לאומי פרטנרס תרכוש 10% מריטיילורס של פוקס תמורת 62 מיליון שקל

על רקע ההסכמים להפעלת חנויות נייקי באירופה, מוכרת החברה יחד עם שנידמן אחזקות, 10% מחברת הבת; לאחר השלמת העסקה, תחזיק פוקס בכ-82.6%, לאומי פרטנרס תחזיק ב-10.1%, ושנידמן תחזיק ב-7.3% 
איתן גרסטנפלד |
נושאים בכתבה פוקס

רשת ההלבשה פוקס 0.97%  מדווחת בהמשך למו"מ על הסכמים, למכירת 10% בחברה הבת (90%) יחד עם שנידמן אחזקות (10%). במסגרתו, ימכרו השותפים את המניות ללאומי פרטנרס, תמורת כ-62 מיליון שקל. בנוסף, תינתן ללאומי פרטנרס אופציה לרכוש 10% נוספים לפי שווי שינוע בין 750 מיליון שקל ל-1 מיליארד שקל על בסיס מכפיל הרווח הנקי.

על פי ההסכמים, לפני מועד השלמת העסקה, יחולק לפוקס ולשנידמן דיבידנד של כ-50 מיליון שקל. במועד השלמת העסקה, תמכור שנידמן אחזקות ללאומי פרטנרס 2% מהון המניות של ריטיילורס בתמורה לכ-12 מיליון שקל. לאחר מכן, ריטיילורס תקצה מניות ללאומי פרטנרס בתמורה לכ-54 מיליון שקל. כך, לאחר השלמת העסקה, תחזיק פוקס ב-82.57%, לאומי פרטנרס תחזיק ב-10.1%, ושנידמן תחזיק בכ-7.33%, מהון המניות של ריטיילורס. 

כמו כן, הוענקה ללאומי פרטנרס אופציה לקבל בהקצאה או לרכוש מהמוכרות מניות של ריטיילורס, של כ-10% ממניות החברה. האופציה תהיה ניתנת למימוש פעם אחת, במלואה, בהודעת מימוש שתימסר במהלך 60 יום החל ממועד הדוחות הכספיים של ריטיילורס לשנת 2023.

שווי החברה יקבע לפי מכפיל על הרווח הנקי, אך לא יפחת מ-750 ממיליון שקל ולא יותר ממיליארד שקל. האופציה תהיה ניתנת למימוש מוקדם במקרה של הנפקה לציבור של ריטיילורס או במקרה בו החברה תחדל להחזיק מעל 50% מהון המניות בריטיילורס בתנאים כפי שנקבעו.

בנוסף, במסגרת הסכם בעלי המניות הוקנתה זכות מוגבלת ללאומי פרטנרס לאחר חלוף 5 שנים מתקופת מימוש האופציה, להמיר את מניותיה בריטיילורס למניות פוקס או למכור את מניותיה לריטיילורס או בעלי מניותיה. השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים תוך 45 יום ממועד חתימת ההסכמים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳