רכבות CSX
צילום: istock

סי.אס.אקס מציגה: ירידה חדה בפעילות, המניה קרובה לרמות שיא

האטה בסקטור הייצור בארה"ב באה ליידי ביטוי בדו"חות שפרסמה חברת הרכבות הוותיקה. החברה מאכזבת בדו"חות כאשר ההכנסות ירדו ב-8% והרווח ירד ב-9%. במקביל המניה עלתה ב-20% ברבעון האחרון
עמית נעם טל | (4)

אחת הדוגמאות הבולטות בתקופה האחרונה ביחס בין הפעילות הכלכלית הריאלית בארה"ב לבין התנהגות השווקים הפיננסים היא מניות הרכבות והתובלה בארה"ב, שנסחרות כעת קרוב לרמות שיא כל הזמנים בזמן שהפעילות בסקטור מראה קיפאון מוחלט בחודשים האחרונים.

חברת הרכבות סי.אס.אקס (סימול:CSX) דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר את תוצאותיה לרבעון האחרון והצליחה לאכזב שוב את המשקיעים. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-2.89 מיליארד דולר, ירידה של 8.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ונתון הנמוך מהצפי שעמד על הכנסות של 2.91 מיליארד דולר. בסיכום שנתי, הכנסות החברה הסתכמו ב-11.9 מיליארד דולר, ירידה של 3% ביחס להכנסות בשנת הכספים הקודמת. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 771 מיליון דולר או 0.99 דולר למניה, לעומת רווח של 843 מיליון דולר או 1.01 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של 9%. 

הדו"חות החלשים לא צריכים להפתיע, שכן מדד המשלוחים בארה"ב (Cass Freight Index), שעוקב אחר נפחי המשלוחים בארה"ב בכלל כלי השינוע (משאיות/רכבים/מטוסים/אוניות) מצביע כבר תקופה ארוכה על ירידה בנפחי הפעילות בארה"ב. ע"פ הדוח שפורסם השבוע, נפח הפעילות ברכבות בארה"ב רשמו ירידה חדה ברבעון האחרון (לכתבה המלאה).

נפחי הפעילות של הרכבות בארה"ב

למרות הירידה בפעילות והתוצאות החלשות, מניית החברה השלימה עלייה של קרוב ל-20% בחודשים האחרונים, כאשר היא נסחרת קרוב לרמות שיא כל הזמנים עם שווי שוק של 59.6 מיליארד דולר. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מעניין למה לא מפרסמים את התגובה שלי ממקודם (ל"ת)
    אחד שיודע 17/01/2020 19:08
    הגב לתגובה זו
  • שמוליק 18/01/2020 20:43
    הגב לתגובה זו
    כי זה היה "ממקודם"
  • 2.
    סתם אחד 17/01/2020 18:39
    הגב לתגובה זו
    רשום בכתבה שהרווח הנקי ירד בכ-9 אחוזים אבל אחר כך רשום שהרווח למניה ירד רק מ-1.01 ל-0.99 האם מספר המניות קטן ואולי הסיבה שהרווח למניה נותר כמעט ללא שינוי זאת הסיבה שהמניה לא ירדה
  • 1.
    הגשש השזוף 17/01/2020 16:06
    הגב לתגובה זו
    המשבר של 1929 יתגמד לעומת המגה פיסוס של הבועה העכשווית
טראמפ האיחוד האירופיטראמפ האיחוד האירופי

מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות

ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית

רן קידר |

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות. 

בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.

וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה. 

איום גלוי בצעדי תגמול 

בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.

באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.

וול סטריט שור וילדה (דאלי)וול סטריט שור וילדה (דאלי)
סקירה

טילריי יורדת ב-2%, רוקט לאב קופצת ב-10%; הנאסד״ק עולה ב-1.4%

צוות גלובל |

נתוני האינפלציה בארה״ב לחודש נובמבר הפתיעו לחיוב את השווקים והציתו ראלי במניות ובאג״ח. העלייה השנתית במדד המחירים לצרכן הייתה האיטית ביותר מאז תחילת 2021, מה שחיזק את ההערכה כי הלחצים האינפלציוניים נרגעים בקצב מהיר מהצפוי. כתוצאה מכך, מדד S&P 500 עצר רצף של ארבעה ימי ירידות ועולה ב-1%, בעוד הנאסד״ק והדאו עולים ב-1.7% ו-0.4% בהתאמה, כאשר המשקיעים פירשו את הנתונים כאות חיובי למדיניות מוניטרית מקלה יותר בהמשך.

בשוק האג״ח נרשמה ירידה בתשואות, כאשר תשואת האג״ח הממשלתית ל-10 שנים ירדה ל-4.12%. הירידה משקפת הקלה מסוימת בקרב משקיעים שחששו מהתבססות אינפלציה גבוהה שתמנע מהפדרל ריזרב לבצע הורדות ריבית. מדד הליבה של המחירים לצרכן עלה ב-2.6% בלבד לעומת השנה שעברה, והמדד הכללי עלה ב-2.7%, נתונים שנתפסים כקרובים יותר ליעד הבנק המרכזי.

בשוק המניות בולטת מניית מיקרון, שמזנקת בכ-14% לאחר שסיפקה תחזיות מעודדות בנוגע לביקושים הקשורים לבינה מלאכותית. גם מניות הטכנולוגיה הגדולות תרמו לעליות, כאשר מדד מניות ענקיות הטכנולוגיה קפץ בכ-2.4%. התחזקות זו חיזקה את הסנטימנט החיובי והדגישה כי לא רק המאקרו, אלא גם גורמים סקטוריאליים תומכים בשוק.

במקביל, השווקים מגלמים הסתברות הולכת וגדלה להורדת ריבית מצד הפד כבר במחצית הראשונה של 2026, כאשר הסיכוי להפחתה כבר בינואר עלה לכ-22%. לעומת ארה״ב, שוקי האג״ח בגרמניה ובבריטניה הפגינו חולשה יחסית, לאחר שהבנק המרכזי האירופי והבנק של אנגליה שידרו מסר נצי יותר לגבי מסלול הריבית. הפער בין הגישות מדגיש את הייחודיות של הדינמיקה הכלכלית בארה״ב בשלב הנוכחי.


ביל אקמן בונה ברקשייר האת’וויי משלו: הווארד יוז רוכשת חברת ביטוח - רכישת חברת הביטוח Vantage ב־2.1 מיליארד דולר היא צעד מרכזי במהלך להפיכת הווארד יוז מחברת נדל״ן מסורתית לחברת החזקות מגוונת, הנשענת על הון ביטוחי כמנוע השקעות ארוך טווח