אלקטריאון: ההכנסות נחתכו ב-75%; ההפסד העמיק ל-29 מ' שקל
החברה שרפה 23.7 מיליון שקל ברבעון כשבקופה נשארו 69.3 מיליון שקל; החברה ייחסה את הירידה בהכנסות לעיכובים במימוש חלק מההסכמים, בין היתר פרויקט המטרונית שנמצא בשלבי אישור תקציבי; לצד הדוחות, החברה חתמה על עסקה בסך 5.5 מיליון שקל עם ענקית הרכב דנסו
אלקטריאון אלקטריאון 4.76% המפתחת מערכת טעינה לרכבים חשמליים בטכנולוגיית כביש חשמלי מדווחת על הכנסות של 2.3 מיליון שקל ברבעון הראשון, ירידה של 75% לעומת הכנסות של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל, שנובעת לדברי החברה בעיקר מעיכובים במימוש הסכם המטרונית הנמצא בשלב אישור תקציבי שהתעכב לאור מועד אישור תקציב המדינה, מכרזים שטרם התקבלו ותהליכי מכירה המצויים בשלבים מתקדמים של הבשלה שלהערכת החברה יובשלו ברבעונים הקרובים.
הרווח הגולמי הסתכם ב-675 אלף שקל לעומת 2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, ההפסד התפעולי הסתכם ב-31.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 18 מיליון שקל ברבעון המקביל, וההפסד הכולל הסתכם ב-28.9 מיליון שקל לעומת 18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
במהלך הרבעון החברה שרפה מזומנים בסך 23.7 מיליון שקל, כשבקופתה נותרו כ-69.3 מיליון שקל.
הסוללות הסיניות שמאיימות על אלקטריאון
מניית אלקטריאון צללה ב-66% מתחילת השנה כשחלק גדול מהירדה נבע מהשקת הסוללה של BYD, שלפי החברה יכולה להיטען בטווח של 400 ק"מ תוך 5 דקות, מה שעל פניו הופך את המוצר של אלקטריאון ללא כדאי.
אלקטריאון מצדה ציינה מספר גורמים שלטענתה לא הופכים את המערכת של BYD לאיום. היא ציינה קודם כל שהמערכת של BYD פועלת על צריכת חשמל גבוהה במיוחד של כ-1.2 מגה וואט, צריכת חשמל של 2-3 בתים למשך חודש שלם. היא גם טוענת שהצריכה הגבוהה גוררת גם עלויות גבוהות יותר, להערכתה כ-3 שקל לקוט"ש לעומת 0.5 שקל לקוט"ש בטעינה ביתית רגילה. כל אלה לא הספיקו למשקיעים שהורידו כאמור את המניה.
- אלקטריאון מתייעלת: תפטר כמה עשרות עובדים בישראל, מודה שהפתרון נישתי?
- אלקטריאון חושפת: "טויוטה מאמינה בנו, זו השקעה לטווח בינוני-ארוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פספוס היעדים ב-2024
עוד לפני ש-BYD הודיעה על הסוללה החדשה, התוצאות של אלקטריאון גם ב-2024 היו מאכזבות. החברה פספסה את יעד ההכנסות שלה ל-2023-2024 של 102 מיליון שקל, אבל זו לכאורה לא הייתה הפתעה, כי החברה כבר הזהירה שזה יקרה.
אבל אנחנו כתבנו כאן שבכל זאת - צריכה להיות מגמה. צריך להיות מימוש של הצבר, צריכות להתקבל הזמנות באופן שוטף. בשלושת החודשים האחרונים החברה לא קיבלה הזמנות. בשנה האחורנה היא לא ביצעה את הצבר לפי התכנון המקורי. המלחמה כמובן הכבידה והשפיעה, ועובדים שרתו במילואים, ועדיין זה סטארטאפ שמכוון לכבוש את העולם, ומלחמה לא אמורה לערער את הצמיחה שלו או לפגוע בהתקדמות. אחרת, יש בעיה.
ב-2023 היא הכניסה 23 מיליון שקל ומהר מאוד עם הכניסה ל-2024 היה צפוי שהיא תתקשה להכניס בשנת 2024 - 79 מיליון שקל כדי לעמוד ביעד המצרפי. זה לא היה מפתיע שיעד של 102 מיליון שקל לא נכבש הדבר היחיד שאפשר אולי לקרוא
לו הפתעה זה המרחק מהיעד - 31.6 מיליון שקל של הכנסות. זה מעט יחסית והרבעון האחרון היה מאכזב מאוד.
- מנכ"ל מאסיבית: "הטכנולוגיה שלנו היא כמו כפפה ליד לתעשייה הביטחונית"
- הזדמנות הזהב לתעשייה הביטחונית הישראלית? כך ישפיע מירוץ החימוש הסיני
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- יוסי כהן מתקרב לאקזיט של 50 מיליון דולר
העסקה עם דנסו
לצד הדוחות, אלקטריאון דיווחה כי ענקית הרכב דנסו רוכשת את מערכת הטעינה האלחוטית הדינמית של אלקטריאון עבור מתחם הניסויים שלה בהוקאידו בכ-5.5 מיליון שקל ומצביעה על עתיד טעינה חשמלי-אלחוטי.
המערכת תותקן במתחם הניסויים החדשני שלה באי הוקאידו ביפן, המשמש את דנסו לבחינת רכבים וטכנולוגיות עבור יצרני רכב בינלאומיים. אתר הניסויים באבשירי משמש לבחינת רכבים
חדשים בתנאי סביבה משתנים. המערכת שתותקן היא הדגם המתקדם ביותר של אלקטריאון והיא כוללת סלילים בפיתוח להעברת אנרגיה תוך כדי נסיעה, מערכת שליטה ובקרה מלאה, ותקשורת מבוססת סיבים אופטיים. היא צפויה לספק הספק של עד כ-70 קילוואט לרכב. ההתקנה צפויה להתבצע במהלך החודשים
הקרובים.
"הוספת טעינה אלחוטית דינמית כחלק אינטגרלי ממסלול בדיקה לרכבים חשמליים פרטיים ובתנאי שטח ומזג אוויר קיצוניים היא הוכחה לכך שזה הכיוון שאליו הולכת התעשייה", מסר אורן עזר מנכ"ל אלקטריאון. "הבחירה של דנסו במערכת של אלקטריאון
היא צעד משמעותי שמחזק את השותפות בינינו, ומדגישה את הערך שפתרונות טעינה אלחוטית מביאים לעולם הרכב".
- 8.חוזה עתידות 01/06/2025 16:03הגב לתגובה זוכדאי שיתחילו לייצר גם סוללות חשמליות בנוסף אחרת הפיתרון היחד של טעינה אלחוטית יקבור להם את החברה.הם לא יכולים להתבסס רק על זה וכמו שרואים אין להם הרבה הזמנות
- 7.רואת חשבון 30/05/2025 17:48הגב לתגובה זואיך המבקרים לוקחים סיכון ולא מוסיפים הערת עסק חי בקצב הנוכחי ובלא מקורות מימון ברורים החברה בבעיה ברורה!
- 6.מה התחזיץ (ל"ת)אנונימי 29/05/2025 23:16הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 29/05/2025 21:27הגב לתגובה זוחברה שלא מדלברת וליה על חלומות
- 4.אנונימי 29/05/2025 20:17הגב לתגובה זוועוד עכשיו שהמחיר ירד הזדמנות כניסה!
- 3.אפשר לעשות עלייהם שורט (ל"ת)אנונימי 29/05/2025 17:56הגב לתגובה זו
- 2.אייל 29/05/2025 16:44הגב לתגובה זואיך הם החזיקו כמה שנים בשווי שוק של למעלה ממיליארד שקל לדעתי השווי שוק שם לא צריך ליהיות למעלה מ 80 מיליון .
- 1.מי האדיוט שמאמין בחברה הזו כלל ביטוח האפסים בסוף יעשו טפטים מהמניות רק שהכסף לא שלהם הציבור מפסיד (ל"ת)אלי 29/05/2025 15:58הגב לתגובה זו
- dw 29/05/2025 17:44הגב לתגובה זואבל נכון מכירות של 2.3 מלשח ברבעון זה ללא ספק מאכזב.מצופה מהם להראות קצב מכירות גבוה משמעותית מזה של אפולו פאוור למשל שזה עוד נייר חלום הנסחר בשווי נמוך בהרבה.נאחל להם עליה במכירות בהמשך.
- לא הבנתי מה כוונתך (ל"ת)א1 29/05/2025 23:17

הזדמנות הזהב לתעשייה הביטחונית הישראלית? כך ישפיע מירוץ החימוש הסיני
נקסט ויז'ן מזנקת ב-5%, אלביט עולה - האם המסר שהעבירה סין למערב יוביל להמשך הצטיידות, איפה היתרונות של החברות הישראליות ומי החברות הישראליות שיכולות להתמודד מול האיומים הסיניים?
המצעד הצבאי המרשים של סין לא היה רק עוד הפגנת כוח, אלא איום מרומז להמשך - הנשק החדש של סין: לייזר, רובוטים וטילים מתקדמים; כך מאיימת בייג'ין על העולם. סין משקיעה הרבה בעוצמה הצבאית, עם תקציב להוצאות ביטחון של 246.5 מיליארד דולר, והערכות על מו"פ והוצאות נוספות שמעלות את התקציב ל-470 מיליארד דולר, בייג'ינג שולחת מסר ברור: מירוץ החימוש העולמי עובר להילוך גבוה. השווקים הפיננסים מגיבים בחשש ובירידות גם לאור התגובה המתלהמת של טראמפ. אבל אצלנו המניות הביטחוניות מזנקות. נקסט ויז'ן מוספיה 6%, אלביט עולה כ-1%.
.
אלביט מערכות: הקלף הסודי של המערב בטכנולוגיית הלייזר
אלביט מערכות נמצאת בעמדה אסטרטגית מעניינת. בעוד שארצות הברית נמצאת בפיגור מפתיע בפיתוח מערכות לייזר אוויריות, סין שהשקיעה מיליארדים במערכות כאלו, הציגה היום מערכות לייזר מתקדמות. לאלביט ורפאל יש מערכות לייזר הגנתיות נייחות ואלביט עובדת על מערכות ניידות כאלו שיורכבו על מטוסי קרב. פיתוח כזה, אם יצליח, יכול להיות שינוי כללי המשחק בשדה הקרב העתידי, וזה אחד מהסיבות המרכזיות לזינוק של מניית אלביט בשנה האחרונה.
המצעד היום רק חידד את החשיבות של מערכת הלייזר. לאלביט יש חלון הזדמנויות של שנתיים-שלוש שיכול להפוך אותה לשחקנית מרכזית בשוק הלייזר הצבאי העולמי. הפנטגון מחפש פתרונות מוכחים, ואלביט לצד רפאל הן היחידות שיש להן מערכות שעבדו בשטח (במלחמה) - אלו מערכות נייחות חשובות כי הן יכולות לטפל בהרבה איומים במקביל ובעלות נמוכה, כשאם זה יגיע גם למערכות ניידות זה יהיה כאמור שובר שוויון.
מערכת ה-Iron Beam (כיפת ברזל בגרסת לייזר) של רפאל כקבלן ראשי ואלביט כקבלן משני שאחראי על הלייזר וכן פרויקטים נוספים של לייזר אווירי שאלביט מפתחת, הופכים אותה למועמדת טבעית לחוזי ענק אמריקאיים. יתרה מכך, מדינות כמו הודו, יפן וקוריאה הדרומית, שמחפשות אלטרנטיבות לטכנולוגיה הסינית, עשויות להפוך ללקוחות של אלביט ורפאל.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "הירידה בצבר ההזמנות נקודתית - הביקושים ממשיכים להיות גבוהים"
- נקסט ויז'ן ממשיכה לצמוח בהכנסות, אך צבר ההזמנות ירד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נקסט ויז'ן: הכוכבת העולה של שוק הכטב"מים
מניית נקסט ויז'ן מזנקת היום ב-6%. החברה מובילה את תחום ייצוב הכטב"מים, תכונה קריטית בהצלחה של כטב"ם צבאי. היא מפתחת מערכות משלימות כשהטכנולוגיה המובילה היא היכולת לפתח כטב"ם יציב. המלחמה אצלנו וגם המלחמה באוקראינה הציפה את החשיבות של הכלים האלו ובהתאמה מניית החברה נסקה בשנים האחרונות פי קרוב ל-20 (מאז ההנפקה). המצעד הסיני והצגת היכולות הסיניות מלמדים שגם הסינים מפתחים מערכות אוטונומיות של כטב"מים וכלים אחרים (לרבות כלבים רובוטים) וזה מחזק את "החזון" של נקסט ויז'ן וחברות הרחפנים בכלל על חשיבות התחום שלהן.