תמורת 5 מיליון שקל: סלייס ביקשה מבית המשפט למכור הקופות להפניקס
אפי סנדרוב המנהל המורשה של סלייס, פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבלת אישור למכירת הקופות המסלוליות המנהלות נכסים בהיקף של כ-1.18 מיליארד שקל לקבוצת הפניקס הפניקס -1.63% . לדברי החברה, הצעת הפניקס מבטיחה את השבת כל עמיתי הקופות לפעילות סדירה תוך שמירה מלאה על זכויותיהם וגובה החיסכון הפנסיוני שלהם.
הפניה נעשתה בהמשך להחלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב אשר אישר לפתוח בהליכי מכר לקופות הגמל המסלוליות שבניהול סלייס (קופת גמל לחיסכון, קרן השתלמות, קופת גמל להשקעה וקופת גמל להשקעה – חיסכון לכל ילד). המכירה תתבצע הפניקס פנסיה וגמל בע"מ בהתאם להצעה חתומה שהגישה הפניקס.
עסקת המכר המוצעת ביחס לקופות המנהלות נכסים בעבור יותר מ-90 אלף עמיתים, אשר תמורתה עשויה להגיע לכ-5 מיליון שקל, כוללת גם את מיזוג מסלולי ההשקעה בסלייס לתוך מסלולי השקעה המנוהלים על ידי הפניקס וכן הסבה תפעולית של זכויות העמיתים לתוך מערכות התפעול של הפניקס. אלו יביאו לכדי פתרון את הבעיה המורכבת של ריבוי נכסים לא סחירים מניבי תשואה שצפויים להיפדות רק בשנים 2028-2029 ושהדרך היחידה להנזיל אותם מיידית היתה באמצעות מכירה בדיסקאונט של 5%-9% (ואף שיעור אפקטיבי גבוה יותר באחד הנכסים), שהיתה מקטינה את החיסכון הכספי של העמיתים, מה שלא יקרה בשל הפתרון שנמצא.
השלמת עסקת המכירה מתאפשרת לאחר חודשים ארוכים בהם פעל המנהל המורשה לאיתור ותיקון הליקויים שנמצאו בפעילות הקופות המסלוליות (בכלל זה התאמת חשבונות ושיוך כספים לעמיתים, תיקון שווי נכסי השקעה ורישום מדויק שלהם במסלולי ההשקעה המתאימים ועוד).
- לקראת תביעות אישיות בסלייס: משפחת גולדברג תימנע משינויים בנכסיה
- המאבק על ניהול כספי העמיתים בסלייס - על חשבון הקופה המתרוקנת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת תהליך המכר שהתנהל בשבועות האחרונים פורסמה לציבור הזמנה להציע הצעות ונעשתה גם פניה ישירה לגורמים רלוונטיים.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳