שבבים
צילום: Istock

וואן טכנולוגיות: הרווח עלה ב-20% ל-100 מיליון שקל ב-2020

חברת ה-IT מציגה צמיחה של 17.5% לעומת 2019 עם הכנסות בסך 1.8 מיליארד שקל ב-2020 כולה, וכן צמיחה רבעונית עקבית בשלוש הרבעונים האחרונים. הרווח התפעולי בשנה עלה ב-40% הודות לצמיחה במגזר התכנה ועסקאות ברווחיות גבוהה במגזר התשתיות
איתי פת-יה | (1)
נושאים בכתבה וואן טכנולוגיות

חברת ה-IT וואן טכנולוגיות 1.48%  מפרסמת דיווח כספי מקדים לתוצאותיה ברבעון הרביעי של 2020 ובשנה כולה. ההכנסות בשנה הסתכמו ב-1.88 מיליארד שקל, עליה של כ-17.5% לעומת 2019, והרווח הנקי עמד על כ-100 מיליון שקל, או 13.69 שקל למניה בדילול מלא, עלייה של כ-22% מנתון של 82 מיליון שקל אשתקד. הכנסות הרבעון עלו בכ-40% לסך של 587 מיליון שקל, בהשוואה ל-415 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הרבעוני הסתכם בכ-32.9 מיליון שקל, או 4.62 שקל למניה בדילול מלא, גבוה בכ-60% לעומת 20.8 מיליון שקל שנה קודם לכן.

הרווח הגולמי בשנה עמד על 316 מיליון שקל, גבוה בכ-13% בהשוואה ל-2019, ואילו זה הרבעוני הסתכם ב-97 מיליון שקל, עלייה של כ-30% לעומת התקופה המקבילה. לאחר ירידה בהכנסות בין הרבעון הראשון לשני של 2020, החלה וואן להציג התאוששות בדמות צמיחה רבעונית עקבית. כך, הכנסות הרבעון הרביעי, 587 מיליון שקל כאמור, היו גבוהות בכ-28% מהנתון ברבעון השלישי.

הרווח התפעולי ברבעון לפני הכנסות אחרות עלה ב-40% לעומת הרבעון המקביל, ובשנה כולה עלה ב-24%, כשבוואן מייחסים את הגידול לצמיחה בהיקפי הפעילות במגזר התוכנה, וכן לתמהיל העסקאות בתקופה שכלל עסקאות בעלות ערך מוסף ורווחיות גבוהה יותר במגזר התשתיות. גורם נוסף לעלייה היה איחוד של חברות שאוחדו לראשונה בתקופת הדוח.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מעולה. בגלל הכתבה זה הזמן לממש. (ל"ת)
    נחום 14/02/2021 11:12
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.