הדולר ממשיך להתאושש למול העיקריים

המטבע האמרקאי החזיר חלק מההפסדים של השבועות האחרונים לאחר שנתוני המשרות החדשות בארה"ב ללא הסקטור החקלאי

אמש המשיך הדולר לעלות אל מול העיקריים על רקע עלייה במשרות החדשות בארה"ב. כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 1.3150 אל מול האירו, סביב הרמות של 116.70 אל מול היין, סביב הרמות של 1.9500 אל מול הסטרלינג.

המטבע האמרקאי החזיר חלק מההפסדים של השבועות האחרונים לאחר שנתוני המשרות החדשות בארה"ב ללא הסקטור החקלאי הצביעו על עלייה ל-132,000 בעוד ציפיות השווקים עמדו על 110,000. הנתון הוריד במידה מסוימת את דאגות המשקיעים כי הפדרל ריזרב עשוי להוריד את שיעור הריבית עם תחילת השנה. אנליסטים מוסרים כי דבריו של טרישה, נגיד הבנק המרכזי האירופאי, בשבוע שעבר נתנו את האות לתחילת העליות של השטר הירוק. "לא נראה שה-ECB מתכוון לעלות את שיעור הריבית עם תחילת 2007", מוסר טריידר בכיר. "האירו/דולר נכון לעכשיו נראה בפסגה, פוזציות קנייה חדשות על הזוג נראות בספק", מוסיף הבכיר.

השבוע יעקבו המשקיעים אחר שיעור הריבית בארה"ב אשר צפוי להיוותר ללא שינוי, סקר התנקן הרבעוני ביפן. עוד צפוי להתפרסם, מאזן המסחר ונתוני האינפלציה בארה"ב כאשר נתונים חיובים עשויים להעניק תמיכה משמעותית למטבע האמריקאי.

דולר/שקל: למרות התחזקות הדולר בעולם, השקל הישראלי ממשיך להסחר בסימן חוזקה מול המטבע האמריקאי. כעת נסחר השקל הדולר סביב הרמות של 4.1875 אל מול השקל. אנליסטים מוסרים כי האמונה של המשקיעים הזרים בכלכלה הישראלית ממשיכה לתרום לחוסנו של השקל. רק בנובמבר הזרים השקיעו בצורה ישירה בארץ יותר מ-2.8 מיליארד דולר כאשר ב-11 החודשים של 2006 נרשם שיא השקעות של יותר מ-12.4 מיליארד דולר. נראה ללא מהלך משמעותי של הבנק המרכזי בארץ עליות במטבע הישראלי עשויות להמשך עם הכניסה ל-2007.

זהב: הזהב נפל לשפל של 3 שבועות על רקע התחזקות המטבע האמריקאי. בשישי מחיר ספוט של זהב ירד ביותר מ-6 דולר וזאת לאחר פרסום המשרות החדשות בארה"ב שהחזירו את המשקיעים לקנות את השטר הירוק. "רמת תמיכה חזקה למתכת הזהובה נמצאת ב-620.00, אך אם התחזקות הדולר תמשך, שום דבר לא יעצור את הזהב מלהמשיך לרדת", מוסר אסטרטג סחורות בכיר מ-Commonwealth Bank of Australia.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.