טראמפ שוקל: הורדת המכסים על סין ל-50%
המכסים על מוצרים מסין עשויים לרדת מ-145% לרמה של 50%-65%; קרן המטבע הבינלאומית מזהירה: המכסים יאטו את הצמיחה הכלכלית העולמית
על פי הדיווחים, ממשל טראמפ בוחן אפשרות להפחית את המכסים על מוצרים מיובאים מסין, בכפוף לשיחות עם בייג'ינג. עוד דווח כי כל פעולה כזו, לא תיעשה באופן חד צדדי ובארה"ב מצפים שבסין יפעלו בהתאם. הדברים נאמרו בעקבות דיווח של וול סטריט ג'ורנל לפיו הבית הלבן שוקל להפחית את המכסים על יבוא מסין במטרה להפחית מתחים בין שתי המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם.
המכסים על סין עשויים לרדת מרמתם הנוכחית של 145% לרמה שבין 50% ל-65%. כך לפי הדיווח. הרמות הללו עדיין גבוהות מספיק כדי לעכב חלק משמעותי מהסחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. טראמפ אמר לתקשורת כי "אנחנו הולכים להגיע לעסקה הוגנת עם סין", אך לא התייחס לפרטים הספציפיים. דבריו הגיעו לאחר התבטאויות אופטימיות שהשמיע ביום שלישי, לפיהן עסקה להורדת מכסים אפשרית.
דובר הבית הלבן, קוש דסאי, הגיב כי כל הדיווחים על מכסים הם "ספקולציה גרידא" אלא אם הם מגיעים ישירות מהנשיא טראמפ. למרות זאת, שר האוצר סקוט בסנט אמר ששתי המדינות רואות את השיעורים הנוכחיים כבלתי בני-קיימא, אך ציין כי אינו יודע מתי עשוי להתחיל משא ומתן כלשהו.
חברת הספנות הגרמנית Hapag-Lloyd דיווחה ביום רביעי כי 30% מהמשלוחים המיועדים לארה"ב מסין בוטלו בעקבות המצב הנוכחי. סין מצידה הגיבה למכסים האמריקאיים
בהטלת מכסים בשיעור של 125% על יבוא מארה"ב, יחד עם צעדים נוספים. לפי הדיווחים, הדיונים עדיין נזילים ומספר אפשרויות נמצאות על השולחן. אחת האפשרויות היא גישה מדורגת הדומה לזו שהוצעה על ידי ועדת בית הנבחרים לענייני סין בסוף השנה שעברה: מכסים של 35% על פריטים שארה"ב
אינה רואה בהם איום על הביטחון הלאומי, ולפחות 100% על פריטים הנחשבים אסטרטגיים לאינטרס האמריקאי. הצעת החוק ההיא הציעה להחיל את המכסים הללו באופן הדרגתי במשך חמש שנים.
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן
- טראמפ רכש אג"ח ב-82 מיליון דולר, כולל של חברות הנשענות על מדיניותו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שווקי המניות בארה"ב הגיבו בחיוב לדיווחים, כאשר המדדים עולים עד 3% בהובלת הנאסד"ק, לאחר שהשוק נפתח בעליות חדות על רקע הקלה בקרב המשקיעים לאחר שטראמפ נסוג מאיומיו לפטר את יו"ר הפדרל ריזרב ואמר כי עסקה עם סין אפשרית. בנוסף למכסים על סין, טראמפ הטיל גם מכס גורף של 10% על כל היבוא האחר לארה"ב ומכסים גבוהים יותר על פלדה, אלומיניום ומכוניות. הוא השעה מכסים ממוקדים על עשרות מדינות אחרות עד ה-9 ביולי והעלה אפשרות להטיל מכסים נוספים ספציפיים לתעשיות מסוימות כמו תרופות ומוליכים למחצה. צעדים אלה גרמו לתנודות בשווקים הפיננסיים והגבירו חששות ממיתון.
קרן המטבע הבינלאומית הזהירה ביום רביעי כי המכסים יאטו את הצמיחה הכלכלית ויגדילו את החוב ברחבי העולם. מזכיר האוצר האמריקאי תקף את קרן המטבע והבנק העולמי, וקרא להם: "להתרחק מהאג'נדות שלהם שמפריעות להם לבצע את התפקיד האמיתי שלהם"; בסנט טען כי קרן המטבע "משקיעה אנרגיות לא פרופורציונליות בנושאים כמו משבר האקלים, מגדר וסוגיות חברתיות נוספות"; הוא גם ציין כי "יש הזדמנות לעסקה גדולה עם סין"
- 6.משה 23/04/2025 23:05הגב לתגובה זואני מציע 117 . יש הצעות אחרות
- 5.דודלנד Dumb (ל"ת)גו אנונימי 23/04/2025 22:38הגב לתגובה זו
- 4.כל יום מס רנדומלי נשמע יותר הגיוני (ל"ת)אנונימי 23/04/2025 22:15הגב לתגובה זו
- 3.בורנים 23/04/2025 21:37הגב לתגובה זואין האיש גאון לא יודע אם הוא בעצמו חשב על התוכנית הזו או שמישהו הדריך אותו vut vmkhj
- 2.אז גם לא תהיה ריביירה בעזה (ל"ת)מהים ועד האמבטיה 23/04/2025 21:22הגב לתגובה זו
- 1.פליק פלאק על סטרואידים (ל"ת)אנונימי 23/04/2025 20:12הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אינטל TSMCהאם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"
כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי.
מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.
לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.
בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".
