טראמפ שוקל: הורדת המכסים על סין ל-50%
המכסים על מוצרים מסין עשויים לרדת מ-145% לרמה של 50%-65%; קרן המטבע הבינלאומית מזהירה: המכסים יאטו את הצמיחה הכלכלית העולמית
על פי הדיווחים, ממשל טראמפ בוחן אפשרות להפחית את המכסים על מוצרים מיובאים מסין, בכפוף לשיחות עם בייג'ינג. עוד דווח כי כל פעולה כזו, לא תיעשה באופן חד צדדי ובארה"ב מצפים שבסין יפעלו בהתאם. הדברים נאמרו בעקבות דיווח של וול סטריט ג'ורנל לפיו הבית הלבן שוקל להפחית את המכסים על יבוא מסין במטרה להפחית מתחים בין שתי המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם.
המכסים על סין עשויים לרדת מרמתם הנוכחית של 145% לרמה שבין 50% ל-65%. כך לפי הדיווח. הרמות הללו עדיין גבוהות מספיק כדי לעכב חלק משמעותי מהסחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. טראמפ אמר לתקשורת כי "אנחנו הולכים להגיע לעסקה הוגנת עם סין", אך לא התייחס לפרטים הספציפיים. דבריו הגיעו לאחר התבטאויות אופטימיות שהשמיע ביום שלישי, לפיהן עסקה להורדת מכסים אפשרית.
דובר הבית הלבן, קוש דסאי, הגיב כי כל הדיווחים על מכסים הם "ספקולציה גרידא" אלא אם הם מגיעים ישירות מהנשיא טראמפ. למרות זאת, שר האוצר סקוט בסנט אמר ששתי המדינות רואות את השיעורים הנוכחיים כבלתי בני-קיימא, אך ציין כי אינו יודע מתי עשוי להתחיל משא ומתן כלשהו.
חברת הספנות הגרמנית Hapag-Lloyd דיווחה ביום רביעי כי 30% מהמשלוחים המיועדים לארה"ב מסין בוטלו בעקבות המצב הנוכחי. סין מצידה הגיבה למכסים האמריקאיים
בהטלת מכסים בשיעור של 125% על יבוא מארה"ב, יחד עם צעדים נוספים. לפי הדיווחים, הדיונים עדיין נזילים ומספר אפשרויות נמצאות על השולחן. אחת האפשרויות היא גישה מדורגת הדומה לזו שהוצעה על ידי ועדת בית הנבחרים לענייני סין בסוף השנה שעברה: מכסים של 35% על פריטים שארה"ב
אינה רואה בהם איום על הביטחון הלאומי, ולפחות 100% על פריטים הנחשבים אסטרטגיים לאינטרס האמריקאי. הצעת החוק ההיא הציעה להחיל את המכסים הללו באופן הדרגתי במשך חמש שנים.
- עליית מדרגה במלחמה בסמים: רחפני AI וכוח צבאי נגד הברחות
- משפחת טראמפ מחקה כמיליארד דולר בגלל הנפילות בקריפטו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שווקי המניות בארה"ב הגיבו בחיוב לדיווחים, כאשר המדדים עולים עד 3% בהובלת הנאסד"ק, לאחר שהשוק נפתח בעליות חדות על רקע הקלה בקרב המשקיעים לאחר שטראמפ נסוג מאיומיו לפטר את יו"ר הפדרל ריזרב ואמר כי עסקה עם סין אפשרית. בנוסף למכסים על סין, טראמפ הטיל גם מכס גורף של 10% על כל היבוא האחר לארה"ב ומכסים גבוהים יותר על פלדה, אלומיניום ומכוניות. הוא השעה מכסים ממוקדים על עשרות מדינות אחרות עד ה-9 ביולי והעלה אפשרות להטיל מכסים נוספים ספציפיים לתעשיות מסוימות כמו תרופות ומוליכים למחצה. צעדים אלה גרמו לתנודות בשווקים הפיננסיים והגבירו חששות ממיתון.
קרן המטבע הבינלאומית הזהירה ביום רביעי כי המכסים יאטו את הצמיחה הכלכלית ויגדילו את החוב ברחבי העולם. מזכיר האוצר האמריקאי תקף את קרן המטבע והבנק העולמי, וקרא להם: "להתרחק מהאג'נדות שלהם שמפריעות להם לבצע את התפקיד האמיתי שלהם"; בסנט טען כי קרן המטבע "משקיעה אנרגיות לא פרופורציונליות בנושאים כמו משבר האקלים, מגדר וסוגיות חברתיות נוספות"; הוא גם ציין כי "יש הזדמנות לעסקה גדולה עם סין"
- 6.משה 23/04/2025 23:05הגב לתגובה זואני מציע 117 . יש הצעות אחרות
- 5.דודלנד Dumb (ל"ת)גו אנונימי 23/04/2025 22:38הגב לתגובה זו
- 4.כל יום מס רנדומלי נשמע יותר הגיוני (ל"ת)אנונימי 23/04/2025 22:15הגב לתגובה זו
- 3.בורנים 23/04/2025 21:37הגב לתגובה זואין האיש גאון לא יודע אם הוא בעצמו חשב על התוכנית הזו או שמישהו הדריך אותו vut vmkhj
- 2.אז גם לא תהיה ריביירה בעזה (ל"ת)מהים ועד האמבטיה 23/04/2025 21:22הגב לתגובה זו
- 1.פליק פלאק על סטרואידים (ל"ת)אנונימי 23/04/2025 20:12הגב לתגובה זו

המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים
על כוחה של נתינה, על השקעה במיזים חברתיים, ועל סקוט מקינזי, התורמת הגדולה היום בעולם
אגואיזם הופך בעשורים האחרונים למניע מרכזי כשהנתינה, חברות עזרה לזולת מאבדים מהחשיבות שלהם, אבל לא אצל כולם וטוב שכך. הנתינה היא כוח שמחזיר את עצמו במעגל קסום. הפילוסופיה העתיקה מסבירה שהנותן מקבל הרבה מאוד מהנתינה. הנותן לא רק עוזר לאחר, אלא גורם במעשה לשיפור (מוכח מחקרית) של מצבו הנפשי. נתינה נחשבת לאחד הגורמים החזקים לאושר.
סיפורה של מקנזי סקוט, המיליארדרית הפילנתרופית וגרושתו של ג'ף בזוס מייסד אמזון, הוא סיפור מדהים על בעלת הון של מיליארדים שמחלקת את רובו למטרות נעלות. והנה תרומה- השקעה מסוג אחר שעשתה מקינזי השבוע. לפני כ-40 שנה, כשהייתה סטודנטית שנה ב' באוניברסיטת פרינסטון, עמדה סקוט בפני משבר: חסרו לה 1,000 דולר לשכר לימוד, והיא שקלה לנשור מהלימודים. שותפתה לחדר, ג'יני טרקנטון, מצאה אותה בוכה והחליטה לפעול. היא ביקשה מאביה להלוות את הכסף, מעשה נדיבות פשוט ששינה את מסלול חייה של סקוט. "הייתי נותנת למקנזי את הכליה השמאלית שלי", אמרה טרקנטון לאחרונה, "זה פשוט מה שעושים בשביל חברים".
קריאה באותו הקשר: תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם
כיום, שוויה הנקי של סקוט מוערך במעל 30 מיליארד דולר, בעיקר ממניות אמזון שקיבלה בהסכם הגירושים ב-2019. היא תרמה יותר מ-19 מיליארד דולר לארגונים שונים, בהתמקדות בצדק חברתי, השכלה וביטחון כלכלי. אבל את הטובה האישית ביותר היא מחזירה עכשיו לטרקנטון, שהקימה את חברת Funding U – מיזם המספק הלוואות מבוססות הישגים לסטודנטים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה, ללא צורך בערבים. החברה נולדה מהבנתה של טרקנטון את הקשיים שסקוט חוותה, במיוחד בעידן שבו עלויות הלימודים זינקו.
סקוט קפצה על ההזדמנות להשקיע ב-Funding U, ומספקת חלק ניכר מההון להלוואות בתעריפים מוזלים. היא תורמת 30 סנט לכל דולר מולווה, מה שמאפשר לחברה לגייס השקעות גדולות יותר מבנקים כמו גולדמן סאקס. זה לא רק החזר הלוואה, זה השקעה שמגלגלת מיליארדים בפוטנציאל, שכן Funding U מסייעת לאלפי סטודנטים להשלים תארים ולהשתלב בשוק העבודה. האלגוריתם של החברה מתבסס על ציונים והישגים, ולא על היסטוריית אשראי, מה שהופך אותה להוגנת יותר.
הדגם המוזל של טסלה 3. קרדיט: רשתות חברתיותהמחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
על רקע הירידה במכירות, התחרות הגוברת ומשבר הדימוי של מאסק, טסלה משיקה גרסה זולה של הסדאן הפופולרית, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי אירופה
בשישי האחרון השיקה טסלה Tesla 0.1% באירופה את הגרסה הזולה של הסדאן הפופולרית, מודל 3 סטנדרט, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי היבשת. המהלך מגיע לאחר חודשים של ירידה חדה במכירות, תחרות אגרסיבית מצד BYD ויצרניות סיניות נוספות, וגם תגובת נגד צרכנית לפעילותו הציבורית והפוליטית של מנכ"ל החברה, אילון מאסק.
הדגם החדש ירד בארה"ב ובאירופה בכ-15%, בארץ, נכון להיום, הגירסה הזולה ביותר של המודל 3 עומדת על 213,341 שקל (כמעט 66,000 דולר, גבוה משמעותית מאירופה וארה"ב). אמנם טסלה עוד לא פרסמה חדשות לגבי הדגם המוזל בארץ, אבל אם נעריך על פי ירידת המחירים באירופה ובארה"ב, נוכל לשער שהמחיר המעודכן יהיה כ-185,000 שקל. הגרסאות הזולות מוותרות על חלק מהגימורים והפיצ'רים הפרימיום, אך עדיין מציעות טווח נסיעה של מעל 480 ק"מ, כדי לשמר את האטרקטיביות מול המתחרות המוזלות.
עם זאת, הדגם מצויד בסוללה קטנה יותר ולכן מציע טווח וביצועים נמוכים בהשוואה לגרסאות ה-Long Range וה-Performance. בתוך תא הנוסעים הוסרו מאפייני הפרימיום של מערכת השמע, והיא עם פחות רמקולים. בנוסף, גימורי הפנים פשוטים יותר, כולל העדר תאורת אווירה וחומרים יוקרתיים. גם המושבים והריפודים מגיעים בגרסה בסיסית יותר. מבחוץ, החישוקים והגלגלים הם בגרסה פשוטה וקטנה יותר, ומראות הצד אינן מתקפלות או מתכווננות חשמלית כפי שקיים בדגמים המאובזרים.
בנוסף, חלק מהיכולות המתקדמות של
מערכות הנהיגה האוטונומיות, כמו Autosteer ותכונות חבילת הפרימיום, אינן כלולות. כל אלו יחד מרכיבים גרסה בסיסית, שמעניקה את חוויית טסלה במחיר נמוך יותר, אך עם פחות פיצ’רים ונוחות.
- מייקל ברי בחזית נוספת: “השווי של טסלה מנותק מהמציאות"
- "לפעמים אני חושב מה לא בסדר איתי" - אילון מאסק על השימוש באות X ועל החזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההוזלה מלווה גם בגרסת Model Y זולה שהושקה מוקדם יותר
השנה. מנכ"ל החברה, אילון מאסק, טען כי ההוזלות יאפשרו לטסלה להגיע לקהלים רחבים יותר ולשקם את הביקושים, שנשחקו בחודשים האחרונים.
