בירמן: ההכנסות קפצו ב-53%; הרווח הנקי זינק ל-23 מיליון שקל
חברת בירמן 0% העוסקת בתחום היבוא והשיווק של חומרי גלם מדווחת על דוחות חזקים למחצית הראשונה של 2021. ההכנסות קפצו ב-53% ואילו שורות הרווח זינקו בצורה חדה יותר. הרווח התפעולי קפץ ב-229% ואילו הרווח הנקי הסתכם ב-23 מיליון שקל. השיפור בדוחות מיוחס לעליה במכירות מלוחות העץ של החברה ועליה מתונה בהוצאות התפעוליות. החברה מדווחת על חלוקת דיבידנד בהיקף של 20 מיליון שקל.
הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו ב-183 מיליון שקל, גידול של 53% בהשוואה להכנסות של כ-120 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בהכנסות מיוחס לעליה בכמות הנמכרת של לוחות העץ המוצר העיקרי של החברה וגידול בכמויות הנמכרות של מוצרי הפרזול והחשמל. הגידול בכמויות הנמכרות הושפע להערכת החברה משינויים בהיקפי הצריכה בארץ וזאת בשל השפעות נגיף הקורונה. נזכיר כי התקופה המקבילה הושפעה מהסגר הראשון.
הרווח הנקי הסתכם ב-23 מיליון שקל, גידול של 421% בהשוואה לרווח נקי של 4.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הגידול ברווח הנקי מיוחס לגידול בהכנסות וכן משיפור בשיעור הרווחיות הגולמית והתפעולית.
שיפור חד ברווחיות הגולמית והתפעולית
הרווח הגולמי במחצית הראשונה הסתכם ב-67 מיליון שקל (36.4% מסך ההכנסות), גידול של 72.6% בהשוואה לרווח גולמי של 38.8 מיליון שקל (32% מסך ההכנסות) בתקופה המקבילה. השיפור העיקרי נבע מלוחות העץ של החברה כתוצאה מעליית מחירים של יצרני הלוחות בחו"ל ומשיפור בתנאים המסחריים בשוק המקומי.
הרווח התפעולי הסתכם ב-32 מיליון שקל, גידול של 229% בהשוואה לרווח תפעולי של 9.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול החד ברווחיות התפעולית מיוחס לגידול ברווח הגולמי וכן עליה מתונה בעלויות מכירה ושיווק והנהלה וכלליות.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳