כך תדעו איזו פעילות גופנית מתאימה לכם

|
sport-activity1, צילום: pexels
בחירת פעילות גופנית נכונה חשובה לשם השגת מטרות והגעה ליעדים שונים
בעידן המודרני רוב האנשים מבינים את חשיבותה של פעילות גופנית, ולכן אנשים רבים פונים אליה בתור פתרון לבעיות שונות- השמנה, חיטוב ועיצוב, קיום אורך חיים יושבני, כלי ליצירת קשרים חברתיים ועוד. אמנם כל פעילות גופנית יכולה להיות מיטיבה לגוף, אולם בכדי להגיע ליעדים ספציפיים חשוב לדעת כיצד להתאים את הפעילות אותה אנו מבצעים ליעד אליו נרצה להגיע.
אז אילו פעילויות גופניות מתאימות לאילו מטרות?
הרזייה: אחת הסיבות העיקריות בגינן אנשים פונים לביצוע פעילות גופנית הינה כמובן הרצון להרזות. ירידה במשקל דורשת ביצוע של פעילות גופנית אירובית, בה הגוף מנצל את מאגרי השומן בצורה הטובה והיעילה ביותר. ביצוע פעילויות הכוללות ריצה, כגון ריצה בחוץ, במכון או במהלך משחק כדורסל, וכן ביצוע פעילויות הכוללות רכיבה על אופניים כגון רכיבה בשטחים או ספינינג, יכולות לסייע משמעותית בירידה במשקל.
אימונים משקמים: בין אם ברצונכם לרדת במשקל והנכם סובלים מבעיות גופניות, ובין אם ברצונכם לחזור לכושר גופני לאחר פציעה- שחייה יכולה לסייע לכם משמעותית. בעת השחייה אנו מפעילים את רוב שרירי הגוף מבלי להרגיש את משקלו, ולכן היא מתאימה לביצוע גם אצל אנשים הסובלים ממצבים רפואיים שונים.
חיטוב: כל פעולה אשר גורמת לפעילות אינטנסיבית של השרירים יכולה לסייע בחיטוב, אולם כיום ישנו אימון אחד נפוץ ויעיל בתחום- TRX. באימון מסוג זה עושים שימוש ברצועות אשר מאפשרות לנו להשתמש במשקל הגוף שלנו בכדי לאמץ את השרירים, לחזקם ולהגיע למראה חטוב יותר.
שיפור המצב הבריאותי: אימון גופני הכולל הליכה מהירה יכול לסייע משמעותית בשיפור המערכת הקרדיו-ווסקולרית (מערכת הלב וכלי הדם) וכך לשפר את המצב הבריאותי. הליכה מומלצת לאנשים בעלי בעיות בריאותיות, אורח חיים יושבני, לאחר התקף לב או עם בעיות בדם כגון כולסטרול גבוה.
פיתוח שרירים: פיתוח שרירים דורש מאמץ גבוה על השרירים לאורך זמן, וכן אכילה נכונה לשם אספקת אבני הבניין הדרושות לשם בניית השריר. אימונים כגון קרוספיט מאפשרים לא רק לחזק את השרירים ולפתחם, אלא גם ליהנות מהפעילות החברתית. אם ברצונכם לבצע אימון אישי יותר, או כזה אשר ניתן לבצע בכל מקום, תוכלו להרוויח רבות מאימון משקולות איכותי.
גמישות: גם את הגמישות ניתן לשפר באמצעות פעילות גופנית, והיא משפיעה משמעותית על איכות החיים של כל אחד. אימוני יוגה הינם האימונים הנפוצים ביותר כיום לשם שיפור הגמישות של השרירים, והם מסייעים בין היתר גם בשיפור היציבה, חיזוק שרירי הליבה ושיפור שיווי המשקל.
מלבד בחירה נכונה של סוג האימון, חשוב להתאימו למצב הבריאותי של כל אחד
אנשים שונים בעלי מצבים בריאותיים שונים, וגם אנשים בריאים לחלוטין עלולים לסבול מכאבי שרירים, בעיות מפרקים ועוד. חשוב להיעזר במאמן מקצועי לשם בחירת האימון המתאים עבורכם וכן לשם ביצוע התרגילים בצורה נכונה ובטיחותית.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות