רכבות CSX
צילום: istock

סי.אס.אקס מציגה: ירידה חדה בפעילות, המניה קרובה לרמות שיא

האטה בסקטור הייצור בארה"ב באה ליידי ביטוי בדו"חות שפרסמה חברת הרכבות הוותיקה. החברה מאכזבת בדו"חות כאשר ההכנסות ירדו ב-8% והרווח ירד ב-9%. במקביל המניה עלתה ב-20% ברבעון האחרון
עמית נעם טל | (4)

אחת הדוגמאות הבולטות בתקופה האחרונה ביחס בין הפעילות הכלכלית הריאלית בארה"ב לבין התנהגות השווקים הפיננסים היא מניות הרכבות והתובלה בארה"ב, שנסחרות כעת קרוב לרמות שיא כל הזמנים בזמן שהפעילות בסקטור מראה קיפאון מוחלט בחודשים האחרונים.

חברת הרכבות סי.אס.אקס (סימול:CSX) דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר את תוצאותיה לרבעון האחרון והצליחה לאכזב שוב את המשקיעים. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-2.89 מיליארד דולר, ירידה של 8.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ונתון הנמוך מהצפי שעמד על הכנסות של 2.91 מיליארד דולר. בסיכום שנתי, הכנסות החברה הסתכמו ב-11.9 מיליארד דולר, ירידה של 3% ביחס להכנסות בשנת הכספים הקודמת. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 771 מיליון דולר או 0.99 דולר למניה, לעומת רווח של 843 מיליון דולר או 1.01 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של 9%. 

הדו"חות החלשים לא צריכים להפתיע, שכן מדד המשלוחים בארה"ב (Cass Freight Index), שעוקב אחר נפחי המשלוחים בארה"ב בכלל כלי השינוע (משאיות/רכבים/מטוסים/אוניות) מצביע כבר תקופה ארוכה על ירידה בנפחי הפעילות בארה"ב. ע"פ הדוח שפורסם השבוע, נפח הפעילות ברכבות בארה"ב רשמו ירידה חדה ברבעון האחרון (לכתבה המלאה).

נפחי הפעילות של הרכבות בארה"ב

למרות הירידה בפעילות והתוצאות החלשות, מניית החברה השלימה עלייה של קרוב ל-20% בחודשים האחרונים, כאשר היא נסחרת קרוב לרמות שיא כל הזמנים עם שווי שוק של 59.6 מיליארד דולר. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מעניין למה לא מפרסמים את התגובה שלי ממקודם (ל"ת)
    אחד שיודע 17/01/2020 19:08
    הגב לתגובה זו
  • שמוליק 18/01/2020 20:43
    הגב לתגובה זו
    כי זה היה "ממקודם"
  • 2.
    סתם אחד 17/01/2020 18:39
    הגב לתגובה זו
    רשום בכתבה שהרווח הנקי ירד בכ-9 אחוזים אבל אחר כך רשום שהרווח למניה ירד רק מ-1.01 ל-0.99 האם מספר המניות קטן ואולי הסיבה שהרווח למניה נותר כמעט ללא שינוי זאת הסיבה שהמניה לא ירדה
  • 1.
    הגשש השזוף 17/01/2020 16:06
    הגב לתגובה זו
    המשבר של 1929 יתגמד לעומת המגה פיסוס של הבועה העכשווית
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.