יצרן הרכב פאראדיי
צילום: צילום מסך, אתר החברה

מדווחת על הפסד גדול, אז למה מניית קוואנטומסקייפ מזנקת?

יצרנית הסוללות, שנמצאת במרחק של שנים מיצירת הכנסות משמעותיות, זינקה בשלב מסוים בלמעלה מ-13% - הסיבה: פיתוח חדש בתחום הסוללות שיכול להיות משנה משחק בתחום
ארז ליבנה | (8)

חברת ייצור הסוללות לשוק הרכבים החשמליים, קוואנטומסקייפ (QS), פרסמה את דוחותיה לרבעון ה-4. החברה לא הציגה הכנסות. להפך, היא היכתה את התחזיות מלמטה. במקום הפסד של 6 סנט למניה, היא הפסידה 2.4 דולר למניה. אבל זה רק בשל עניין חשבונאי שנובע מהתמזגותה של החברה עם SPAC וכניסתה לברוסה בדלת האחורית.

 

אז המשקיעים לא התרגשו מכך וכנראה בצדק. העניין  ש-QS גם לא תציג הכנסות בשנה הקרובה ובשנים הקרובות לא תגיע לאיזון בשורה התחתונה, היא תמשיך להפסיד והרבה.. אבל הפוטנציאל שם, והשוק נורא מתלהב.

 

אז מה גרם לשוק להתלהב? בדצמבר האחרון החברה אירחה את יום הטכנולוגיה שלה, שבו חשפה תא בעל שכבה אחת, שהרשים מאוד שורה של מומחים בתחום הסוללות החשמליות. מדובר בסולולות שנדרשות לרכבים החשמליים והאוטונומיים. אתמול בשיחת הוועידה המשיכה הנהלת החברה להציג את החלום. מניית החברה זינקה במעל 20% לשווי של 23 מיליארד דולר. זה סטארט אפ, אבל זה סטראט-אפ בתחום הרכבים האוטונומיים/ חשמליים (EV) ושם השמיים הם הגבול. מניית החברה שנוצרה כאמור מ-SPAC עלתה פי 6 בחצי שנה. הספאקים שהכניסו פעילות שקשורה ל-EV מזנקים. ספאק בשם CCIV שאמור לקלוט את לוסיד - יצרנית הרכבים האוטונומיים השנייה לטסלה זינק פי 5 על בסיס הערכות ושמועות. אין עדיין הודעה רשמית אבל הספאק כבר שווה 12 מיליארד דולר. כשיהיה מיזוג זה גם יכול להגיע (עם הדילול) לשווי של 100 מיליארד ומעלה. אין עדיין הכנסות משמעותית , אין עדיין רווחים, אבל כשהאנליסטים מסתכלים קדימה הם מצפים לשוק ענק בעוד 3-4 שנים. 

קריאה נוספת:

למה ה-SPAC הזה זינק פי 4 מתחילת השנה וב-27% בסופ"ש? 

> אפל תציג מכונית חשמלית ב-2024

בדיווח האחרון QS מסרה כי הצליחה לייצר תא רב שכבתי בתוך הסוללות מבוססות ליתיום שלה, שהן בעלות פוטנציאל לשנות את השוק, מאחר שהן בהירות הטענה, זולות לייצור, יותר בטיחות וגם את הדבר הכי חשוב, יותר קילומטראז' פר הטענה.

 

ב-QS מדמים את המוצר הסופי שלהם לדמוי חבילת קלפים, שם 1,000 תאים שכאלה יהיו מחוברים יחדים. עכשיו זה היה היעד שלהם לסוף 2021 והם כבר הצליחו לייצר את השלב הראשון. אבל יש להם גם לא מעט אתגרים, בהם לייצר עוד מהתאים, אל מול יכולת ייצור מוגבלת של 100,000 יחידות בשנה.

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אני בפוטים .לא המלצה (ל"ת)
    צחי 18/02/2021 13:14
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    השווקים בנפילות פוט שוב תות (ל"ת)
    אלי כהן 18/02/2021 13:08
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אין כמו הפוטים (ל"ת)
    אלימלך 18/02/2021 13:03
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עצרו .התחלנו את המפלה (ל"ת)
    יצחק 18/02/2021 13:02
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דייב 18/02/2021 09:11
    הגב לתגובה זו
    המחיר מצחיק כרגע ושיש לך דחיפה וגב כמו ביל גייטס וחברת פולקסווגן בשילוב של שוק פוטנציאלי בשווי מיליארדים - רק לקחת ולשבת בשקט
  • 3.
    רק מזומן 18/02/2021 08:59
    הגב לתגובה זו
    כבר מכרתי ב120 ירדה ל40..יוטיוב מנפח אותה.כשיצא המוצר הסופי תתחרה בטויוטה פנאסוניק וטסלה..בכלל לא בטוח שהיא שווה אפילו חצי.
  • 2.
    לרון 18/02/2021 08:37
    הגב לתגובה זו
    ב VARTA לא המלצה
  • 1.
    אילן 18/02/2021 08:22
    הגב לתגובה זו
    הדרך סלולה ל140$
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

המדדים סביב ה-0; איירן יורדת ב-5%, למונייד מאבדת 6%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.

למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.


המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.

עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?ההתלהבות של המשקיעים סביב הבינה המלאכותית הזניקה את שווי החברות והעושר האישי של בכירי עמק הסיליקון, כאשר אילון מאסק מוביל את הרשימה ואילו ביל גייטס הוא היחיד שסיים את השנה עם ירידה בהונו


במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.