אלקטריאון: ההכנסות נחתכו ב-75%; ההפסד העמיק ל-29 מ' שקל
החברה שרפה 23.7 מיליון שקל ברבעון כשבקופה נשארו 69.3 מיליון שקל; החברה ייחסה את הירידה בהכנסות לעיכובים במימוש חלק מההסכמים, בין היתר פרויקט המטרונית שנמצא בשלבי אישור תקציבי; לצד הדוחות, החברה חתמה על עסקה בסך 5.5 מיליון שקל עם ענקית הרכב דנסו
אלקטריאון אלקטריאון 3% המפתחת מערכת טעינה לרכבים חשמליים בטכנולוגיית כביש חשמלי מדווחת על הכנסות של 2.3 מיליון שקל ברבעון הראשון, ירידה של 75% לעומת הכנסות של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל, שנובעת לדברי החברה בעיקר מעיכובים במימוש הסכם המטרונית הנמצא בשלב אישור תקציבי שהתעכב לאור מועד אישור תקציב המדינה, מכרזים שטרם התקבלו ותהליכי מכירה המצויים בשלבים מתקדמים של הבשלה שלהערכת החברה יובשלו ברבעונים הקרובים.
הרווח הגולמי הסתכם ב-675 אלף שקל לעומת 2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, ההפסד התפעולי הסתכם ב-31.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 18 מיליון שקל ברבעון המקביל, וההפסד הכולל הסתכם ב-28.9 מיליון שקל לעומת 18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
במהלך הרבעון החברה שרפה מזומנים בסך 23.7 מיליון שקל, כשבקופתה נותרו כ-69.3 מיליון שקל.
הסוללות הסיניות שמאיימות על אלקטריאון
מניית אלקטריאון צללה ב-66% מתחילת השנה כשחלק גדול מהירדה נבע מהשקת הסוללה של BYD, שלפי החברה יכולה להיטען בטווח של 400 ק"מ תוך 5 דקות, מה שעל פניו הופך את המוצר של אלקטריאון ללא כדאי.
אלקטריאון מצדה ציינה מספר גורמים שלטענתה לא הופכים את המערכת של BYD לאיום. היא ציינה קודם כל שהמערכת של BYD פועלת על צריכת חשמל גבוהה במיוחד של כ-1.2 מגה וואט, צריכת חשמל של 2-3 בתים למשך חודש שלם. היא גם טוענת שהצריכה הגבוהה גוררת גם עלויות גבוהות יותר, להערכתה כ-3 שקל לקוט"ש לעומת 0.5 שקל לקוט"ש בטעינה ביתית רגילה. כל אלה לא הספיקו למשקיעים שהורידו כאמור את המניה.
- מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
- אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פספוס היעדים ב-2024
עוד לפני ש-BYD הודיעה על הסוללה החדשה, התוצאות של אלקטריאון גם ב-2024 היו מאכזבות. החברה פספסה את יעד ההכנסות שלה ל-2023-2024 של 102 מיליון שקל, אבל זו לכאורה לא הייתה הפתעה, כי החברה כבר הזהירה שזה יקרה.
אבל אנחנו כתבנו כאן שבכל זאת - צריכה להיות מגמה. צריך להיות מימוש של הצבר, צריכות להתקבל הזמנות באופן שוטף. בשלושת החודשים האחרונים החברה לא קיבלה הזמנות. בשנה האחורנה היא לא ביצעה את הצבר לפי התכנון המקורי. המלחמה כמובן הכבידה והשפיעה, ועובדים שרתו במילואים, ועדיין זה סטארטאפ שמכוון לכבוש את העולם, ומלחמה לא אמורה לערער את הצמיחה שלו או לפגוע בהתקדמות. אחרת, יש בעיה.
ב-2023 היא הכניסה 23 מיליון שקל ומהר מאוד עם הכניסה ל-2024 היה צפוי שהיא תתקשה להכניס בשנת 2024 - 79 מיליון שקל כדי לעמוד ביעד המצרפי. זה לא היה מפתיע שיעד של 102 מיליון שקל לא נכבש הדבר היחיד שאפשר אולי לקרוא
לו הפתעה זה המרחק מהיעד - 31.6 מיליון שקל של הכנסות. זה מעט יחסית והרבעון האחרון היה מאכזב מאוד.
- קמטק עקפה את הציפיות אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה
- טאואר עם תוצאות מעל הצפי - מעלה תחזית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
העסקה עם דנסו
לצד הדוחות, אלקטריאון דיווחה כי ענקית הרכב דנסו רוכשת את מערכת הטעינה האלחוטית הדינמית של אלקטריאון עבור מתחם הניסויים שלה בהוקאידו בכ-5.5 מיליון שקל ומצביעה על עתיד טעינה חשמלי-אלחוטי.
המערכת תותקן במתחם הניסויים החדשני שלה באי הוקאידו ביפן, המשמש את דנסו לבחינת רכבים וטכנולוגיות עבור יצרני רכב בינלאומיים. אתר הניסויים באבשירי משמש לבחינת רכבים
חדשים בתנאי סביבה משתנים. המערכת שתותקן היא הדגם המתקדם ביותר של אלקטריאון והיא כוללת סלילים בפיתוח להעברת אנרגיה תוך כדי נסיעה, מערכת שליטה ובקרה מלאה, ותקשורת מבוססת סיבים אופטיים. היא צפויה לספק הספק של עד כ-70 קילוואט לרכב. ההתקנה צפויה להתבצע במהלך החודשים
הקרובים.
"הוספת טעינה אלחוטית דינמית כחלק אינטגרלי ממסלול בדיקה לרכבים חשמליים פרטיים ובתנאי שטח ומזג אוויר קיצוניים היא הוכחה לכך שזה הכיוון שאליו הולכת התעשייה", מסר אורן עזר מנכ"ל אלקטריאון. "הבחירה של דנסו במערכת של אלקטריאון
היא צעד משמעותי שמחזק את השותפות בינינו, ומדגישה את הערך שפתרונות טעינה אלחוטית מביאים לעולם הרכב".
- 8.חוזה עתידות 01/06/2025 16:03הגב לתגובה זוכדאי שיתחילו לייצר גם סוללות חשמליות בנוסף אחרת הפיתרון היחד של טעינה אלחוטית יקבור להם את החברה.הם לא יכולים להתבסס רק על זה וכמו שרואים אין להם הרבה הזמנות
- 7.רואת חשבון 30/05/2025 17:48הגב לתגובה זואיך המבקרים לוקחים סיכון ולא מוסיפים הערת עסק חי בקצב הנוכחי ובלא מקורות מימון ברורים החברה בבעיה ברורה!
- 6.מה התחזיץ (ל"ת)אנונימי 29/05/2025 23:16הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 29/05/2025 21:27הגב לתגובה זוחברה שלא מדלברת וליה על חלומות
- 4.אנונימי 29/05/2025 20:17הגב לתגובה זוועוד עכשיו שהמחיר ירד הזדמנות כניסה!
- 3.אפשר לעשות עלייהם שורט (ל"ת)אנונימי 29/05/2025 17:56הגב לתגובה זו
- 2.אייל 29/05/2025 16:44הגב לתגובה זואיך הם החזיקו כמה שנים בשווי שוק של למעלה ממיליארד שקל לדעתי השווי שוק שם לא צריך ליהיות למעלה מ 80 מיליון .
- 1.מי האדיוט שמאמין בחברה הזו כלל ביטוח האפסים בסוף יעשו טפטים מהמניות רק שהכסף לא שלהם הציבור מפסיד (ל"ת)אלי 29/05/2025 15:58הגב לתגובה זו
- dw 29/05/2025 17:44הגב לתגובה זואבל נכון מכירות של 2.3 מלשח ברבעון זה ללא ספק מאכזב.מצופה מהם להראות קצב מכירות גבוה משמעותית מזה של אפולו פאוור למשל שזה עוד נייר חלום הנסחר בשווי נמוך בהרבה.נאחל להם עליה במכירות בהמשך.
- לא הבנתי מה כוונתך (ל"ת)א1 29/05/2025 23:17
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
