רני צים
צילום: מאיר אדרי
דוחות

רני צים: איחוד הנכסים הכפיל את ה-NOI וה-FFO - המניה קופצת ב-5%

חברת הנדל"ן של רני צים מדווחת על NOI של 15.8 מיליון שקל, לעומת 8.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעקבות איחוד ההכנסות מהנכסים באום אל פאחם וירכא
סתיו קורן |
נושאים בכתבה רני צים

חברת הנדל"ן המסחרי  רני צים -1.08%  מדווחת על דוחות טובים, והמניה קופצת. הכנסות החברה ברבעון השני הוכפלו לכ-19.1 מיליון שקל, לעומת כ-9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, עיקר הגידול מיוחס לאיחוד לראשונה של הכנסות מהנכסים באום אל פאחם וירכא החל מהרבעון הרביעי של שנת 2020.

ה-NOI  הסתכם בכ-15.8 מיליון שקל, לעומת כ-8.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI מנכסים זהים עלה ברבעון לכ-13 מיליון שקל, לעומת כ-6.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  

ה-FFO של החברה, הוכפל לכ-4.8 מיליון שקל לעומת כ-2.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-17.4 מיליון שקל, לעומת כ-5.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  

החברה רשמה ברבעון עליית ערך נדל"ן להשקעה בסך של כ-22.6 מיליון שקל, לעומת ירידת ערך בסך כ-1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, עליית הערך מיוחסת בעיקר לעליית ערך של הנכס נוף הגליל ומהקטנת הפרשות בגין הקלות קורונה עתידיות שרשמה החברה בדוחותיה הכספיים לשנת 2020. 

מניית החברה נסחרת לפי שער של כ-4.5 שקל, המשקף שווי שוק של כ-682 מיליון שקל. 

רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות: "אנחנו נמצאים בתנופת פיתוח עסקי גדולה בכל גזירות הפעילות. בחברה הערבית אנו צפויים לפתוח תוך כשנתיים וחצי מרכזים מסחריים בטירה, טייבה, רהט, טמרה, דליית אל כרמל ואום אל פאחם (שלב ב') ובכך להגדיל בלמעלה מפי 4 את היקף שטחי המסחר שלנו בחברה הערבית לכ-65 אלף מ"ר. זאת, תחת המותג SEVEN שמבסס כיום את מעמדו כמותג מוביל ומושך קהל בחברה הערבית.

"בנוסף, הודענו על כניסה לתחום המגורים בחברה הערבית, תחום שאנו רואים כמשלים לפעילותנו ומהווה חלק מאסטרטגיית החברה לממש את הפוטנציאל הרב הקיים בחברה הערבית. בהקשר זה כבר הודענו על זכייה במכרז להקמת 36 יח"ד בפארדיס. במסגרת פעילותינו המתרחבת בתחום המרכזים השכונתיים, חתמנו לאחרונה על הסכם עקרונות לרכישת כ-50% מהזכויות במרכז מסחרי בהקמה 'אונו סנטר' בשטח של כ-18,000 אלף מ"ר אשר ממוקם בבקעת אונו, אזור שנמצא בתנופת בניה ופיתוח. פרויקט זה מצטרף לפרויקט השכונתי האיכותי "גני תקווה" שאותו אנו מובילים וצפוי להיפתח לקהל בהמשך השנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.