החברה הציבורית שכבר מכינה מקום לאמזון?

הנה החברה שמתכננת מרכז לוגיסטי ב-5 מיליון דולר, עבור שוק מאד ספציפי
נועם בראל |

גולד בונד נערכת להקמת מחסן לוגיסטי ענק לצורך פעילות e-commerce, כך עולה מדו"חותיה של החברה לרבעון. גולד בונד בוחנת הקצאה של כ-20 אלף מ"ר מהמבנה המצוי בחצריה לצורך הקמת המרכז הלוגיסטי-רובוטי וכן החליטה על הקצאת סכום של עד כ-5 מיליון דולר לצורך השקעה, בשלב ראשון, בהקמת המרכז, לרבות בהכשרת השטחים וברכישת ציוד טכנולוגי, רובוטי ומחשובי, הנדרש לצורך כך. 

המחסן במבחינת גודל ומיקום מתאימים כמו כפפה ליד למחסני אמזון (על פי דרישות ענקית הקמעונאות). אמזון מתכוונת להרחיב את פעילותה בארץ ולהקים מחסן לוגיסטי גדול. ל-Bizportal נודע כי לשם מכוונת גולד בונד. כלומר, להתחבר עם ענקית הקמעונאות. עם זאת, בגולד בונד חושבים על אפשרות נוספת - מרכז לוגיסטי למספר חברות מקומיות שיפעלו גם דרך האינטרנט. לדוגמא, חברות כמו קסטרו, דלתא, וגם מתחומים אחרים שלא הקימו אתר ייעודי ומגוון במותגים נוספים (כמו פוקס עם טרמינל X) יוכלו להשתמש במערך הלוגיסטי של גולד בונד.

בשורה התחתונה, מדובר בפעילות נוספת של גולד בונד, בנוסף לתחום העיקרי שלה - מסוף מטענים ותפעול מחסנים לוגיסטי (לצד אחזקה מוצלחת מאוד של 25% במספנות ישראל). 

דו"חות גולד בונד לרבעון היו טובים. אמנןם ההכנסות ברבעון ירדו ל-30.9 מיליון לעומת 38 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, אך תודות לרווחי אקוויטי ממספנות ישראל, הרוויחה החברה 14.1 מיליון שקל לעומת 8.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. בכל תשעת החודשים הראשונים הסתכם הרווח ב-37.6 מיליון שקל לעומת 24.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳