תביעה בסך 9 מיליון שקל נגד שופרסל: "נהגה בדורסנות ובבריונות"

כך טוענת חברת בוטנת העוסקת בייצור פיצוחים ופירות יבשים שהגישה היום תביעה נגד שופרסל. עוד מאשימה בוטנת כי שופרסל הפרה חוזים
ישראל הס |

חברת 'בוטנת' העוסקת בקלייה, אריזה ומכירת פיצוחים ופירות יבשים ומר אילן גוטה מנכ"ל ובעל מניות בחברה - הגישו היום לבית-המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, תביעה ע"ס 9 מליון שקל נגד 'שופרסל' וחברת הבת 'קטיף'.

התובעים, מיוצגים ע"י עורכי הדין מיכאל וקנין וליאורה צפוני, ממשרד מ. פירון ושות', שימשו כספק של רשת שופרסל בתחום הפיצוחים והפירות היבשים.

תחילתו של הקשר בין הצדדים החל בשנת 1989, בהסכם על פיו סיפקו התובעים לשופרסל שירותי קלייה לפיצוחים. עם חלוף השנים, ולאור שביעות רצונן מן השירותים והמוצרים שסיפקו להן התובעים, ביקשו הנתבעות להגדיל עוד ועוד את היקף הפעילות והשירותים וכמויות חומרי הגלם המסופקים להם ע"י התובעים, והדברים הגיעו לידי כך שסכום הרכישות החודשי שהחל בכ-100,000 שקל הרקיע שחקים והגיע עד לכ-2,000,000 שקל לחודש!

במהלך השנים דרשה רשת שופרסל מחברת בוטנת להעמיד לרשותם חלק הולך וגדל מתוך קיבולת היצור של מפעלם, על חשבון פעילויות אחרות, ואף דרשו מהתובעים להיות ערוכים ומזומנים לעמוד בכל עת בדרישות הנתבעות.

כמו כן הבהירה הרשת לתובעים כי אין הן רואות בעין יפה מצב בו התובעים מוכרים חומרי גלם ו/או מספקים שירותים לרשתות קמעונאיות מתחרות. כאשר נעשתה התקשרות עסקית של התובעים עם רשת "קלאבמרקט" המתחרה, "הענישה" שופרסל את התובעים ובמשך כחודשיים הקטינו משמעותית את רכישותיהן.

בתביעתם טוענים התובעים, כי שופרסל נקטה נגדם במהלך מתוכנן ומתוזמן מראש, אשר נועד לפגוע בזכויותיהם, וביטלה שלא כדין ובחוסר תום לב את המערכת ההסכמית ארוכת השנים עמם, וזאת לאחר שהשקיעו מאות אלפי שקלים בהתאמת מערך הייצור של מפעלם לדרישות הרשת.

כל הכותרות

עוד טוענים התובעים, כי שופרסל נהגה כלפיהם בדורסנות בכך שסירבה לשלם להם למעלה ממיליון שקל שכלל אינם שנויים במחלוקת, המגיעים בחלקם בגין שירותים וחומרי אריזה שסיפקו לשופרסל, והתנתה את פירעון החוב בחתימה על מסמך היעדר תביעות .

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה