אמייר פרישר גוטמן
צילום: צילום מסך ערוץ 10

נקבע מותו של הזמר אמיר פרישר גוטמן

שנה לאחר שאובחן בטעות כחולה סרטן החליט אמיר פרישר גוטמן לחגוג יום הולדת חדש שהסתיים באסון; ח"כ שמולי: "הצוואה ברורה"
מורן ישעיהו | (14)

נקבע מותו של הזמר והשחקן אמיר פרישר גוטמן שטבע אתמול סמוך לעתלית. מוקדם יותר היום נמסר כי אפסו סיכוייו של הזמר ככל הנראה כהכנה לבשורות הקשות. "לא נקבע מוות, אך מיצינו את היכולות הטיפוליות. סיכויי ההישרדות קלושים", אמר סגן מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה. משפחתו של פרישר גוטמן שהתה לצידו לאורך האשפוז. גוטמן בן 41 במותו. 

כזכור, אמיר פרישר גוטמן אושפז בבית החולים רמב"ם לאחר שטבע בחוף לא מוכרז סמוך לעתלית. מה שאמור היה להיות אירוע חגיגי לציון "שנה ללידתו מחדש" של הזמר שהחלים ממחלתו, הפך לטרגדיה כאשר הבחין באחייניתו בת החמש נסחפת בים, ובעת שחילץ אותה בשלום נקלע למצוקה וטבע אל מול עיני קרוביו.

בעדכון שנמסר הבוקר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ, ד"ר ירון בר לביא אמר כי גוטמן "הגיע לבית החולים רמב"ם ללא דופק ותוך כדי תהליך החייאה. הוא היה כחמישים דקות ללא דופק ונשימה. לאחר עשר דקות טיפול החזרנו לו דופק, אך מצבו קשה מאוד ולא יציב, והוא בסכנת חיים". גורם בכיר בבית החולים הוסיף: "גם אם הוא ישרוד את השעות והימים הקרובים, מצבו אינו טוב. לא ברור מה הנזק הניורולוגי שנגרם לו בזמן שבו היה בלי דופק וללא חמצן שהגיע למוח".

בשנה שעברה, גוטמן אובחן כחולה סרטן ועבר סדרת טיפולים כימותרפיים ארוכה שלאחריה התברר כי מדובר באבחון שגוי. בעקבות זאת הוא תבע את בית החולים איכילוב על כמה מיליוני שקלים.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    האם בעלו אומר עליו קדיש? (ל"ת)
    הרבנית קוקו 27/07/2017 15:27
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פששש 26/07/2017 10:42
    הגב לתגובה זו
    מתי ומשה , החיים דבש בישיבה על חשבון משלם המיסים הא?
  • מתי מבני ברק 26/07/2017 14:17
    הגב לתגובה זו
    פשששש תתפוצץ הרי כולנו יודעים שאני בישיבה יהודי סוג א ואילו אתה ספק בכלל אם סוג ב
  • מה שבטוח כבן אדם אתה סוג ד, עודפי יצוא (ל"ת)
    אדון מתי 26/07/2017 17:03
  • 4.
    מתי מבני ברק 26/07/2017 08:18
    הגב לתגובה זו
    משנב זכור חילולי שבת מה עוד
  • 3.
    פחות סוטה במדינה (ל"ת)
    משה 24/07/2017 08:16
    הגב לתגובה זו
  • היה עדיף פחות חשוך!! (ל"ת)
    דפוק 24/07/2017 11:20
    הגב לתגובה זו
  • משה 24/07/2017 14:19
    הוא נחשב בשכל הישר אפל חשוך סוטה עים אתה יהודי תפתח את ספר הספרים ותראה מה כתוב על סוטים מהסוג הזה
  • 2.
    שמעתי בחדשות - השאיר אחריו בעל וילד.. (ל"ת)
    בעעעעעע 23/07/2017 19:53
    הגב לתגובה זו
  • תחזור למערה שלך (ל"ת)
    בעעעעעעעעעעעעע 24/07/2017 08:21
    הגב לתגובה זו
  • גאווה בעיניים 24/07/2017 07:46
    הגב לתגובה זו
    בעעעע זה בדיוק מה שאמרתי שקראתי את התגובה שלך. תתבייש לך בן אדם קטן ומטונף.
  • מתי מבני ברק 26/07/2017 08:20
    זה לא נכון?? השאיר נעל ילד וחתול
  • 1.
    אז שמולי ,רק אתה יכול לטעות ,רופאים עושים כמיטב יכולתם (ל"ת)
    בא 23/07/2017 17:52
    הגב לתגובה זו
סטודנטים, לימודים
צילום: Istock

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה

דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי


הדס ברטל |

דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 


דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 

בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות

הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.  

לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור. 

ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.

סטודנטים, לימודים
צילום: Istock

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה

דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי


הדס ברטל |

דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 


דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 

בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות

הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.  

לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור. 

ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.