עיקר הצמיחה באינטל בשתי חטיבות - ומובילאיי היא אחת מהן
ענקית השבבים INTEL CORPORATION (INTC), שעקפה את תחזיות הרווח של האנליסטים, אמנם פספסה בשורת ההכנסות, אך מבט לחלוקתן על פי תחומי הפעילים מספק תובנות על מנועי הצמיחה הנוכחיים שלה - ולמובילאיי הישראלית חלק נכבד בהם.
את הצמיחה הגדולה ביותר הציג סגמנט האינטרנט של הדברים (IOTG - Internet of the Things) שצמח ב-50.2% לרמת הכנסות של 1.37 מיליארד דולר מול 0.91 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד - נתון שעקף במעט את הצפי בשוק. הכנסות הסגמנט מהוות 7.1% מכלל הכנסותיה של אינטל, שהצטברו לכדי 18.1 מיליארד דולר (בשוק ציפו ל-18.23 מיליארד דולר).
הסגמנט מתחלק לשתי חטיבות - האחת נקראת גם כן IOTG וסיפקה את עיקר הצמיחה עם 53.9% כשההכנסות הסתכמו ב-1.04 מיליארד דולר, השניה היא מובילאיי, אותה רכשה אינטל ב-2017 בסכום עתק של 15.3 מיליארד דולר.
החברה שמפתחת מערכות עזר בטיחותית לנהג (ADAS) ויישומי רכב אוטונומי, צמחה ב-39.3% להכנסות בסך של 326 מיליון דולר, בהשוואה ל-234 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 92 מיליון דולר. הסיבה, כפי שפורט בדוחות היא השיפור בייצור הרכבים בעולם לעומת שנה קודם לכן. הגם שמשבר השבבים מעכב את התעשייה הזו, התמונה עדיין טובה יותר מאשר שנה אחורה. במאי 2020 מובילאיי רכשה את חברת מוביט, וההכנסות שלה אינן מקווחות בנפרד.
- וול סטריט ננעלה בעליות עד 1.2%; סולראדג' זינקה 5% ופורד טסה 12%
- היום שבו תעצרו רובוטקסי מתחת לבית נמצא ממש מאחורי הסיבוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי של מובילאיי הוכפל ויותר מ-47 מיליון דולר שנה קודם לכן ל-105 מיליון דולר כעת, פער של 58 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים של 2021 עד כה הצמיחה בהכנסות הייתה בשיעור של 62.4% - כלומר ברבעונים הקודמים הצמיחה הייתה בשיעור גבוה יותר.
ברבעון השני של השנה רשמה מובילאיי הכנסות שיא של 327 מיליון דולר, גבוה במיליון דולר מאלה של הרבעון השלישי עליו דיווחה זה עתה, שבו אם כן הציגה צמיחה שלילית בשיעור קטן. האנליסטים אגב ציפו שהחברה תציג רמת הכנסות של 360 מיליון דולר, שתהווה צמיחה של 10% על פני השיא של הרבעון השני, או של כ-54% על פני הרבעון השלישי של 2020.
בסוף אוגוסט האחרון דווח על שותפות אסטרטגית בין מובילאיי למותג הרכב החשמלי זיקר (ZEEKR) מבית ג'ילי הסינית, במסגרתו מערכות ה-ADAS יותקנו ברכבי החברה. זמן קצר לאחר מכן במובילאיי הציגו את מיזם הרובו-טקסי (מונית אוטונומית, שתמותג כ-moovitAV) בשיתוף עם ענקית השכרת הרכב Sixt SE, שיפעל לראשונה במינכן, גרמניה, בשנה הבאה. הרכבים יהיו דגמים של Nio הסינית, ועוד לא של פולקסווגן, גם עמה מובילאיי משתף פעולה.
- הפד בדרך להורדת ריבית נוספת - אך חושש לאבד שליטה על האינפלציה
- איך השוד בלובר מחזיר לשוק היהלומים את הברק?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- 7.השבבים של אפל גמרו את אינטל (ל"ת)זורגר 25/10/2021 08:24הגב לתגובה זו
- 6.לילי 25/10/2021 01:01הגב לתגובה זועם חוזים עתידיים בשווי מיליארדים עם תעשיית הרכב העולמית, מובילאיי היא ביצת זהב עבור אינטל.
- 5.מובידריאק (ל"ת)צריכים לשנות את השם 24/10/2021 15:45הגב לתגובה זו
- 4.שורה תחתונה ? הזדמנות קניה או להמתין ? (ל"ת)משקיע 24/10/2021 15:29הגב לתגובה זו
- אם אתה רק מחפש שורה תחתונה, עדיף לך למלא לוטו (ל"ת)Oz 25/10/2021 19:46הגב לתגובה זו
- 3.ג ו זוננה 24/10/2021 15:24הגב לתגובה זוהמניה הכי חמה בתחום
- פורסייט לקראת רכישה. דיבורים על שער 14 דולר (ל"ת)אני 24/10/2021 19:48הגב לתגובה זו
- 2.יאיר 24/10/2021 14:59הגב לתגובה זוירידה
- 1.ג ו זוננה 24/10/2021 14:53הגב לתגובה זונראה שמשהו קורה שם הבטחה גדולה בתחום
- אנונימי 24/10/2021 21:49הגב לתגובה זוהמחזור היה 8 מליון מניות גם אם תפמפם יקנו 100000 במקרה הטוב , תן לשוק לעשות את שלו ותקנה בתבונה , בהצלחה
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
