עו"ד דודי קופל; קרדיט: דוברות האוצר
עו"ד דודי קופל; קרדיט: דוברות האוצר

ע"וד דודי קופל נבחר להיות היועמ"ש של משרד האוצר

קופל נמצא במשרד האוצר מאז 2010 וכיהן עד היום כמשנה ליועמ"ש במשרד

רוי שיינמן | (1)

משרד האוצר דיווח כי בתום הליך מכרזי בנציבות שירות המדינה, נבחר פה אחד עו"ד דודי קופל לתפקיד היועץ המשפטי של משרד האוצר. עו"ד קופל, מכהן כיום כמשנה ליועץ המשפטי במשרד האוצר.


קופל החל את עבודתו המשפטית בבית המשפט העליון, שם התמחה ולאחר מכן עבד כעוזר משפטי. בשנת 2007 השתלב בלשכה המשפטית של משרד התקשורת ובשנת 2010 עבר ללשכה המשפטית של משרד האוצר. בשנת 2016 מונה עו"ד קופל לסגן היועץ המשפטי, ובשנת 2021 מונה ליועץ המשפטי (בפועל) של משרד האנרגיה. בשנת 2022 שב עו"ד קופל למשרד האוצר לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי של המשרד.


במסגרת תפקידיו במשרד האוצר, הוביל את הטיפול מטעם הלשכה המשפטית במגוון תחומים ובהם ניהול תקציב המדינה, רגולציה פיננסית ותשתיות. עו"ד קופל (48) נשוי ואב לארבעה, בוגר תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) ותואר שני במשפטים, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן.


“אני מברך את עו”ד דודי קופל על בחירתו ליועץ המשפטי של משרד האוצר", מסר שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. "דודי הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, שמביא עמו ניסיון עשיר, מצוינות משפטית ומחויבות עמוקה לשירות הציבורי ולחיזוק הכלכלה הישראלית. אני בטוח שדודי ימשיך לתרום רבות מניסיונו העשיר לקידום מדיניות הממשלה ועבודת המשרד״.


"אני מברך על מינויו של עו"ד דודי קופל לתפקיד היועץ המשפטי של משרד האוצר", מסר מנכ"ל משרד האוצר, אילן רום. "דודי מביא עמו מקצועיות, שיקול דעת ובקיאות מעמיקה בעבודת המגזר הציבורי בכלל, ובמערכת הכלכלית של מדינת ישראל בפרט. לאורך השנים היה שותף מרכזי בגיבוש חוקי ההסדרים, קידום רפורמות כלכליות משמעותיות והובלת הלשכה המשפטית של משרד האוצר. ההיכרות העמוקה שלו עם המשרד, לצד תפיסה של התייעלות ושירות לציבור, הם בסיס איתן להצלחתו בתפקיד".


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עוד מינוי הזוי של סמוטריץ האפס (ל"ת)
    אנונימי 28/04/2025 10:22
    הגב לתגובה זו
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.