האנשים העשירים בעולם הרוויחו מעל טריליון דולר ב-2021
קשה לתפוש את כמות הכסף שהאנשים העשירים בעולם הרוויחו יחד בשנת 2021, לפי סוכנות הידיעות בלומברג מדובר בסכום של לא פחות מטריליון דולר. אלון מאסק, מנכ"ל טסלה TESLA INC הפך ב-2021 להיות האיש העשיר בעולם, והרוויח לבדו ב-2021 קרוב ל-118 מיליארד דולר.
מרוויחים גדולים נוספים בחבורת המיליארדרים: איל מוצרי היוקרה הצרפתי, ברנרד ארנו הוסיף להונו 62.7 מיליארד דולר, ומייסדי גוגל GOOGLE לארי פייג' וסרגיי ברין הגדילו את הונם ב-47 מיליארד דולר ו-45 מיליארד דולר, בהתאמה). לעומתם, מייסד ומנכ"ל מטא מארק צוקרברג הגדיל את הונו בכ-25 מיליארד דולר בגללה. עד כמה ש-2021 תיזכר כ"שנת העובד" בארה"ב הודות לעליית השכר ומאמצי התאגדות מחודשים, עדיין קיים פער עצום העצום בין העובדים הפשוטים, למנהלים.
שנת 2021 הייתה טובה לעשירים, פעם אחר פעם, וול סטריט התנערה מהחששות לגבי אינפלציה, צווארי בקבוק בשרשרת האספקה, וזנים חדשים של נגיף הקורונה, במטרה לשמור על החיות בשוקי המניות. בהיבט הזה העשירים חייבים הרבה לפדרל ריזרב, שחרש עשרות מיליארדי דולרים לשווקים הפיננסיים מדי חודש תוך שמירה על שיעורי הריבית קרובים לאפס, ומדיניות מוניטרית רופפת במיוחד שנועדה לשמור על תנועה של מזומנים בשווקים הפיננסיים.
מדד S&P 500 עלה בשנה שעברה בכמעט 27%, בעוד שהדאו עלה בכ-19% והנאסד"ק סיים את השנה בעלייה של 21%. הערכות השווי של נכסים אחרים כמו מטבעות קריפטוגרפיים, סחורות ורכוש זינקו אף הם, וחיזקו עוד יותר את קופות המזומנים העצומות של העשירים.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי בלומברג, השווי המשותף של 500 האנשים במדד המיליארדרים שלה עולה כעת על 8.4 טריליון דולר. זה יותר מהתוצר המקומי הגולמי של כל מדינה בודדת על פני כדור הארץ מלבד ארצות הברית וסין.
במהלך השנה, הצעות של מחוקקים אמריקאים להטיל מס גבוה על מיליארדרים זכו ללעג, על ידי מיליארדרים כמו מאסק. מנכ"ל טסלה, שבשנים האחרונות שילם מעט מס הכנסה או בכלל לא, וחברת המכוניות החשמליות שלו, שעומדת כעת על שווי מעל טריליון דולר נבנתה בחלקה על בסיס סיוע ממשלתי.
מאז שהמגיפה החלה, המיליארדרים האמריקאים ראו את הונם הקולקטיבי מזנק ביותר מ-70% עד ליותר מ-5 טריליון דולר, לפי דו"ח של Americans for Tax Fairness שניתח את נתוני פורבס.
- שוק העבודה האמריקאי מאותת על האטה מתונה: נוספו יותר משרות מהצפוי - אך שיעור האבטלה טיפס ל-4.4%
- וולמארט מדווחת על רבעון חזק ומעלה תחזית, אבל המניה יורדת: למה המשקיעים לא מתלהבים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
אנבידיה הואנגאנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
אנבידיה NVIDIA Corp. 4.13% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.
חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים
ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.
לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.
ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

וולמארט מדווחת על רבעון חזק ומעלה תחזית, אבל המניה יורדת: למה המשקיעים לא מתלהבים?
וול מארט עוברת מבורסת ניו לנאסד"ק - רואה עצמה כחברה טכנולוגית-דיגיטלית
וולמארט, רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, פרסמה דוחות כספיים לרבעון השלישי שהיכו את תחזיות האנליסטים הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. הרווח המתואם למניה עמד על 62 סנט, לעומת תחזית של 60 סנט. ההכנסות הסתכמו ב־179.5 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 5.8%, מעל התחזיות שעמדו על כ־177.4 מיליארד. החברה העלתה גם את תחזית המכירות השנתית, והיא כעת צופה עלייה של 4.8% עד 5.1% אחוזים בהכנסות לעומת שנה קודמת, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.75% עד 4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עלתה לטווח של 2.58 עד 2.63 דולר, מעט מעל התחזית הקודמת.
למרות זאת, מניית וולמארט איבדה גובה ויורדת בטרום ב-2%. הסיבה: תמחור יחסית גבוה. וולמארט נסחרת כיום במכפיל גבוה ביחס לחברות דומות, כ־35 על הרווחים הצפויים ל־12 החודשים הקרובים, רמה שקרובה לשיא של עשר השנים האחרונות. זה מציב את המניה במעמד של "יקרה יחסית", והמשמעות היא שגם כאשר התוצאות טובות, המשקיעים מצפים ליותר. במילים אחרות, הרף שוולמארט צריכה לעבור גבוה במיוחד ו"רק" להכות את התחזיות זה כבר לא מספיק.
זה כבר הרבעון הרביעי ברציפות שבו וולמארט מכה את התחזיות, ובכל זאת, המניה יורדת ביום שאחרי. המשמעות היא שהשוק כבר מתמחר הצלחה, ומצפה לתוצאות טובות בהרבה מהתחזיות.
וולמארט מציגה צמיחה יציבה, במיוחד באפיקים האסטרטגיים שהיא מפתחת בשנים האחרונות. כך למשל, המכירות הדיגיטליות של החברה ברחבי העולם עלו ברבעון האחרון ב־27% עומת השנה שעברה. זו עלייה חדה שמעידה על המשך המעבר של הרשת ממודל של מכירות פיזיות למודל היברידי, פיזי ודיגיטלי, בדגש על חוויית לקוח. גם תחום הפרסום הדיגיטלי של וולמארט, שהפך לאחד ממנועי הצמיחה החשובים של החברה, הציג זינוק של 53% ברבעון, נתון שמשקף את הפוטנציאל הרווחי של התחום.
- המנכ"ל שמרוויח פי 1,000 מהעובדים פורש; ו-10 דברים שלא ידעתם על וול מארט
- הצעד של החברה בדרך להיות רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, ומה קרה היום לפני 14 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה דיווחה על העברת רישום מניותיה מבורסת ניו יורק לנאסד"ק החל מדצמבר. המהלך נתפס כהצהרת כוונות – וולמארט רואה בעצמה שחקנית טכנולוגית לכל דבר, לא רק רשת חנויות, והיא שמה דגש על טכנולוגיה, אוטומציה, בינה מלאכותית, וחדשנות תפעולית. בחברה טוענים שזה מהלך טבעי שמתחבר לאסטרטגיה הדיגיטלית שלה המבוססת על חוויית משתמש חדשנית תוך העצמה של העובדים והורדת עלויות.
