רמי לוי
צילום: ביזפורטל
דוחות

רמי לוי עם זינוק חד ברווח ברבעון למרות קיפאון בהכנסות

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 62 מיליון שקל על הכנסות של 1.74 מיליארד שקל; ה-EBITDA עלה בכ-42% לכ-164 מיליון שקל
דור עצמון | (4)

רשת הקמעונאות רמי לוי רמי לוי 0.97% רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 1.742 מיליארד שקל בהשוואה להכנסות של 1.758 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 0.9%.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הסתכם ב-424.3 מיליון שקל (כ-24.3% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 383 מיליון שקל (כ-21.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-88.6 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 45.4 מיליון שקל ברבעון המקביל - זינוק חד של 95.2%.

רמי לוי סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 62.1 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 23.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של פי 2.6. ה-EBITDA של החברה ברבעון הראשון עלה בכ-42% לכ-164 מיליון שקל בהשוואה לכ-115 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לחברה קופת מזומנים, והשקעות לזמן קצר של כ-1 מיליארד שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-10 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-990 מיליון שקל. דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד בסך של כ-70 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-252 מיליון שקל מתחילת שנת 2023.

מניית רמי לוי עלתה ב-4% מתחילת השנה למחיר של 207.3 שקל ושווי שוק של 2.85 מיליארד שקל.

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו ממשיכים באותה אסטרטגיה המלווה אותנו מאז הקמת החברה: לחזק את יסודות החברה – הלקוחות – שהם תמיד במרכז החשיבה העסקית שלנו. אנו ממשיכים תמיד לדאוג למכור את הסל הזול במדינה בלי לפגוע באיכות המוצרים ובשירות. תוצאותיה של אסטרטגיה זו באות לידי ביטוי בתוצאות החברה, הלקוחות מצביעים ברגליים. אנו מתכוונים להמשיך ולפתח את הרשת תוך הרחבת פעילותנו עם פתיחת סניפים חדשים, חיזוק המותג הפרטי ופיתוח תחומים חדשים המשתלבים ומייצרים סינרגיה עם פעילות החברה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ככה זה כשלא משלמים לחקלאים (ל"ת)
    חקלאי 29/05/2024 17:56
    הגב לתגובה זו
  • אלון 29/05/2024 21:08
    הגב לתגובה זו
    הירקות ברובן היו מתוצרת ישראל, אני קונה הרבה בשופרסל ושם רוב הפירות והירקות תוצרת חוץ
  • 1.
    Ron DeSantis 29/05/2024 17:18
    הגב לתגובה זו
    לכן הכנסות לא גדלו אבל רווח עלה. תודה לביבי נניהו שהביאנו עד הלום
  • ביבי מנהל את רמי לוי ? (ל"ת)
    29/05/2024 23:55
    הגב לתגובה זו
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: 


השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.