כסף סעודי ראשון בישראל: ג'ארד קושנר ישקיע 570 מיליון שקל בקבוצת שלמה סיקסט
קרן ההשקעות אפיניטי פרטנרס של ג'ארד קושנר תרכוש 15% חברת הרכב והאשראי של קבוצת שלמה בהנהלת אסי שמלצר. הקרן תשקיע 570 מיליון שקל לפיתוח פעילות הרכב והאשראי לפי שווי של 3.8 מיליארד שקל. מדובר בחלק מההשקעה הסעודית בקרן של קושנר, כאשר בשנה שעברה סעודיה החליטה להשקיע 2 מיליארד דולר, והסעודים הסכימו שחלק מהכסף יושקע בישראל.
במקביל, הקרן של קושנר מנהלת מו"מ עם חברת הביטוח הפניקס לרכישת 25% מהפניקס סוכנויות, כאשר חברת הביטוח תחפש משקיעים זרים באמצעות בנק ההשקעות ג'פריס.
ובחזרה להסכם מול קבוצת שלמה סיקסט - במסגרת ההסכם, תוקם חברה בת חדשה תחת שלמה החזקות אשר תאגד תחתיה את הפעילויות המשותפות בתחומי הרכב (ליסינג, השכרה ומכירת רכב) והאשראי, כאשר שלמה החזקות תחזיק ב-85% והקרן ב-15%. הקרן עשויה לעלות בעתיד להחזקה של עד 18% והיא צפויה למנות דירקטור ומשקיף בדירקטוריון החברה החדשה. על פי ההסכם, החברה החדשה תאמץ מדיניות של חלוקת דיבידנד החל מעוד חמש שנים ולמשך 3 שנים.
על פי הודעת החברות, הקרן תהא רשאית לבקש מקבוצת שלמה לרכוש את מלוא החזקותיה בחברה המשותפת החדשה במחיר שוק, בהתאם למנגנון שהוסכם בין הצדדים. באם קבוצת שלמה תבחר שלא לרכוש את ההחזקות מהקרן, הקרן תהיה רשאית לדרוש לבצע הנפקת מניות לראשונה לציבור (IPO) של החברה המשותפת בבורסה. עוד על פי ההסכם, נקבע כי ככל שהקרן תפעל לקידום עסקאות של החברה המשותפת במדינות במזרח התיכון ובצפון אפריקה, הקרן תהיה זכאית לחלוקת רווחים מעסקאות אלה בתנאים שסוכמו בין הצדדים.
קבוצת שלמה פעילה מזה 55 שנה בישראל, עם 78 אלף כלי רכב עם כ-30% מהענף. בקרן של קושנר שמים את הדגש על תחום הליסינג התפעולי שנמצא בצמיחה והוא גם רווחי.
ג'ארד קושנר אומר בעקבות ההשקעה: "אנו בטוחים בתחזית הצמיחה ארוכת הטווח עבור ישראל וכלל המזרח התיכון החדש. הצמיחה ההיסטורית של קבוצת שלמה היתה איתנה והעתיד שלה צופן לה המון הזדמנויות." אפיניטי פרטנרס נוסדה על ידי ג'ארד קושנר בשנת 2021.
- קבוצת שלמה: עלייה של 11% בהכנסות; יחולק דיבידנד של 200 מ' שקל
- ג'ארד קושנר משקיע 110 מיליון דולר בקבוצת שלמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אסי שמלצר, יו״ר קבוצת שלמה, מסר: "אנו גאים על כניסתה של קרן אפיניטי לשותפות עם קבוצת שלמה. מדובר בצעד משמעותי ואסטרטגי ומהווה ציון דרך היסטורי בפעילות הבינלאומית של הקבוצה ופוטנציאל להצפת ערך, בפרט בתחומי ההשכרה, הליסינג והאשראי. כניסת משקיע בעל ערך אסטרטגי, דוגמת קרן אפיניטי תסייע לנו בהרחבת הקשרים לעסקים ואיתור הזדמנויות כלכליות חדשות עבור חברות הקבוצה במזרח התיכון, בארה"ב ובמדינות נוספות."
- 8.נראה לי שהוא עשה את זה בדווקא להראות לשמאל שהם טועים (ל"ת)שי 06/09/2023 18:48הגב לתגובה זו
- 7.קושנר ישקיע בקבוצת שלמה וגם בחברת הביטוח הפניקס !!! (ל"ת)mike1 06/09/2023 16:55הגב לתגובה זו
- 6.כסף סעודי נכנס בדלת האחורית דרך קושניר התולעת (ל"ת)ברי 06/09/2023 15:11הגב לתגובה זו
- תולעת למה?כי הוא רפובליקני גאה?! (ל"ת)שי 06/09/2023 18:49הגב לתגובה זו
- 5.אזרח מודאג 06/09/2023 14:23הגב לתגובה זונכסים לכסף סעודי ושל האמירויות כאילו זה לא יכול להתהפך עלינו. מישהו יכול להבין את ההתנהלות?
- 4.אחייך נטבחים כסף 06/09/2023 14:23הגב לתגובה זוגטו ורשה 80 הבית בוער ומרמים אותך.
- 3.סעודיה שלי ושלך כל עצם ניסר בן סלמן ואלפי פליט טבח (ל"ת)אחייך נטבחים כסף 06/09/2023 14:21הגב לתגובה זו
- 2.אחייך נטבחים כסף 06/09/2023 14:20הגב לתגובה זוהקץ קרב מן השמיים ומארץ תצמח האמת אדמה חרושה וחרוכה.
- 1.אחייך נטבחים כסף 06/09/2023 14:19הגב לתגובה זואקורד קושנר המיטה שואה על הציונות הגאה. הערבים משומרי החומה התמוטטה מורדים כי זנית במדבר עושר וכבוד ונגף הבאת משם.

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
