מגמה מעורבת בשוק אג"ח בהמתנה להודעת הריבית מחר
השוק מעכל את נתוני סוף השבוע בוול סטריט, שם מה שהמשיך להכתיב את הטון , הינם דוחות החברות המפתיעים לטובה. בנוסף, צוטטו בכירי פד הדורשים מברננקי להתחיל לשנות את כיוון הריבית במשק האמריקאי ולהתחיל לעלות את הריבית. בינתיים נראה שהרוב של ברננקי מוצק וממשיך לתמוך באמירה של ריבית נמוכה לתקופת זמן חריגה כפי שברננקי מצוטט כמעט מעל כל במה.
שוק אג"ח האמריקאי ממשיך לדשדש בתשואות של כ -8% ל-10 שנים ומתאפיין במגמת המתנה להתפתחויות בזירת המאקרו.
גם בישראל המצב דומה: הכלכלה הישראלית חזקה הרבה יותר מזו האמריקאית באופן יחסי בשלב זה ונראה שאם אצל ברננקי נרשמים רק סימנים ראשונים לכיוון עליית ריבית, בארץ לפחות חצי מהאנליסטים חושבים שעל פישר להמשיך גם החודש ולעלות ריבית מחר בשיעור של 0.25%. זאת בכדי לצנן את רוחות האינפלציה הנושבות לפי הציפיות בשוק .
פישר רגיל כבר להפתיע את השוק בהודעות הריבית שלו ולכן צריך לקחת בחשבון את שתי האפשרויות כריאליות.
שוק ההנפקות הקונצרני ממשיך לתפקד בצורה נא: ביום חמישי נסגרה ההנפקה של פרטנר בהצלחה. החברה הצליחה לגייס מיליארד ש' בשלוש סדרות אג"ח, צמודה שנסגרה בתשואה של 3.35% למח"מ של 6.8 שנים, שקלי קבוע בתשואה של 5.5% ומח"מ של 4.9 שנים, וריבית משתנה בריבית של גילון +1.2% למח"מ של 8.2 שנים.
גם קבוצת דלק הנפיקה ביום חמישי אג"ח להמרה שקלי למח"מ של כ-2.5 שנים ותשואה שנסגרה על 4.5% ואופציית המרה.
מהמתרחש בשווקים
כאמור המגמה בשוק היום מעורבת כאשר באג"ח הממשלתיות נרשמות ירידות של עד 0.3%, בעיקר מכיוון אג"ח השקליות הארוכות. ואילו באג"ח הקונצרני נרשמות עליות קלות של עד 0.1% במדדי התל - בונד.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?