המספרים
לפי נתונים שאסף מיטב-דש, הכסף הגדול, (1.2 מיליארד שקלים)  זרם קטגוריית האג"ל הכללי, ובעיקר לקרנות  90-10 וכו'. קרנות אג"ח מדינה גייסו החודש כ-1.2 מיליארד שקל - זינוק של פי 2 לעומת החודש הקודם. מתחילת השנה, קרנות אג"ח מדינה גייסו כ-1.9 מיליארד שקל - האפיק המגייס ביותר.
קרנות אג"ח חו"ל שהיו האפיק המגייס ביותר בשלבים מסויים בתקופה האחרונה, גייסו בשבוע האחרון 40 מיליןו שקלים בלבד ובסה"כ 550 מיליון שקלים בפברואר (ירידה בקצב הגיוסים). מנגד, האפיק הקונצרני בישראל ממשיך לסבול מפדיונות, החודש זה נגמר בפדיונות של 610 מיליון שקלים (סה"כ פדיונות של 1.45 מיליארד שקלים מתחילת השנה).
בצד המנייתי, הקרנות המנייתיות סיכמו את חודש פברואר עם גיוסים של כ-470 מיליו שקל, החודש החזק ביותר מאז ספטמבר 2014. קרנות מניות חו"ל גייסו החודש כ-360 מיליון שקל (200 מיליון שקל מתוכם נותבו לקרנות המחקות). קרנות מניות בישראל רשמו החודש גיוסים של כ-110 מיליון שקל, אם כי מתחילת השנה הן פדו כ-70 מיליון שקל. הכסף יצא גם מהקרנות הכספיות - שראו פדיונות של 3.1 מיליארד שקלים החודש.
תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    אי אפשר להחזיק רבית חיובית שיש דפלציה נקודה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 02/03/2015 07:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    את המשק. ומה שפלוג עושה זה אפקטים בשוק ההון.
    תפקיד בנק ישראל ליצב 01/03/2015 22:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    במצב הגלובלי שנוצר מדינה קטנה כמו ישראל צריכה לדאוג ליצוא לא באמצעות שער הדולר או הריבית.שתמצא אפשרויות אחרות כמו ביטוח שער וכו' ולא תיצור בועות. מה היא חושבת שאנחנו השוק האירופאי או האמריקאי שהיא משחקת במגרש של הגדולים.
    סגור
  • 11.
    הבורסה לאחר שהיא טעתה בהחלטותיה לגבי גבעות!? מדוע היא
    לאן נעלמה לה הנהלת 01/03/2015 22:08
    הגב לתגובה זו
    36 0
    לא תיקנה עדיין את הטעון תיקון על פי החוק והצדק!? מדוע היא מתמהמהת כל כך מלבצע את התיקונים הדרושים לאחר העוול הרב והפגיעה הכספית הקשה שנגרמה למשקיעים בגבעות!?
    סגור
  • 10.
    הבורסה חייבת על פי חוק וסדר לתקן את העוול הרב שנעשה
    אפקט גבעות - הנהלת 01/03/2015 19:49
    הגב לתגובה זו
    5 2
    למחזיקים במניית גבעות ולדאוג להשבת כספיהם בהקדם האפשרי.
    סגור
  • 9.
    האסון הכלכלי עומד לפיתחנו
    אביתר 01/03/2015 18:38
    הגב לתגובה זו
    7 3
    כאשר המוני בית ישראל מוציאים את חסכונותיהם ורצים לשוק ההון בתיקווה לקבל איזה שהיא תשואה חיובית לכספם אנו בבעיה קשה. שוק ההון יכול בקלילות רבה למחוק עמל של שנים באיבחה אחת של דקות ספורות. וזה יקרה ללא ספק משום שהבורסה היא משחק סכום אפס. האחד מרוויח על חשבון השני בדיוק כמו במשחק פוקר. אלא שכן הכוחות אינם שווים ומי שירוויח בשוק ההון אילו הכרישים והבנקים ובמוני בית ישראל ישארו קרחים מכספם. וועדת החקירה שתמונה בעיקבות קריסת שוק ההון תמצא בקלות את האשם - בנק ישראל.
    סגור
  • הבורסה זה *לא* משחק סכום אפס!
    דודו 03/03/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה שאמרת היה נכון אם השווי האמיתי של מניה לא היה צומח עם השנים. אבל העובדה היא שחברות רק גדלות ומתחזקות, והמניה שלהן שווה יותר עם הזמן. אין פה סכום אפס, תוציא את זה מהראש שלך.
    סגור
  • הוא כנראה התכוון למעו"ף (ל"ת)
    אלי 03/03/2015 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    נפשעת
    פושעת 01/03/2015 16:32
    הגב לתגובה זו
    9 66
    אישה רעה
    סגור
  • מבין מדוע הנהלת ביזפורטל מפרסמת דברי בלע ורוע שכאלה!!!!
    תתבייש לך!!!!! אינני 01/03/2015 19:56
    הגב לתגובה זו
    9 4
    ממני אזרח מר״ג שמוחה בכל תוקף על כתיבה מסוג שפל שכזה ועל כך שאין צנזורה כאן באתר!!!!
    סגור
  • אתה משכיר
    כמה דירות 02/03/2015 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    תראה מסביב את העם הפשוט
    סגור
  • משכיר דירות ואני שייך לפשוטי העם! העובדה שאני גר ברמת
    תשובה לשאלתך - אינני 02/03/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
    16 0
    גן, איננה הופכת אותי לאדם אמיד! יש הרבה אזרחים מרמת גן שבקושי יש להם מה לאכול אחרי הגזירות הקשות שהוטלו על ידי הממשלה הרעה הזאת - הממשלה הגרועה ביותר שהיתה לישראל מאז קום המדינה!!! יחד עם זאת, לא מקובל עלי שסתם יגדפו וישמיצו פה סתם את נגדית בנק ישראל שדווקא נראית בעיני אשה חכמה והגונה מאוד! היא אינה אשמה בכלום! מי שאשם במצב הגרוע לילדים ולמבוגרים שאין להם מה לאכול, זה גזירות לפיד וביבי (כולל בנט שהתחבר אליהם) שהוטלו על הציבור הרחב!
    סגור
  • האם במקרה יש לך משכנתא על דירה שכולה צמודה לפריים (ל"ת)
    לאזרח מרמת גן 01/03/2015 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • הריבית הנמוכה היא פשע. מעמיקה פערים
    צרצר 02/03/2015 09:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ודואגת לעשירים מדושני הנכסים
    סגור
  • נכון! אדרבה, הריבית הנמוכה דווקא עוזרת לשכבות החלשות
    קישקוש בלבוש! זה לא 02/03/2015 11:17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לשלם פחות ריבית על האוברדרפט בבנק ועל ההלוואות והמשכנתאות! הנגידה הזו דווקא בסדר גמור. נראית אשה מאד חכמה, ישרה והגונה! מי שאשם במצב הכלכלי הגרוע של אלפי משפחות שנעשקו ונגזלו, זו הממשלה הנוכחית בראשות ביבי, לפיד, ציפי לבני ובנט שהטילו גזירות כלכליות קשות מאד על הציבור, ובמיוחד על השכבות החלשות! הם פשוט שדדו ועשקו אלפי, אם לא רבבות משפחות וגזלו את פת לחמם! להרבה מאוד ילדים ומבוגרים אין כמעט מה לאכול והמקררים ריקים בגלל הגזירות של הממשלה הזו, שהיא הגרועה ביותר מאז קום המדינה!
    סגור
  • 7.
    יש פתרון פשוט לבעיית הדיור
    הצלף 01/03/2015 15:42
    הגב לתגובה זו
    15 5
    ברור שאצ לא יוכלה להוריד ריבית אם הריבית בעולם 0 את לא יוכלה להשאר מאחור אבל יש אלטרנטיבה חדשה כל מי שלוקח משכנתא 2 כלומר הולך לקנות דירה 2 עשי לו ריבית 5% + פריים כך תמנעי השקעות על דירות חדשות ותשאירי פריים +0 לזוגות צעירים שלוקחים משכנתא ראשונה לבנק ישראל יש את היכולת לשלוט על הריבית והגיע הזמן שתעצרו השקעות בשוק הנדל"ן ותנו לצעירים אוויר לקנות דירות חדשות או יד שנייה !!! מקווה שמישהו בבנק ישראל קורא תגובות
    סגור
  • קוני דירות להשקעה יוצרים דירות לשכירות
    אלי 03/03/2015 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ורובם נוטלים משכנתא.
    סגור
  • טען עוד
  • הבעיה ידידי היקר שמי שקונה דירה להשקעה לא צריך משכנתא
    שלמה מעוז 01/03/2015 16:47
    הגב לתגובה זו
    13 4
    אלה יש לו ברוב המקרים מעל מיליון שקל מזומן שאין לו איפה להשקיע אותם בצורה סולידית אז הוא קונה דירה
    סגור
  • 6.
    צאו מזה, ריבית במשק לא נעשת לפי שיקולי נדל"ן
    דב 01/03/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
    9 9
    בנדל"ן צריך לטפל ע"י הדרת משקיעים מדירות יד 2, וזירוז הבניה. 1. מס אמת על רווחי השכירות. 2.מס על אדמות שאושרו לבניה. זו התחלה.
    סגור
  • הורדות הריבית רק מחמירות את הבעיה, מה לא ברור?
    א 01/03/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    11 4
    זה כמו שתראה בן אדם שאינו יודע לשחות נכנס לבריכה שהולכת ומעמיקה ובמקום להוציא אותו החוצה אתה מסמן לו להמשיך ולהתקדם הלאה עד אשר המים יכסו את ראשו.
    סגור
  • אהבתי את המתאפורה שלך וזה אכן נכון (ל"ת)
    שלמה מעוז 01/03/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 5.
    משתמשת בכול הנשק, לפני שאפילו התחילה המלחמה
    רותי 01/03/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
    6 9
    כמה חכמה הנגידה המכוערת שלנו
    סגור
  • ריבית חובה
    שלומי 03/03/2015 21:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריבית חובה של 8% - 11% הנהוג היום בבנקים זהוא עושק הציבור . ללא תגובת הנגידה.
    סגור
  • חכמה וגם נראית טוב! היא לא בגילה של בר רפאלי לדוגמא,
    הנגידה דווקא מאוד 01/03/2015 20:29
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ולכן גם לא צריכה להיראות כמותה! חוץ מזה, היא נראית מצויין לגילה וגם חכמה מאוד! מה יש לך טוקביסטית שכמותך? מה קרה? את מקנאה?
    סגור
  • לעצמך - את סתם משמיצה ומכפישה לדעתי! אינני מכיר כלל את
    לרותי, או איך שתקראי 01/03/2015 20:04
    הגב לתגובה זו
    8 2
    הנגידה, אך מה שכתבת פשוט מגעיל ודוחה!!!! למה סתם להשמיץ ולהכפיש??? את צריכה להתבייש לדעתי! אולי את פשוט מקנאה בחכמתה וביופיה של הנגידה???!!!! תגידי בבקשה, מאיפה בא לך כל הרוע הזה לדבר רעה על אנשים???!!!!
    סגור
  • מכוערת במה שהיא עושה לכלכלה . בשביל שתרוויח (ל"ת)
    רותי 02/03/2015 00:46
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • בבקשה. זה לא מה שכתבת קודם! את חייבת להתנצל ולבקש את
    לרותי, תפסיקי להתחכם 02/03/2015 10:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סליחתה של הנגידה על שסתם פגעת בשמה הטוב! הנגידה אינה אשמה כלל במצב הכלכלי שאליו הגענו! את צריכה להפנות את טענותייך לממשלה הרעה הנוכחית, אשר פגעה באלפי משפחות וגזלה את פת לחמם! תפני בבקשה את טענותייך לביבי ולשותפיו יאיר לפיד, ציפי לבני ונפתלי בנט שהצטרפו לגזירות הרעות שהוטלו עלינו.
    סגור
  • 4.
    אני מדמיין תרחיש שגברת פלוג תעשה
    נועםדבורה 01/03/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
    9 5
    כל הציבור נכנס עכשיו לבורסה גם מי שלא היה בו עד כה התנו לשוק לעלות קצת ואז ליפול עם כל הכסף ואז לא ישאר כלום ולא יהיה לציבור מה לאכול וממה לחיות ואז יתחילו לעלות ריבית
    סגור
  • ואז ואז ואז... ריבית לא מעלים כי לציבור אין מה לאכול. (ל"ת)
    אריק 01/03/2015 18:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ואז גם יבוא דרקון גדול וינשוף אש על כולנו
    רז 01/03/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
    8 3
    וזה ימוטט את הבתים ובפועל יוריד את מחירי הדיור.
    סגור
  • 3.
    הבנקים בחסות בנק ישראל ובנקים עולמיים עושקים את הציבור (ל"ת)
    רועי 01/03/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 2.
    אין מצוקת דיור- יש מצוקת ריבית!
    טל 01/03/2015 13:22
    הגב לתגובה זו
    29 1
    חברים יקרים. כאשר הריבית במשק נמוכה, אנשים שחסכו כסף מחפשים אפיקי השקעה טובים יותר. אפיקים אלה כפי שניתן לדעת הם בעיקר נדל"ן. מה שקורה, אלו שחסכו קונים דירות להשקעה, מעלים את מחירי הדירות כיוון שיש מעט היצע וכך נגרמת בועת נדל"ן. לכן מי שאומר שאין בועה אז יש. אין עודף ביקוש, בהנחה שאנשים ישקיעו לא בנדלן נמצאים בשווי משקל. יש בעיית ריבית!
    סגור
  • העלו את הריבית לקבוצות רכישה לגובה מטורף
    א 04/03/2015 01:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה והרגולציה גורמים להקפאת הבניה על ידי קבוצות רכישה ולא מן הנמנע שגם קבלנים סובלים מבעיות מימון. ניסו לצמצם את רכישת הדירות וגרמו לצמצום היצע הדירות.
    סגור
  • 1.
    פלוג דוחפת את עמך למפולת הבאה....
    YYYYY 01/03/2015 12:14
    הגב לתגובה זו
    35 4
    הזהרו
    סגור
  • לא סתם ביבי לא רצה שתהיה נגידה , הרברבן לפיד דחף , כמה
    הרואה את הנולד 01/03/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
    11 9
    הוא מבין בכלכלה , העיקר להגיד מיניתי אשה .
    סגור
  • נהדרת ומקסימה. היא גם חכמה הוגנת טובה וישרה. עזבו כבר
    הגב׳ פלוג אשה 02/03/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    את כל דברי הרוע וההשמצות של מספר טוקביסטים כאן! הגב׳ פלוג אינה אשמה כלל בהחלטות הקשות והרעות של ביבי נתניהו, יאיר לפיד, ציפי ליבני, נפתלי בנט וחבריהם לממשלה הרעה הזו! היא איננה קשורה בכלל לעניין וכדאי לדעתי לכבד, להעריך ולהוקיר אותה מאוד!!!! אינני מכיר אמנם אישית את גב׳ פלוג, אך התרשמתי ממנה דווקא מאוד לטובה וחבל מאוד שיש מספר טוקביסטים רעים שנהנים לכתוב דברי בלע והשמצות שווא! בכבוד רב, אחד מהאזרחים.
    סגור
  • גם היא, גם פישר, וכל הבנקים המרכזיים בעולם (ל"ת)
    כדי להציל טייקונים 01/03/2015 13:10
    הגב לתגובה זו
    17 3
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות