קריסת Jiuye: חברת הרכב הסינית הודיעה על פשיטת רגל
Jiuye, שפעלה בעיקר בשוק הרכבים החשמליים והייתה חלק מתנופת שוק הרכב הסיני בשנים האחרונות, נחשבה לשחקנית בולטת עם טכנולוגיות מתקדמות ופיתוחים חדשניים. עם זאת, החברה החלה להראות סימנים של חולשה כלכלית כבר בתחילת השנה, כאשר מכירותיה ירדו משמעותית, ונחשפו קשיים בגיוס הון נוסף.
לפי דיווחים מסין, Jiuye לא הצליחה לעמוד בהתחייבויותיה לספקים ולמשקיעים, וחובות החברה תפחו לסכום של מעל 2 מיליארד דולר. הניסיונות לגייס משקיעים חדשים ולמכור נכסים נכשלו, ובכך נסללה הדרך לקריסתה.
תחרות מוגברת בשוק הרכב החשמלי
שוק הרכב החשמלי הסיני, שבו Jiuye פעלה, נחשב לתחרותי במיוחד. חברות כמו BYD, NIO ו-Xpeng הצליחו לשמר את מקומן באמצעות פיתוחים מתקדמים והשקעות עצומות, בעוד שחברות קטנות יותר, כמו Jiuye, התקשו להתמודד עם התחרות.
האתגר העיקרי של Jiuye היה היעדר נתח שוק יציב וקושי להציג דגמים שמסוגלים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של השוק המקומי והבינלאומי. בנוסף, העלייה החדה בעלויות חומרי הגלם, כמו ליתיום, פגעה קשות ברווחיות החברה.
- בעל שליטה בחברה שקרסה ב-2014 ישלם את חובותיה
- משווי של מיליארדים לפשיטת רגל? צו פשיטת רגל ליזם ההייטק משה ינאי נכנס לתוקף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קריסות נוספות בדרך
לקריסת Jiuye עשויות להיות השלכות גם מחוץ לסין. החברה שיתפה פעולה עם מספר ספקים בינלאומיים וניהלה משאים ומתנים לכניסה לשוק האירופי, שכנראה כעת לא יצאו לפועל. קריסת החברה מהווה תזכורת לבעיות העמוקות בשוק הרכב החשמלי, שבו הצלחה תלויה לא רק בטכנולוגיה חדשנית, אלא גם בניהול פיננסי יציב ויכולת להתמודד עם תחרות. כמו כן, מדובר בשוק עם המון היצע, וברור ככמות היצרניות הסיניות תצטרך להתכווץ. בשנים הקרובות עוד עשרות רבות של יצרניות יגיעו לפשיטת רגל.
בקרב מומחים ישנו קונצנזוס כי קריסת Jiuye מסמלת שינוי בשוק הרכב הסיני: רק החברות החזקות ישרדו, בעוד הקטנות יותר ייאלצו למצוא דרכים להתמזג או לצאת מהשוק.
יש לזה משמעות על השוק המקומי. בארץ משווקים עשרות דגמים של יצרני רכב חשמלי מסין. חלקם לא ימשיכו להיות איתנו בשנים הבאות, זה כבר קרה פעמיים ביצרנים קטנים, אבל התופעה הזו תימשך.
אתם צריכים לדעת שרכישת רכב חשמלי סיני צריכה להיות בכפוף להבנת הסיכונים שייתכן שהיצרן לא יישאר לאורך שנים. זה יכול להיות אצל כל יצרן גם אירופאי וגן אמריקאי, אבל יש משמעות לגודל, לוותק ולניסיון, ולהיקף החברות. השוק הסיני מלא במאות רבות של דגמים של יצרניות מקומיות שידוע שאין להם מקום, זה עודף מאוד גדול על פני המצב הרצוי וזה ייגמר בקריסות נוספות.
- ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
למעשה, למעט בודדות בשוק הסיני, כל היתר מפסידות והרבה. הקשיים הפיננסים שלהם התחזקו בעקבות מלחמת הסחר מול ארה"ב ולא נראה שיש באופק חבל הצלה לתעשייה הזו. .
כך או אחרת, ממשלת סין עשויה להפעיל רגולציות נוספות כדי למנוע מקרים דומים בעתיד ולחזק את מעמד שוק הרכב החשמלי במדינה. עם זאת, לא ברור אם תהיה לכך השפעה משמעותית בטווח הקרוב.
- 2.אבקת חשמל 15/12/2024 16:52הגב לתגובה זוברגע שאיזה שי יקום בבוקר ויחליט שבא לו לסבסד משהו אחר, נגיד אייאיי או אופנה אחרת, כל השוק הזה ייעלם
- 1.היה ידוע,אבל יש חובת אחריות של היצרן ל 7 שנים לפחות (ל"ת)שי.ע 14/12/2024 12:00הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH
בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.
הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.
ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.
המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.
- פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
