SMART3
צילום: יואב פולס

סמארט #3 - קרוסאובר חוצה סגמנטים

הסמארט #3 היא קרוסאובר חשמלי, פרי שיתוף פעולה של מרצדס הגרמנית וג'ילי הסינית.  התחרות שלה מגיעה ממתחרות המתומחרות בדומה בסביבות ה 225.0 - 230.0 אש"ח, לפני העלאת המיסים הצפויה.

יתרונות: מרווחת, חזקה, עיצוב (למי שמתחבר). 

חסרונות: איכות ייצור, התראות מציקות, קיבולת סוללה

ציון מסכם 4.2 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה SMART3 סמארט

מספר חודשים לאחר ההשקה המחודשת של מותג סמארט בישראל יחד עם השקת הסמארט #1, הושקה בישראל גם אחותה המעט גדולה יותר, הסמארט #3, סיבה טובה לקחת אותה למבחן, ולתהות על קנקנה.

קצת קשה לי להגדיר את הסמארט 3, ולמקם אותה בסגמנט ספציפי, מצד אחד היא משחקת באיזור של קרוסאובר קופה, מצד שני היא מעט קטנה מהמתחרות בקטגוריה, דבר שגורם לי לחשוב שוב על עירבוב הסגמנטים, כך שהדבר היחיד הרלוונטי ללקוח הוא התקציב. בהינתן תקציב נתון, ימצא לעצמו הלקוח את הרכב הנכון עבורו.

עיצוב

הסמארט 3 דומה מאוד בעיצוב החיצוני הבולבוסי משהו לאחות הקטנה מעט, הסמארט 1. גוף עגלגל, עליו 'מולבש' תא נוסעים רחב יותר מזה של הסמארט 1 ונמוך ממנו. יחידות תאורה ראשיות משולבות לד ומחוברות בפס לד לרוחב כל חזית הרכב. כונס אוויר גדול בחלקו התחתון של הפגוש לטובת קירור סוללת הרכב. מבט מהצד קצת מסדר את עניין הסגמנט, יש לנו קרוסאובר קופה, ואם תסתכלו על קו החלונות תקבלו פרופיל יפה של כנף מטוס. בתי הגלגלים תפוחים מעט על מנת להכיל את הצמיגים 19'' בכל הדגמים למעט הבראבוס, או 20'' בדגם הבראבוס.

החלק האחורי מזכיר מאוד את זה הקדמי, רק שפס הלד האחורי לרוחב כל הרכב הוא אדום ולא לבן כמו זה הקדמי. למי שיבקש לפתוח את הדלת האחורית אגלה כי מתג הפתיחה נמצא במרכז ה a של ה smart.

כזכור סמארט היא מותג של ג'ילי הסינית מפיתוח משותף עם מרצדס, וה DNA המרצדסי מורגש מאוד בעיצוב הפנימי עם פתחי המיזוג העגולים במרכז, והקונסולה המרכזית המוגבהת. הגה תלת חישורי בגודל נכון ומאחוריו צג לוח מחוונים בגודל 9.2''. ידית ההילוכים מרצדסית גם היא, מנוף קטן מאחורי ההגה מימין. לחיצה קטנה למטה ל D, לחיצה קטנה למעלה לשילוב ל R, ולחיצה פנימה ל P.

במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 12.8'', ומתחתיו שורת קיצורים שימושית לטובת שליטה על הרכב או המיזוג. מושב נהג חשמלי נוח מאוד, ואין כל בעיה להתמקם בתנוחת הנהיגה הנוחה לכם. המרווח במושב האחורי טוב הודות לבסיס גלגלים של 2.785 מטר, 3.5 ס"מ יותר מאשר הסמארט 1. לסמארט 3 גג פנורמי גדול, עם וילון פריק שאינו אינטגרלי מהרכב. פתרון לא מושלם, אבל עדיף על פני מצב ללא וילון.

על ההנעה של הסמארט 3 אחראי מנוע חשמלי יחיד בהספק של 272 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ. המשמעות היא שהסמארט 3 עפה מהמקום בנחישות בכל לחיצה על הדוושה, עם תאוצה רשמית מ 0 ל 100 קמ"ש ב 5.8 שניות. לסמארט 3 סוללה בקיבולת 66Kwh וטווח של 455 ק"מ, (לא בתקן WLTP). הטעינה של הסמארט 3 היא או בטעינה איטית AC בקצב של 22Kw או טעינה מהירה DC בקצב של 150Kw.

התנהגות כביש

הנהיגה בסמארט 3 נעימה ושקטה, כאשר ניכרת מעורבות אנשי מרצדס בכיול המתלים וההגה. הסמארט מתנהגת היטב, עם זאת להערכתי צמיגי רכב המבחן, בעיקר האחוריים, אלו שמניעים את הרכב ידעו ימים יפים יותר ודביקים יותר. לסמארט 3 הספציפית היתה נטייה לכשכש בזנבה כאשר הופעל עומס על הגלגלים האחוריים, באופן שהיה מוגזם לטעמי. להגה משקל טוב ומדויק, ומדובר ברכב נעים מאוד לנהיגה, גם בנהיגה מנהלתית, וגם בנהיגה במהירות גבוהה. מאוד.

בנהיגה עירונית הסמארט נוחה למדי, לא מתרסקת על מהמורות, ואם לא מגזימים במהירות, אזי המתלים עושים עבודה מצוינת ושקטה, ללא טלטלות או חבטות. מעבר על פסי האטה במהירות גבוהה מהרצוי מביאה לחבטה מהחלק האחורי, אבל כאמור זה מתרחש במהירות שאתם לא אמורים לנסוע בה כאשר עוברים פסי האטה.

פחות נעימה היתה מערכת ההפעלה של הסמארט 3, שעל אף ביטול כל ההתרעות כמו תיקון סטייה מנתיב, או קריאת תמרורים, לא הפסיקה הסמארט לקשקש ולפטפט באמצעות התראות קוליות שונות, על גבול המציק. גם ניטור מצב ערנות נהג היה אקטיבי מדי, ובוטל בהזדמנות הראשונה עקב התראות יתר.

גם אנשי סמארט, וגם יצרנים אחרים יצטרכו לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע להתראות המציקות המתקבלות מכלי הרכב. אם ההתראות גורמות לנהג לבטל אותן, מה הועילו חכמים?

עוד לחובת הסמארט היה איכות הרכבה לא מושלמת, כאשר ברכב המבחן שעבר מעל 7000 ק"מ נשמעו צקצוקים מחלקי פלסטיק שונים.

צריכת החשמל הרשמית של הסמארט 3 עומדת על 16.3Kwh ל 100 ק"מ, כאשר בפועל צריכת החשמל הממוצעת לאורך המבחן עמדה על 16.1Kwh ל 100 ק"מ, נמוך מהצריכה הרשמית, כאשר הקורא הסביר יכול להניח שלא היה נסיון לחסוך בחשמל או לרחם על הרכב. חישוב הטווח על פי צריכה זו מביאה לטווח רשמי של כ 410 ק"מ בפועל, נתון נמוך מהטווח המוצהר העומד על 455 ק"מ.

בתחום הבטיחות מצויידת הסמארט 3 במרבית אמצעי הבטיחות האקטיביים המודרניים, לרבות שבע כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, התרעה על רכב בשטח מת לרבות מניעת התנגשות אקטיבית, בלימה בנסיעה לאחור ועוד. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות לרכב המבחן עומד על 7. במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה הסמארט 3 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

הסמארט 3 משווקת בארבע רמות גימור, החל ב Pro+ במחיר של 210.0 אש"ח, פרימיום (רכב המבחן) במחיר של 235.0 אש"ח, רמת גימור 25 Anniversary Edition במחיר של 240.0 אש"ח ודגם הבראבוס במחיר של 265.0 אש"ח. (דגם הבראבוס עם שני מנועים, הנעה כפולה, 428 כ"ס ו 55.4 קג"מ).

לסמארט 3 מספר מתחרות מצוינות שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות, החל באקספנג G6 שעולה 200.0 אש"ח או 225.0 אש"ח לדגם הלונג ריינג' ומציעה מרחב פנימי משמעותית יותר מרווח. איוניק 5 מתוחת הפנים שמציגה את המרווח הפנימי הטוב בקטגוריה וממשק משתמש מצוין אבל תהיה חלשה משמעותית מהסמארט, ואפילו סרס M5 העדכנית שעולה 225.0 אש"ח ומציגה מרווח פנימי ורמת איבזור גבוהה.

ציון מסכם:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'אקו 7 . צילום יואב פולסג'אקו 7 . צילום יואב פולס

סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים

קרוב ל 292,000 כלי רכב חדשים נרשמו מ 1.1.25 ועד 30.11.25, מהן 55,645 חשמליות ועוד 32,686 פלאג אין.

השנה תסתיים עם יותר מ 300,000 כלי רכב חדשים. 

ג'אקו 7, יונדאי קונה, טויוטה יאריס קרוס, טויוטה קורולה קרוס וקיה פיקנטו בראש. 

יואב פולס |

חודש נובמבר כבר הסתיים, אבל רישומי כלי הרכב ממשיכים עמוק לתוך דצמבר. כבר עכשיו ניתן לומר כי השנה תסתיים עם מעל 300,000 חדשים שיירשמו במאגרי משרד התחבורה. עד ה 1.12.2025 נרשמו 291,617 כלי רכב חדשים כאשר הקלדות נובמבר ממשיכות להצטבר. מתוך 291,617 כלי הרכב, לא פחות מ 55,645 כלי רכב הם חשמליים (  19.08% ) ו 32,686 כלי רכב הם בתצורת פלאג אין הייבריד ( 11.2% ). יחד צורות ההנעה האלטרנטיביות הללו מהוות כבר מעל ל 30% מהשוק, נתון חסר תקדים.

הרכב הנמכר בישראל באופן עקבי מתחילת השנה הוא הג'אקו 7 פלאג אין שמסר 13052 יחידות, ואם נוסיף את דגמי הבנזין של הג'אקו 7, עוד 2053 יחידות אזי הג'אקו 7 נהנה מהצלחה עצומה בשוק המקומי עם 15,105 יחידות שנמסרו ללקוחות.

במקום השני נמצא את היונדאי קונה ההיברידית עם 11,693 יחידות, ובמקום השלישי הטויוטה יאריס קרוס עם 8992 יחידות. בהתייחס לדגם זה נציין כי מעל ל 1000 יחידות מדגם זה יובאו בייבוא מקביל ולא על ידי היבואן הרשמי.

במקום הרביעי עוד טויוטה, הפעם הקורולה קרוס עם 8750 יחידות והיא ממלאת די בהצלחה את החלל הגדול שהשאירה ההיעדרות של הטויוטה קורולה הרגילה שחוזרת בימים אלו לשוק.


טויוטה קורולה קרוס. צילום יואב פולס

במקום החמישי עם 7858 יחידות נמצאת הקיה פיקנטו שנותרה המיני היחידה שמשווקת כיום בישראל בהיעדרותה של היונדאי i10.