תביעה בסך 9 מיליון שקל נגד שופרסל: "נהגה בדורסנות ובבריונות"
חברת 'בוטנת' העוסקת בקלייה, אריזה ומכירת פיצוחים ופירות יבשים ומר אילן גוטה מנכ"ל ובעל מניות בחברה - הגישו היום לבית-המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, תביעה ע"ס 9 מליון שקל נגד 'שופרסל' וחברת הבת 'קטיף'.
התובעים, מיוצגים ע"י עורכי הדין מיכאל וקנין וליאורה צפוני, ממשרד מ. פירון ושות', שימשו כספק של רשת שופרסל בתחום הפיצוחים והפירות היבשים.
תחילתו של הקשר בין הצדדים החל בשנת 1989, בהסכם על פיו סיפקו התובעים לשופרסל שירותי קלייה לפיצוחים. עם חלוף השנים, ולאור שביעות רצונן מן השירותים והמוצרים שסיפקו להן התובעים, ביקשו הנתבעות להגדיל עוד ועוד את היקף הפעילות והשירותים וכמויות חומרי הגלם המסופקים להם ע"י התובעים, והדברים הגיעו לידי כך שסכום הרכישות החודשי שהחל בכ-100,000 שקל הרקיע שחקים והגיע עד לכ-2,000,000 שקל לחודש!
במהלך השנים דרשה רשת שופרסל מחברת בוטנת להעמיד לרשותם חלק הולך וגדל מתוך קיבולת היצור של מפעלם, על חשבון פעילויות אחרות, ואף דרשו מהתובעים להיות ערוכים ומזומנים לעמוד בכל עת בדרישות הנתבעות.
כמו כן הבהירה הרשת לתובעים כי אין הן רואות בעין יפה מצב בו התובעים מוכרים חומרי גלם ו/או מספקים שירותים לרשתות קמעונאיות מתחרות. כאשר נעשתה התקשרות עסקית של התובעים עם רשת "קלאבמרקט" המתחרה, "הענישה" שופרסל את התובעים ובמשך כחודשיים הקטינו משמעותית את רכישותיהן.
בתביעתם טוענים התובעים, כי שופרסל נקטה נגדם במהלך מתוכנן ומתוזמן מראש, אשר נועד לפגוע בזכויותיהם, וביטלה שלא כדין ובחוסר תום לב את המערכת ההסכמית ארוכת השנים עמם, וזאת לאחר שהשקיעו מאות אלפי שקלים בהתאמת מערך הייצור של מפעלם לדרישות הרשת.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
