ברנד מכרה פרויקט אנרגיה סולארית בהספק של 21.6 MWp
קבוצת ברנד ברנד -0.34% , העוסקת בתכנון והקמת מערכות חשמל ובקרה, תשתיות מתכת ומתקני אנרגיה, דיווחה כי חברה בת בבריטניה, המוחזקת 50% על ידי ברנד, חתמה על הסכם מחייב למכירת פרויקט אנרגיה סולארית וחתמה על מזכר הבנות למכירת פרויקט נוסף במדינה בתמורה כוללת של כ-29.4 מיליון שקל (כ-6.5 מיליון ליש"ט). הרוכש בשתי העסקאות הינו גוף זהה - צד שלישי שאינו קשור לחברה.
בעסקה הראשונה, שלגביה כאמור נחתם הסכם מחייב, מכרה ברנד את חלקה בפרויקט הממוקם ב-Bedworth, בריטניה, בהספק של 21.6MWp. בעסקה השנייה נחתם מזכר הבנות המקנה לרוכש תקופת בלעדיות לחתימה על הסכם מחייב. הפרויקט ממוקם בסמוך לעיירה Margate שבמחוז Kent, בריטניה, והינו פרויקט גדול בהספק של MWp38.1. השלמת המכירה כפופה לעמידה בתנאים וקבלת אישורים שונים, ובין היתר השלמת בדיקת נאותות וחתימה על הסכם מחייב.
להערכת ברנד, בגין המכירה בעסקה הראשונה צפויה החברה לרשום רווח לפני מס בסך של כמיליון שקל, ובגין העסקה השנייה, ככל שתושלם, הרווח לפני מס צפוי לעמוד על סך של כ-3.5-4 מיליון שקל (חלק החברה ברווח).
בספטמבר 2022 השלימה קבוצת ברנד עסקה לרכישת 50% מחברה יזמית בריטית, בעלת צבר פרויקטים משמעותי. המודל העסקי של הפעילות בבריטניה מבוסס על ייזום פרויקטי אנרגיה סולארית כך שיגיעו לשלב RTB (Ready to Build) – ומכירתם, תוך קבלת הרווח היזמי. בנוסף לפעילות בבריטניה, לקבוצת ברנד מיזם משותף (50%) עם חברת סולטרה של ערן ליטבק ויאיר הראל, לייזום פרויקטי אנרגיה סולארית במדינות פולין ואיטליה.
- המפלגה הקיקיונית שבישרה על המהפך ההיסטורי בכלכלת בריטניה ומה קרה היום לפני 75 שנה
- עסקת ענק: בריטניה תספק לנורבגיה ספינות מלחמה ב-10 מיליארד פאונד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.21%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳
האם השקעה במניות התשתיות עדיין אטרקטיבית?
דירוג ביזפורטל למניות התשתיות ייחשף בוועידת ההשקעות בתשתיות ביום שני הקרוב; מוזמנים - רישום לוועידת ההשקעות בתשתיות
ועידת ההשקעות בתשתיות של ביזפורטל ביום שני הקרוב תארח מנכ"לים, רגולטורים, יזמים בתחומים שונים - אנרגיה, תחבורה, תקשורת ועוד. תשתיות זה תחום לכאורה משעמם, אבל התשואות בו טובות. בשנים האחרונות, אפילו טובות מאוד. האם זה יימשך?
ננסה לענות על זה במושבי הועידה כשבמקביל המנכ"לים והרגולטורים יתארו את התחום, החברות, הסיכויים והסיכונים. במהלך הוועידה נחשוף למשתתפים דירוג שלוקח בחשבון את האיתנות של החברות, את הרווחים שלהם, את הצבר, את הפוטנציאל קדימה. ביזפורטל בעזרת מומחי השקעות ידרג אחת לתקופה תחום מסוים ויספק תובנות על חברות ספציפיות. נזכיר כי עשינו זאת בעבר לפני שנתיים. הגדרנו תיק של 5 מניות גדולות ו-5 מניות חלום. בתיק של המניות הגדולות, הצלחנו עם אלביט, טבע, בזק, וצים (צים חילקה דיבידנדים ענקיים מאז). בסולאראדג "נפלנו" כשלאחרונה היא מתקנת. ועדיין התשואה של התיק היא כ-120% (בשקלול הדיבידנדים). בתיק של פינת החלומות, הרווח גדול כי יש שם את נאוויטס וסופווייב. הנה הכתבה שהציגה את הדירוג בוועידת ההשקעות לפני כשנתיים - דירוג ביזפורטל - 5 המניות הגדולות המעניינות להשקעה.