הרכב תיק השקעות חו"ל - ספטמבר 2012

דן הלמן ועומר פרל, מנהל דסק חו"ל בהלמן-אלדובי, סוקרים את הרכב תיק ההשקעות לחודש ספטמבר
דן הלמן עומר פרל |

השווקים כבר מגלמים את התערבותם של הבנקים המרכזיים נוכח ההתדרדרות בכלכלות הגדולות אירופה ,סין ויפן והסימנים המעורבים בארה"ב. עיתוי ההתערבות והיקפה עדיין לא ברורים, כשבינתיים המטרה היא להמשיך ולנסות לקנות זמן בהצהרות. שום מדינה לא רוצה להיות הראשונה שתצא עם תוכנית "בומבסטית", אלא מעדיפה להתלוות למהלך שיתחיל במגרש של מישהו אחר.

שווקים מפותחים

אירופה - החודש הנוכחי רצוף באירועים משמעותיים ביניהם אפשר למנות את החלטת בית המשפט הגרמני על חוקיות ה ESM (קרן ההצלה הקבועה), פגישות בבנקים המרכזיים באירופה ובארה"ב, בחירות בהולנד והצפי שספרד תוציא בקשה מסודרת לחילוצה.

יוון טרם קיבלה את כספי החילוץ, כשה-IMF חוזר השבוע לאתונה במטרה לסיים את עבודתו לקראת פרסום הממצאים של הטרויקה בהמשך החודש. נתונים שפורסמו נכון לסוף חודש יוני מצביעים על תמונה עגומה ביותר של הבנקים היוונים, כ-82% מאזרחי יוון מחזיקים פיקדונות של פחות מ-2000 אירו בבנקים המקומיים, ולכ-6% יש 10-50 אלף אירו בבנקים המקומיים.

המצב בספרד מוסיף להתדרדר כשהממשלות האזוריות מבקשות את תמיכת הממשלה, ובכך בעצם "מרוקנות" את הקופה הייעודית לטובתן. ראש ממשלת ספרד מתכונן לבקשה לחילוץ כשהוא מנסה להעביר תוכניות צנע (וכן העלאת מיסים). ברקע נתוני המאקרו ממשיכים להציג החרפה במצב. נציין את שיעור האבטלה שעומד על כ-25% ואת נתוני המכירות הקמעונאיות שירדו בכ-7% ביולי.

מריו דראגי, יו"ר הבנק המרכזי באירופה, ממשיך לחפש גיבוי מהבנק המרכזי של גרמניה לתוכנית רחבה שתכלול קניית אג"ח של ממשלות ספרד ואיטליה (ארץ מוצאו), וייתכן שבהמשך גם אג"ח חברות ונתינת הלוואות מעודפות במטרה להוזיל את עלויות המימון שלהן ולתרום לצמיחה. בינתיים הגרמנים ממשיכים לשמור על עמדתם העיקשת. כרגע נראה שרק החמרה משמעותית במצב או שינויים פיסקאליים אמיתיים בספרד ואיטליה יכולים לגרום לגרמנים לשנות את דעתם. אנו ממשיכים להחזיק משקל חסר באירופה (בהתאם למדד ה-MSCI World). כשבתוך היבשת נותנים משקל עודף לגרמניה ושבדיה.

יפן - הבנק המרכזי במדינה לא מצליח לעמוד ביעד האינפלציה של 1% אחרי שבחודש יולי מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.3%. תפוקת התעשייה הציגה ירידה של 1.2% בחודש יולי מול ציפיות הכלכלנים לעלייה של 1.7%.

הכלכלה ממשיכה להתמודד עם ההאטה בצמיחה העולמית ועם התחזקות הין, כך שלהערכתנו לא יהיה מנוס מהמשך ההתערבות, הן במטבע והן במתן תמריצים והגדלת תוכנית רכישות של ני"ע. אנו ממליצים להחזיק את יפן במשקל חסר (בהתאם למדד ה-MSCI World). כשאת החשיפה לשוק המניות ביפן אנו ממליצים לעשות על ידי נטרול המטבע.

ארה"ב - שיפור בנתוני מאקרו בתקופה האחרונה נותנים ליו"ר הפד את האפשרות להמתין עם תוכנית הרחבה כמותית נוספת. המשקיעים מחכים לדוח התעסוקה שיתפרסם בסוף השבוע, כששוב באופן פרדוקסלי אכזבה ממנו תעלה את הסיכוי להתערבות ברננקי כבר בישיבה הקרובה ב-12 לספטמבר.

הנגיד מבין שהפעם תוכנית רגילה לא תספיק, וייתכן שיצטרך לצאת בהצהרה שתהיה בלתי מוגבלת הן בלוחות זמנים והן בכמות ובסוג הנכסים שירכוש. האפקטיביות של תוכנית כזו תיבחן על ידי המשקיעים שירצו לראות שיש מעשים מאחורי המילים. אנו מותירים את המלצתנו על החזקה במשקל שוק (בהתאם למדד ה-MSCI World).

קנדה - המדינה צמחה ברבעון השני בשיעור של 1.8%. ההסבר לצמיחה הנמוכה בירידת מחירי הסחורות שנמצאים ברמה הנמוכה בכ-5% מהממוצע של שנת 2011. נציין לטובה שהמדינה נהנית מעליות מימון נמוכות (תשואת האג"ח ל-10 שנים עומדת על 1.8%) היותה מדורגת AAA, כך שבמידה ותהיה החמרה בביקושים הגלובליים - הממשלה לא תהסס ותשיק תוכנית תמריצים לעידוד הכלכלה.אנו מותירים את המלצתנו לקנדה למשקל שוק (בהתאם למדד ה-MSCI World).

אוסטרליה - כלכלת היבשת מושפעת לרעה מחולשת הביקושים מסין (שותפת הסחר הגדולה שלה). הצמיחה באשראי ממשיכה לדעוך ובכך מעלה את הסיכויים לירידה נוספת בריבית שכרגע עומדת על 3.5%. אנו מעלים את המלצתנו לאוסטרליה והפסיפיק למשקל שוק (בהתאם למדד ה-MSCI World).

שווקים מתעוררים

ברזיל - כלכלת המדינה הציגה צמיחה של 0.5% ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל אשתקד - נמוך מציפיות האנליסטים לצמיחה של 0.7%. בין הסיבות לחולשה אפשר למנות את הביקושים הנמוכים מאירופה ומסין. הממשלה לא נשארה אדישה לחולשה בהתאוששות הכלכלה, והיא פועלת לשיפור הן בייצוא על ידי מדיניות של החלשת הריאל ולהפחתת מיסים על מוצרי צריכה (בעיקר מכוניות ומוצרי חשמל) כדי לעודד את הביקושים המקומיים. בנוסף נציין שהריבית הופחתה ב-0.5% נוסף לרמה של 7.5% - הרמה נמוכה ביותר אי פעם. שר האוצר הצהיר שהוא מצפה לצמיחה של 4.5% בשנת 2013.

סין - מדד מנהלי הרכש בחודש אוגוסט ירד ל-49.2 לעומת 50.1 בחודש יולי, נציין שמרכיב הייצוא במדד מסרב להתאושש ועומד על 46.6 (התכווצות שלישית רצופה). הסיבה כמובן היא ההאטה הגלובלית. חולשת שוק העבודה תורמת אף היא לחולשה וקובעי המדיניות במדינה צפויים להגיב בהקלות נוספות כמו הפחתת יחס הרזרבה בבנקים, הקלות במיסים ואישור מהיר של פרויקטים בתחום התשתיות. אך להערכתנו, ההתערבות לא תהיה אגרסיבית כדי למנוע התנפחות של "בועות" נכסים. נציין שמדד המניות הכללי של המדינה נמצא ברמה הנמוכה מאז חודש פברואר 2009. אנו ממליצים על החזקה במשקל שוק ונותנים משקל יתר לברזיל (בהתאם למדדהMSCI World).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב מעופף (XPENG)רכב מעופף (XPENG)

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?

XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026

עופר הבר |
נושאים בכתבה רכבים מעופפים

המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל  Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת. 

בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.

כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.

הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.

פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.