האם היואן יהפוך למטבע העתידי של הכלכלה העולמית?
האם שליטתו של הדולר בשוק העולמי נמצא בסכנה? מרבית הטרנסאקציות הבינלאומיות (58%) מבוצעות כיום באמצעות הדולר האמריקאי ו-40% מהחוב העולמי מגולם בדולרים. כך לפי נתונים של קרן המטבע הבינלאומית. אבל יכול להיות שבעתיד הלא רחוק, היואן יאיים על הבכורה של הדולר.
באמצעות השקת המטבע הדיגיטלי הסיני, שאמור להתרחש בעתיד הקרוב על ידי בנק אוף צ'יינה, סין עלולה לאתגר את ארצות הברית גם בחזית הזו. הרציונאל, לטענת הבנק, היא להגן על עצמאות סחר החוץ. אבל באמצעות מכניזם עם שני טיירים (Tiers), יוכל הבנק הסיניובנקים מסחריים נוספים יוכלו להנפיק את המטבע.
"ההזדמנות הגדולה כאן היא האפשרות להפיץ את היואן בצורה גלובלית", אמר מנכ"ל חברת Circle, ג'רמי אלאייר, בראיון ל-CNBC. "זה יהפוך למכניזם שבו יהיה אפשר להשתמש ביואן בהעברות בנקאיות בעסקאות יומיומיות, ובסוף מדובר על יסוד של בינלאומיות למטבע הסיני. אם יצא אל הפועל, המטבע ייצר מעקף למערכת הבנקאית המערבית והנו מהלך אסטרטגי מבחינת הסינים", הוסיף.
סגן מערך התשלומים של פיפל בנק אוף צ'יינה, מו צ'נגצ'ון, אמר שהמטבע הדיגיטלי יהיה דומה למטבע הליברה שמתכננת להשיק פייסבוק ויהיה בטוח כמו מטבע שמודפס על ידי הבנק המרכזי ויהיה אפשר להשתמש בו בפלטפורמות תשלומים כמו ענקיות התשלומים הסינים טנסנט (Tencent) ווויצ'אט (WeChat) המשמשות היום את מרבית הסינים לבצע טרנסאקציות יומיומיות.
- סין מרחיבה את התמיכה ביואן באמצעות הנפקת שיא של אג"ח בהונג קונג
- מכה ליואן: החברות הסיניות יחלקו 13 מיליארד דולר כדיבידנד ברבעון הראשון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.דירה = קורת גג 20/09/2019 00:02הגב לתגובה זודירה = קורת גג
- 4.דוד 17/09/2019 21:12הגב לתגובה זוארהב הולכת לפרק להם את הצורה שלא לדבר שיפרקו את המפלגה הקומוניסטית בסין
- 3.דוד 17/09/2019 21:09הגב לתגובה זוהגירסה הפיננסית !! כל אירופה הולכת לקריסה שתפיל את כל הבנקים בגלובוס כמו דומינו...הבועה העולמית לקראת פיצוץ/קריסה אלימה!! טבע תימחק מהמסחר לחלוטין אחרי פשיטת רגל בקרוב מאוד!! ארהב הולכת לעשות סדר עולמי חדש כולל שערי מטבעות וריביות שישתנו !! דולר יהיה להערכתי שווה לא יותר מ 2 שח וגם זה בלחץ !! תהיו סופר זהירים !!!!!!!!!!!!!!!!
- 2.טראמפ חפרפרת סינית בממשל האמריקאי . (ל"ת)לא דימיוני !!! 15/09/2019 11:21הגב לתגובה זו
- לא עם הסינים.כן עובד עם עצמו ועם הדונלד להרוס את אמריקה (ל"ת)לא דמיוני!!! 15/09/2019 15:21הגב לתגובה זו
- 1.דיוויד 15/09/2019 11:20הגב לתגובה זוכתבה שכולה שקר וטיפשות.
- אתה זב חוטם תמים (ל"ת)שקרן וטיפש 15/09/2019 15:22הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
