עיקר הצמיחה באינטל בשתי חטיבות - ומובילאיי היא אחת מהן
ענקית השבבים INTEL CORPORATION (INTC), שעקפה את תחזיות הרווח של האנליסטים, אמנם פספסה בשורת ההכנסות, אך מבט לחלוקתן על פי תחומי הפעילים מספק תובנות על מנועי הצמיחה הנוכחיים שלה - ולמובילאיי הישראלית חלק נכבד בהם.
את הצמיחה הגדולה ביותר הציג סגמנט האינטרנט של הדברים (IOTG - Internet of the Things) שצמח ב-50.2% לרמת הכנסות של 1.37 מיליארד דולר מול 0.91 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד - נתון שעקף במעט את הצפי בשוק. הכנסות הסגמנט מהוות 7.1% מכלל הכנסותיה של אינטל, שהצטברו לכדי 18.1 מיליארד דולר (בשוק ציפו ל-18.23 מיליארד דולר).
הסגמנט מתחלק לשתי חטיבות - האחת נקראת גם כן IOTG וסיפקה את עיקר הצמיחה עם 53.9% כשההכנסות הסתכמו ב-1.04 מיליארד דולר, השניה היא מובילאיי, אותה רכשה אינטל ב-2017 בסכום עתק של 15.3 מיליארד דולר.
החברה שמפתחת מערכות עזר בטיחותית לנהג (ADAS) ויישומי רכב אוטונומי, צמחה ב-39.3% להכנסות בסך של 326 מיליון דולר, בהשוואה ל-234 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 92 מיליון דולר. הסיבה, כפי שפורט בדוחות היא השיפור בייצור הרכבים בעולם לעומת שנה קודם לכן. הגם שמשבר השבבים מעכב את התעשייה הזו, התמונה עדיין טובה יותר מאשר שנה אחורה. במאי 2020 מובילאיי רכשה את חברת מוביט, וההכנסות שלה אינן מקווחות בנפרד.
- מנכ"ל קוואלקום: ״אינטל לא אופציה עבורנו כרגע״
- היום שבו הוקמה ענקית מוצרי הצריכה הבינל' ומה קרה היום לפני 89 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי של מובילאיי הוכפל ויותר מ-47 מיליון דולר שנה קודם לכן ל-105 מיליון דולר כעת, פער של 58 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים של 2021 עד כה הצמיחה בהכנסות הייתה בשיעור של 62.4% - כלומר ברבעונים הקודמים הצמיחה הייתה בשיעור גבוה יותר.
ברבעון השני של השנה רשמה מובילאיי הכנסות שיא של 327 מיליון דולר, גבוה במיליון דולר מאלה של הרבעון השלישי עליו דיווחה זה עתה, שבו אם כן הציגה צמיחה שלילית בשיעור קטן. האנליסטים אגב ציפו שהחברה תציג רמת הכנסות של 360 מיליון דולר, שתהווה צמיחה של 10% על פני השיא של הרבעון השני, או של כ-54% על פני הרבעון השלישי של 2020.
בסוף אוגוסט האחרון דווח על שותפות אסטרטגית בין מובילאיי למותג הרכב החשמלי זיקר (ZEEKR) מבית ג'ילי הסינית, במסגרתו מערכות ה-ADAS יותקנו ברכבי החברה. זמן קצר לאחר מכן במובילאיי הציגו את מיזם הרובו-טקסי (מונית אוטונומית, שתמותג כ-moovitAV) בשיתוף עם ענקית השכרת הרכב Sixt SE, שיפעל לראשונה במינכן, גרמניה, בשנה הבאה. הרכבים יהיו דגמים של Nio הסינית, ועוד לא של פולקסווגן, גם עמה מובילאיי משתף פעולה.
- סינופסיס צונחת ב-36% לאחר הפספוס בדוחות
- הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
- 7.השבבים של אפל גמרו את אינטל (ל"ת)זורגר 25/10/2021 08:24הגב לתגובה זו
- 6.לילי 25/10/2021 01:01הגב לתגובה זועם חוזים עתידיים בשווי מיליארדים עם תעשיית הרכב העולמית, מובילאיי היא ביצת זהב עבור אינטל.
- 5.מובידריאק (ל"ת)צריכים לשנות את השם 24/10/2021 15:45הגב לתגובה זו
- 4.שורה תחתונה ? הזדמנות קניה או להמתין ? (ל"ת)משקיע 24/10/2021 15:29הגב לתגובה זו
- אם אתה רק מחפש שורה תחתונה, עדיף לך למלא לוטו (ל"ת)Oz 25/10/2021 19:46הגב לתגובה זו
- 3.ג ו זוננה 24/10/2021 15:24הגב לתגובה זוהמניה הכי חמה בתחום
- פורסייט לקראת רכישה. דיבורים על שער 14 דולר (ל"ת)אני 24/10/2021 19:48הגב לתגובה זו
- 2.יאיר 24/10/2021 14:59הגב לתגובה זוירידה
- 1.ג ו זוננה 24/10/2021 14:53הגב לתגובה זונראה שמשהו קורה שם הבטחה גדולה בתחום
- אנונימי 24/10/2021 21:49הגב לתגובה זוהמחזור היה 8 מליון מניות גם אם תפמפם יקנו 100000 במקרה הטוב , תן לשוק לעשות את שלו ותקנה בתבונה , בהצלחה

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.