הושג הסכם קיבוצי ל-1,200 עובדי מפעל טבע בכפר סבא
ההסתדרות, הנהלת מפעל טבע 0.32% בכפר סבא ונציגי ועד עובדי המפעל, חתמו היום (א') על הסכם קיבוצי חדש המסדיר את תנאי ההעסקה והשכר של כ-1,200 עובדיו, עד לסוף שנת 2019.
בראש ההסכמות בין הצדדים נקבע כי יוארך עד לסוף 2019 תוקף ההסכם הקיבוצי הקודם שהונהג במפעל, לרבות כל זכויות העובדים ותנאי שכרם והעסקתם. לצד זאת, נקבע כי החל ממשכורת מרץ שתשולם בתחילת אפריל - ועד לסוף השנה - ייהנו כלל העובדים מתוספת שכר חודשית אחידה בגובה 2.2%. בנוסף לכך הוסכם כי במשכורת מרץ הקרוב יקבלו העובדים בונוס בגין שנת 2018.
עוד הוסדר בין היתר במסגרת ההסכם נושא תשלום תוספת הכוננות וקריאות מיוחדות, והובטח כי תקציב הרווחה המוקדש לפעילויות עובדים לא ייפגע ויישאר כפי שהיה עד חתימת ההסכם.
במפעל טבע בכפר סבא מיוצרות מספר תרופות, אשר המהותית שבהן היא ה"קופקסון". בהסתדרות מציינים כי המו"מ לחתימת ההסכם נערך בין הצדדים תוך שיתוף פעולה והתחשבות במצבה של טבע, מתוך מטרה לדאוג לרווחת העובדים תוך חיזוק המפעל.
- אושר בממשלה: הגדלת מכסת העובדים הזרים העובדים בענף המלונאות
- מי המועמדים להיות שר האוצר הבא ומהם הבעיות הדחופות שצריך לטפל בהן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "אני מברך את עובדי טבע, את חברי הוועד ואת כל המעורבים במו"מ מהאיגוד המקצועי ומהמרחב, על חתימת הסכם אשר יבטיח שמירה על זכויות העובדים בד בבד עם המשך החיזוק והשיקום של טבע".
יו"ר הוועד, אלירן קוזליק: "אני שמח שהגענו להבנות ולסיום הסכסוך ללא צורך בצעדים ארגוניים. שוב הוכחנו שתוך הידברות אפשר להתגבר על הפערים. אני קורא כעת לכולם, מנהלים ועובדים, לאחד כוחות ולפעול ביחד על מנת לעמוד ביעדים שמוצבים בפנינו על מנת שביחד נצעיד את אתר כפר-סבא לעתיד טוב יותר".
מהנהלת טבע נמסר: ״אנו מברכים על ההסכמות שהושגו - בתום משא ומתן מתמשך ואינטנסיבי - עם ההסתדרות ונציגות העובדים בכפר-סבא. הצדדים פעלו במשותף לגישור על הפערים ולגיבוש הסכם הוגן ומכבד לטובת העובדים והמפעל - כאחד. יחד עם זאת, ההסכם אינו מתעלם גם מהנסיבות העסקיות המורכבות עמן טבע עודנה מתמודדת. ויודגש, ההסכם הקיבוצי אינו אלא אמצעי להשגת המטרה המשותפת למנהלי ועובדי האתר - שהיא, כידוע, להבטיח שאתר כפר-סבא יהיה יעיל, תחרותי ובעל אופק ועתיד ברי-קיימא בסביבה המאתגרת והמשתנה״.
- 1.ההנהלה והעובדים ממשיכים בחגיגות ומחזיקי המניות מפסידים (ל"ת)nuyh 10/02/2019 17:04הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳