סקודיקס: ההכנסות עלו ב-23%; עברה לרווחיות תפעולית
יצרנית מערכות הדפוס סקודיקס סקודיקס 1.79% סיימה את שנת 2024 עם צמיחה של 23% בהכנסות לצד מעבר לרווחיות תפעולית לראשונה בתולדותיה.
הכנסות החברה בשנת 2024 עמדו על כ-32.1 מיליון דולר, גידול של כ-
23% בהשוואה לכ-26 מיליון דולר בשנת 2023. הגידול בהכנסות מיוחס לעליה של 39% במכירות מערכות ועלייה של 4% בהכנסות חוזרות.
בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד של 700 אלף דולר לעומת הפסד של כ-2.7 מיליון דולר בשנת 2024. זאת, לאחר שהצליחה לראשונה לרשום רווח תפעולי של 366 אלף דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-2.1 מיליון דולר בשנת 2023.
נכון לסוף השנה לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 4.4 מיליון דולר, והיא מחזקיה במזומנים בהיקף של כ-4.5 מיליון דולר.
אלי גרינברג, מנכ"ל ומייסד-שותף של סקודיקס: "שנת 2024 מסמנת רגע מכונן עבור סקודיקס. עברנו בהצלחה למסלול של צמיחה מבוססת רווחיות, המאשררת את המיקוד האסטרטגי שלנו בחדשנות, הצלחת לקוחות ומצוינות תפעולית. ההשקה של טכנולוגיית הדור
הבא שלנו, Ultra SHD עם טכנולוגיית ה-MLE (Multi-layer-embellishment), בתערוכת דרופה יחד עם שותפויות אסטרטגיות עם מובילים עולמיים בתחום האריזות, כמו ,GPIחיזקו משמעותית את מעמדנו בשוק."
- סקודיקס מדווחת על הזמנה לשתי מערכות בסך 1.4 מיליון דולר
- סקודיקס צומחת ב-23% במחצית, אבל הקצב הרבעוני האט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סקודיקס, היוצר מערכות דיגיטליות להשבחת דפוס, הונפקה בשנת 2021 על ידי בעלת השליטה, קרן טנא, לפי שיווי של 190 מיליון שקל. בסוף השנה החולפת נכנסה חברת המעטפת ג'י אף סי, של אלכס רבינוביץ, כבעלת שליטה משותפת בחברה, לאחר שרכשה את אחזקותיה של ישראל קלינטק בתמורה לכ-15.7 מיליון שקל. מאז ההנפקה איבדה מניית החברה כ-47% והיא נסחרת כיום לפי שווי של כ-100 מיליון שקל.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳