Jiuye
צילום: יצרן

קריסת Jiuye: חברת הרכב הסינית הודיעה על פשיטת רגל

חברת Jiuye, שנחשבה לאחת ההבטחות בשוק הרכב הסיני, קורסת. דיווחים שהתפרסמו בשעות האחרונות מצביעים על כך שהחברה הגישה בקשה לפשיטת רגל, לאחר חודשים של מאבקים כלכליים קשים, בהם ניסתה להיאבק בירידה בביקושים, תחרות עזה וקשיים פיננסיים מתמשכים.
עמית בר | (2)
נושאים בכתבה פשיטת רגל

Jiuye, שפעלה בעיקר בשוק הרכבים החשמליים והייתה חלק מתנופת שוק הרכב הסיני בשנים האחרונות, נחשבה לשחקנית בולטת עם טכנולוגיות מתקדמות ופיתוחים חדשניים. עם זאת, החברה החלה להראות סימנים של חולשה כלכלית כבר בתחילת השנה, כאשר מכירותיה ירדו משמעותית, ונחשפו קשיים בגיוס הון נוסף.

לפי דיווחים מסין, Jiuye לא הצליחה לעמוד בהתחייבויותיה לספקים ולמשקיעים, וחובות החברה תפחו לסכום של מעל 2 מיליארד דולר. הניסיונות לגייס משקיעים חדשים ולמכור נכסים נכשלו, ובכך נסללה הדרך לקריסתה.

תחרות מוגברת בשוק הרכב החשמלי

שוק הרכב החשמלי הסיני, שבו Jiuye פעלה, נחשב לתחרותי במיוחד. חברות כמו BYD, NIO ו-Xpeng הצליחו לשמר את מקומן באמצעות פיתוחים מתקדמים והשקעות עצומות, בעוד שחברות קטנות יותר, כמו Jiuye, התקשו להתמודד עם התחרות.

האתגר העיקרי של Jiuye היה היעדר נתח שוק יציב וקושי להציג דגמים שמסוגלים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של השוק המקומי והבינלאומי. בנוסף, העלייה החדה בעלויות חומרי הגלם, כמו ליתיום, פגעה קשות ברווחיות החברה.

 

קריסות נוספות בדרך

 

לקריסת Jiuye עשויות להיות השלכות גם מחוץ לסין. החברה שיתפה פעולה עם מספר ספקים בינלאומיים וניהלה משאים ומתנים לכניסה לשוק האירופי, שכנראה כעת לא יצאו לפועל. קריסת החברה מהווה תזכורת לבעיות העמוקות בשוק הרכב החשמלי, שבו הצלחה תלויה לא רק בטכנולוגיה חדשנית, אלא גם בניהול פיננסי יציב ויכולת להתמודד עם תחרות. כמו כן, מדובר בשוק עם המון היצע, וברור ככמות היצרניות הסיניות תצטרך להתכווץ. בשנים הקרובות עוד עשרות רבות של יצרניות יגיעו לפשיטת רגל.

בקרב מומחים ישנו קונצנזוס כי קריסת Jiuye מסמלת שינוי בשוק הרכב הסיני: רק החברות החזקות ישרדו, בעוד הקטנות יותר ייאלצו למצוא דרכים להתמזג או לצאת מהשוק.

יש לזה משמעות על השוק המקומי. בארץ משווקים עשרות דגמים של יצרני רכב חשמלי מסין. חלקם לא ימשיכו להיות איתנו בשנים הבאות, זה כבר קרה פעמיים ביצרנים קטנים, אבל התופעה הזו תימשך.

אתם צריכים לדעת שרכישת רכב חשמלי סיני צריכה להיות בכפוף להבנת הסיכונים שייתכן שהיצרן לא יישאר לאורך שנים. זה יכול להיות אצל כל יצרן גם אירופאי וגן אמריקאי, אבל יש משמעות לגודל, לוותק ולניסיון, ולהיקף החברות. השוק הסיני מלא במאות רבות של דגמים של יצרניות מקומיות שידוע שאין להם מקום, זה עודף מאוד גדול על פני המצב הרצוי וזה ייגמר בקריסות נוספות.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

למעשה, למעט בודדות בשוק הסיני, כל היתר מפסידות והרבה. הקשיים הפיננסים שלהם התחזקו בעקבות מלחמת הסחר מול ארה"ב ולא נראה שיש באופק חבל הצלה לתעשייה הזו. . 

כך או אחרת, ממשלת סין עשויה להפעיל רגולציות נוספות כדי למנוע מקרים דומים בעתיד ולחזק את מעמד שוק הרכב החשמלי במדינה. עם זאת, לא ברור אם תהיה לכך השפעה משמעותית בטווח הקרוב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבקת חשמל 15/12/2024 16:52
    הגב לתגובה זו
    ברגע שאיזה שי יקום בבוקר ויחליט שבא לו לסבסד משהו אחר, נגיד אייאיי או אופנה אחרת, כל השוק הזה ייעלם
  • 1.
    היה ידוע,אבל יש חובת אחריות של היצרן ל 7 שנים לפחות (ל"ת)
    שי.ע 14/12/2024 12:00
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולס

איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי

מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.

אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים

פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה AION V איון V

מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC  הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).

דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.

תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר C-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס גלגלים 2.775
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    קדמית, חשמלית
הספק ומומנט        204 כ"ס, 21.4 קג"מ
סוללה וטעינה         75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw
טווח ותקן            510 ק"מ. תקן יצרן.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 7.
מחיר                 167.0 אש"ח


האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.

פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.