עמוס מתן , מנכ"ל אירונאטיקס
צילום: ישראל מלובני

אירונאוטיקס: צניחה של 24% בהכנסות הרבעון השלישי של 2018

החברה עברה להפסד של 3.2 מיליון דולר בשל שחיקה ברווחיות הגולמית ועלייה בהוצאות התפעול. צבר ההזמנות בשיא - 211 מיליון דולר
ערן סוקול | (2)

חברת המל"טים אירונאוטיקס דיווחה הבוקר (ג') על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2018 עם ירידה של 24% בהכנסות ומעבר להפסד של כ-3.2 מיליון דולר. החברה הציגה שחיקה ברווחיות הגולמית ועלייה בהוצאות התפעול. החדשות הטובות: צבר ההזמנות בשיא.  הדו"חות הניהוליים - שיטת האיחוד היחסי הנהלת החברה כוללת במסגרת דוחותיה הניהוליים את תוצאות חברת קונטרופ (תחום מערכות אלקטרואופטיות), לה השפעה מהותית על תוצאות הקבוצה, בהתאם לשיטת האיחוד היחסי לפי שיעור ההחזקה בה - 50%. על פי הדו"חות הניהוליים, ברבעון השלישי של 2018 הסתכמו הכנסות החברה בכ-30.5 מיליון דולר, לעומת כ-40 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כ-24%. כאשר  החברה מציינת כי הירידה בהכנסות נובעת מאופי הפעילות הפרויקטאלי של החברה ומעיכובים במועדי הזמנות שהתקבלו בתחום פעילות מערכות בלתי מאוישות. על פי הדו"חות הכספיים (IFRS) ההכנסות ירדו בכ-33.6% לרמה של כ-21 מיליון שקל. על פי הדו"חות הניהוליים, בשורה התחתונה נרשם ברבעון השלישי של 2018 הפסד של כ-3.2 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-5.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. על פי הדו"חות הכספיים (IFRS) ההפסד הנקי הסתכם בכ-3 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-5.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. צבר ההזמנות בשיא החברה מדווחת על המשך צמיחה בצבר ההזמנות לרמת שיא של כ-211 מיליון דולר, לצד הגידול בהזמנות החדשות שעלו בתקופת הדוח לכ-121 מיליון דולר לעומת כ-104 מיליון דולר בתקופה המקבילה, כאשר במהלך הרבעון השלישי של 2018 צמח צבר ההזמנות של החברה ב-34 מיליון דולר. שחיקה ברווחיות הגולמית על פי הדו"חות הניהוליים, ברבעון השלישי של 2018 הסתכם הרווח הגולמי בכ-9 מיליון דולר (29% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של כ-17 מיליון דולר (43% מההכנסות) ברבעון המקביל. על פי הדו"חות הכספיים (IFRS) ירדו שולי הרווח הגולמי ל-29.5% לעומת כ-45.8% ברבעון המקביל. למרות הירידה בהכנסות - עלייה בהוצאות התפעול על פי הדו"חות הניהוליים, ברבעון השלישי של 2018 החברה הציגה הפסד תפעולי של כ-3 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של כ-6.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. על פי הדו"חות הכספיים (IFRS) הסתכם ההפסד התפעולי בכ-3.4 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של כ-5.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. למרות הירידה בהנכסות כאמור, החברה הציגה עלייה מהותית בהוצאות המו"פ אשר הסתכמו לפי הדו"חות הניהוליים בכ-3.4 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת כ-1.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה. בנוסף, הציגה החברה גידול מהותי בהוצאות ההנהלה וכלליות אשר הסתכמו בכ-4.6 מיליון דולר, לעומת כ-3.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חיה 27/11/2018 21:59
    הגב לתגובה זו
    בלי שום סיבה נראית לעין. לא מוזיקה דמעה
  • 1.
    כל תפקיד החברה: להזרים סכומי עתק למנהלים (ל"ת)
    פחחח - בזיון 27/11/2018 14:32
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.53%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.