שינויים בצמרת בזק: מנכ"ל בזק בינלאומי הודיע על פרישתו מהחברה

איציק בנבנישתי הודיע על הפרישה. במהלך תקופתו הרחיבה החברה באופן משמעותי את פעילותה בתחום האינטרנט המהיר
תומר קורנפלד | (2)

שינויים בצמרת בזק. מנכ"ל בזק בינלאומי בשבע השנים האחרונות איציק בנבנישתי הודיע על פרישתו מהחברה. בשבע השנים בהן כיהן בנבנישתי כמנכ"ל בזק בינלאומי, הרחיבה החברה באופן משמעותי את פעילותה בתחום האינטרנט המהיר, אוחזת בבסיס לקוחות האינטרנט הגדול בישראל והקימה את כבל האינטרנט הישראלי הראשון מישראל לאירופה.

בנבנישתי אמר היום, כי הוא עוזב את בזק בינלאומי בתחושה גדולה של סיפוק רב ובציפייה לתחילתה של דרך מקצועית חדשה ואתגרים חדשים. לדבריו, "במשך השנים התווינו אסטרטגיה מובילה, בנינו מובילות טכנולוגית ומובילות שירותית. מעל הכל, הצלחנו לבנות חברה ערכית המכבדת את עובדיה ואת לקוחותיה; חברה שפעילותה היא מקור לגאווה. אני גאה בעשייה שלי בחברה ובעיקר, בעובדי החברה שהם הנכס האמיתי שלה".

שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת בזק, הביע צער על החלטתו של בנבנישתי לפרוש. אלוביץ' הודה לו על תרומתו הגדולה לחברה והוסיף "מנהיגותו של איציק בנבנישתי ויכולתו, חרף תנאי השוק התחרותיים, להעמיק את מובילותה של בזק בינלאומי בכל גזרות פעילותה - סללו את הדרך למצוינות המאפיינת את החברה ועובדיה היום וראויים לכל הערכה. בנבנישתי משאיר אחריו חברה עם חזון ודרך אשר ללא ספק, ימשיכו לשמש כמרכיב מרכזי בהצלחתה גם בשנים הבאות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מרוב שהם כיבדו אותי ברחתי למתחרה... (ל"ת)
    לקוח 11/02/2014 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיטל 11/02/2014 10:00
    הגב לתגובה זו
    מנכ״ל מצויין, מוכשר, ערכי וחרוץ. יצליח בכל שיעשה.
צורי דבוש
צילום: ראובן קפיצינסקי
דוחות

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר

ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"

מנדי הניג |

זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.

רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי


קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום. 

קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.


עיקרי התוצאות

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

דורי נאוי
צילום: ניר סלקמן
דוחות

תיק האשראי של נאוי ממשיך לצמוח, אך ההוצאה לחובות מסופקים גדלה

חברת האשראי החוץ בנקאי הציגה ברבעון השני עלייה של יותר מ-20% בהכנסות לצד ירידה קלה ברווח הנקי ל-40.5 מיליון שקל; תיק האשראי ממשיך לצמוח, עם מח"מ ממוצע של 11 חודשים, תוך עלייה בהוצאות המימון והפרשות לחובות מסופקים

תמיר חכמוף |

נאוי גרופ נאוי 1.36%  סוגרת את הרבעון השני של 2025 עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות, לצד שחיקה מתונה בשורה התחתונה ועלייה בהוצאות ההפרשה. 

ההכנסות המימון ברבעון הגיעו ל-109.3 מיליון שקל, קפיצה של 20.4% לעומת 90.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2024. הריבית השנתית הממוצעת על תיק הלקוחות בתקופה של חצי השנה הראשונה של 2025 עמדה על שיעור של כ-10.3% במונחים שנתיים. בתקופה מקבילה בשנה קודמת וברבעון הראשון של שנת 2025 עמדה ריבית זו על שיעור של כ-11.36% על תיק הלקוחות.

במרכז המודל העסקי של החברה עומדות הכנסות המימון נטו, שהסתכמו ברבעון השני ב-64.2 מיליון שקל, 58.7% מן ההכנסות, לעומת 58.1 מיליון ש״ח ו-64.1% בתקופה המקבילה. בהתאם, הוצאות המימון גדלו והגיעו ל-45.1 מיליון שקל, לעומת 32.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2024, גידול של כ-38%. התמהיל הזה מסביר חלק מהשחיקה בשיעור הרווחיות, חרף העלייה בהכנסות.

במקביל, גם הוצאות הנהלה וכלליות גדלו והכבידו על שורת הרווח, כאשר הרווח הנקי ירד קלות ל-40.5 מיליון שקל לעומת 42.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מבט עומק

בחזית הסיכון, ההוצאה לחובות מסופקים בתקופת הדוח הסתכמה לסך של כ-8.795 מיליון שקל לעומת הוצאה בסך של כ-4.049 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולעומת הוצאה בסך 4.384 מיליון שקל ברבעון ראשון בשנת 2025. השינוי בהוצאות חובות מסופקים בתקופת הדוח נובע מהוצאה ספציפית, נטו בתיק הלקוחות בסך של 2,541 אלפי שקלים. יתרת ההפרשה הינה הוצאה כללית בסך של כ- 6,254 אלפי שקל הנובעת בעיקרה מגידול בתיק הלקוחות בתקופה וגידול בהפרשה בגין חובות בהם חלה עליה משמעותית בסיכון האשראי כתוצאה מגידול ביתרת קבוצה זו. במונחים שנתיים, על בסיס המחצית, שיעור הוצאה לחובות מסופקים על הלקוחות וההשקעות עמד על כ-0.366% לעומת 0.24% במחצית המקבילה אשתקד. כלומר, ההפרשות עדיין נמוכות בהשוואה לענף, אך כבר משקפות סביבת סיכון מאתגרת יותר.