אלעד שרון מנכל קוגנייט
צילום: צילום מסך אתר החברה
דוחות

קוגנייט עקפה את הצפי ברבעון והעלתה תחזית - המניה קופצת בטרום

החברה דיווחה על הכנסות של 84.4 מיליון דולר ברבעון השני לצד רווח של 5 סנט למניה - האנליסטים ציפו להכנסות של 83.7 מיליון דולר והפסד של 2 סנט למניה; החברה צופה כעת הכנסות של 347 מיליון דולר לצד הפסד של 3 סנט למניה בשנה כולה
רוי שיינמן |
נושאים בכתבה קוגנייט

קוגנייט  קוגנייט המפתחת כלים שמאפשרים לממשלות וארגוני בטחון לחקור איומים ואף למנוע אותם דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. ההכנסות הסתכמו ברבעון ב-84.4 מיליון דולר, מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 83.7 מיליון דולר למניה. הרווח למניה הסתכם ב-5 סנט, זאת לעומת צפי האנליסטים שהיה להפסד של 2 סנט למניה.

מניית החברה צונחת בגלל הירידה בהכנסות מתוכנה, שהסתכמו ב-26 מיליון דולר ברבעון השני לעומת 31.5 מיליון דולר ברבעון הראשון.

אלעד שרון, מנכ

אלעד שרון, מנכ"ל קוגנייט; קרדיט: אתר החברה

לצד התוצאות, החברה העלתה את התחזית שלה לשנה כולה. החברה צופה כעת הכנסות של 347 מיליון דולר (אמצע טווח עם סטייה של 2% למעלה או למטה) לצד הפסד של 3 סנט למניה ו-EBITDA מתואם של 25 מיליון דולר. התחזית הקודמת של החברה הייתה להכנסות של 344 מיליון דולר, הפסד של 7 סנט למניה ו-EBITDA מתואם של 22 מיליון דולר, וצפי האנליסטים עומד על הכנסות של 343.4 מיליון דולר והפסד של 7 סנט למניה.

"הצגנו תוצאות חזקות ברבעון השני בעודנו ממשיכים ליישם את אסטרטגיית הצמיחה והתכנית העסקי שלנו", אמר אלעד שרון, מנכ"ל קוגנייט. "המצב הטוב בשוק והתועלת שהמוצרים שלנו מביאה ללקוחות עוזרת לנו ליצור קשרים עם לקוחות קיימים ולקבל הזמנות נוספות.

"קוגנייט הגדילה את ההכנסות ביותר מ-11% בששת החודשים הראשונים של השנה", אמר דוד אבאדי, סמנכ"ל הכספים של החברה. "הצגנו 13.3 מיליון דולר ב-EBITDA המתואם, מה שמציג שיפור משמעותי בהשוואה לתוצאות כמעט מאוזנות במחצית הראשונה של השנה הקודמת. הפתרונות המתקדמים שלנו מספקים ערך משמעותי ללקוחותינו, ומניעים ביקוש. כתוצאה מתנאי השוק והביצועים החזקים שלנו, אנו מעלים שוב את התחזית שלנו לשנה כולה".

מניית קוגנייט נסחרת לפי שווי של 535 מיליון דולר אחרי עלייה של 15.7% מתחילת השנה ושל 58% ב-12 החודשים האחרונים. 

מניית קוגנייט מתחילת השנה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.