פישר הותיר את הריבית ללא שינוי, שוק האג"ח מגיב

הריבית נותרה ללא שינוי ברמה של 1.5% בשל המצב החיובי במשק

סטנלי פישר הותיר את ריבית בנק ישראל ללא שינוי בשיעור של 1.5%. בבנק ישראל הסבירו כי הודות למצב הבמשק החיובי והצמיחה בישראל שממשיכה לעלות, הם צופים כי האינפלציה הצפויה תתכנס ליעד השנתי שלה בחודש הקרוב.

בבנק סבורים כי הצמיחה העולמית מתונה יחסית ולכן לא צפויים לחצים אינפלציוניים חיצוניים למשק הישראלי. כדאי להמשיך להיות בעמדת המתנה.

שוק ההון מקבל את הודעת הריבית באדישות מסוימת , סה"כ הדעות לגבי הודעת הנגיד היו חלוקות כאשר לא משנה אם העריכו שתהיה עליה בפעם הזו או לא. כל הכלכלנים מעריכים שבהמשך השנה הריבית תמשיך ותעלה.

שוק ההנפקות ממשיך לרתוח והיום מתקיימות שתי הנפקות:

האחת של בנק פועלים בשלב המוסדי, כאשר הבנק מעוניין לגייס בשלב זה 600 מיליון ש' בשתי סדרות - שקלית ושקלית בריבית משתנה. הריבית הקבועה הינה בשיעור מקסימאלי של 4.7% לצח"מ של 2.8 שנים, המשנה מתחילה במרווח של 1.1%מגילון 817. לבנק פועלים שמורה הזכות להרחיב את הסדרות עד 5 מיליארד ש', תלוי בביקושים.

במקביל מתקיימת היום הרחבת סידרה פז ג' , בו החברה מבקשת לגייס אג"ח בריבית משתנה בתשואה של 3.32% למח"מ של 7.8 שנים.

מהמתרחש בשווקים

שוק האג"ח כאמור לא מתרגש מהודעת הריבית של הנגיד. באג"ח הממשלתיות נרשמות עליות קלות של 0.2% בממוצ. באג"ח השקליות והצמודות בריבית קבועה. אג"ח בריבית משתנה רושמות ירידות מחירים עקב אי העלאת הריבית. שוק האג"ח הקונצרני שמורכב ברובו מאג"ח בריבית קבועה רושם עליות של עד 0.2% במדדי התל-בונד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?