דו"חות בבילון: הרווח זינק ל-40 מיליון שקלים, המניה מגיבה חזק - עולה 4.1%

חלקה של גוגל בהכנסות ירד ל-43% בלבד. אלון כרמלי בשיחה עם Bizportal - "נרשמה עלייה מטאורית בהכנסות שלא מגוגל"

חברת האינטרנט בבילון מדווחת היום (ב') על תוצאותיה לרבעון השני, שהינן חיוביות וממשיכות את קו גיוון ההכנסות של החברה. בשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 74% ברווח הנקי ברבעון השני לעומת הרבעון השני אשתקד לסך של 40 מיליון שקל. לעומת זאת, העלייה בהכנסות הנה מינורית - גידול של 2.3% לסך הכנסות של 163 מיליון שקל. עם יציאת המניה מהפסקת המסחר מזנקת בבילון ב-4.1%.

אלון כרמלי, מנכ"ל בבילון אמר כי, "ברבעון החולף התמקדנו בגיוון מקורות ההכנסה ובניתוח נתוני השוק הרלוונטיים. אנו מצפים להגברה משמעותית של ההשקעה ברכישת משתמשים חדשים במחצית השנייה של השנה, תוך התבססות על הניסיון וניתוח הנתונים שבצענו במחצית הראשונה".

השורה המעניינת ביותר בדו"ח קשורה לגיוון מקורות ההכנסה של בבילון. חלקה של גוגל בהכנסות ממשיך לרדת באופן הדרגתי, וזאת בהתאם לתוכנית החברה להפחית את התלות בגוגל שנוטה לאחרונה לבצע שינויים בכל הקשור לשיתופי הפעולה שלה עם חברות חיפוש. ברבעון השני חלקה של ענקית החיפוש גוגל ירד ל-43% בלבד, זאת לאחר שברבעון הראשון חלקה של גוגל עמד על 66% ובשנת 2012 חלקה של גוגל עמד על 84%. מאיפה הגיע השלמת ההכנסה? בבילון ראתה גידול של 32% בכנסות מ-yahoo, זאת לעומת פחות מ-10% ברבעונים האחרונים.

בבילון מציגה עלייה חדה ברווח התפעולי החצי שנתי שהגיע לסך של כ-94 מיליון שקל לעומת כ-45 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 109%. יש לציין כי במחצית הראשונה של 2013 נכללו ברווח התפעולי הוצאות הנפקה חד פעמיות בסך 6.4 מיליון שקל. הרווח התפעולי בנטרול הוצאות אלו עומד על כ-100מיליון שקל ומשקף עליה של 123% בשורת הרווח התפעולי.

"נפתח את הברזים להבאת משתמשים חדשים והגדלת ההכנסות"

בשיחה עם Bizportal אמר המנכ"ל אלון כרמלי: "אנחנו שואפים למצב שבו לא יהיה לנו אף ספק יחיד שאחוז ההכנסות ממנו יעלה על 30% ומכאן אפשר להסיק שאנו רוצים להגיע לשם גם עם גוגל. ליעד הנוכחי של 43% מההכנסות מגוגל הגענו מוקדם מהצפוי כשמנגד נרשמה עליה מטאורית בהכנסות שאינן מגיעות מגוגל. ברור שמדובר בצעדים שמשפרים את העמדה שלנו לקראת חידוש החוזה עם גוגל כשהחוזה הנוכחי אמור להסתיים בסוף השנה".

ברבעון השני של 2013 ההוצאה בגין רכישת משתמשים חדשים הסתכמה בכ- 94.2 מיליון שקל בהשוואה ל-101.9 ברבעון הראשון, ירידה של כ-8%. הסיבה לירידה הזו נבעה מעדכון מדיניות שיתוף הפעולה של גוגל בסוף 2012, דבר שחיזק את רצונה של בבילון לגוון את רשימת הספקים שלה בדגש על יאהו.

כרמלי אומר כי גם בעניין הזה צפוי שינוי, "אנחנו מרגישים שהגענו לנקודה שבה נוח לנו להתחיל לפתוח ברזים על הוצאות להבאת משתמשים חדשים ואנחנו גם נראה את זה ברבעון הקרוב, כשהמטרה היא כמובן להגדיל את שורת ההכנסות, אחרי שהתמקדנו עד כה בשיפור שורת הרווח".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    בבילון חברה מצוינת שמתחדשת מדי רבעון (ל"ת)
    רועה חשבון 29/07/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    היו נותנים לכם סוכרית דיבדנד הייתי מבין,תקבלו ארטיק רות (ל"ת)
    מיקי ג. שורטיסט בבי 29/07/2013 13:26
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    חכו היום עוד לא ניגמר לונגחסטים בבילון תקבלו שרצים (ל"ת)
    מיקי ג. שורטיסט בבי 29/07/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קאקאי ירוק שום דיבדנד ,קאקא (ל"ת)
    מיכה 29/07/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שמול 29/07/2013 12:07
    הגב לתגובה זו
    שמתם לב איך הראשונים להגיב (שימי ואחרים) הם שורטיסטים מבוהלים??? !!!!!! ישר מפעילים לחץ כדי שאולי מישהו יאכל את הלוקש שלהם והם יצליחו לכסות את עצמם בפחות נזק. אז'ש- קבלו את הסקוויז לפנים!!!!!!!!!
  • 4.
    לשורטיסטים : שקו לי בתחת (ל"ת)
    אביב 29/07/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אביב 29/07/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
    פשוט לא מבין,בבוקר קטלתם אותה כי אתם רוצים סיבוב. תאכלו את הלב,צפי לעלייה של 100% תוך שנה.
  • 2.
    ביצועים מעולים.אתם מצפים ליותר מזה? (ל"ת)
    רן 29/07/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלה חדשות טובות. עלייה ברוווחיות והפחתת תלות בגוגל (ל"ת)
    לונגים 29/07/2013 11:37
    הגב לתגובה זו
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."