אלונה בר און
צילום: יח"צ

הפרזנטורית החדשה של "גלובס": המו"לית אלונה בר און

לקראת המעבר של גלובס לחומת תשלום, מו"לית העיתון מנסה לשכנע את הקוראים לרכוש מנוי דיגיטלי, ולהציל אותו מגורל הפרינט הידוע מראש
כתבי אייס | (2)
למכור פרינט באמצעות וידאו: מו"לית "גלובס" אלונה בר און עשתה באחרונה צעד לא שגרתי כשהופיעה בעצמה מול המצלמות וקראה לקוראים לרכוש מנוי לאתר האינטרנט של העיתון, על רקע המעבר הקרוב של אתר גלובס ל"חומת תשלום".  זוהי הפעם הראשונה שבה מו"לית של עיתון בישראל מובילה קמפיין מסוג זה, אף שבארץ חומת התשלום הפכה נפוצה יותר ויותר - הראשונים שקפצו לבריכה היו אנשי קבוצת הארץ ב-2013 עם חומת תשלום לתכני העיתון. לפני כשנה וחצי הצטרף גם TheMarker, שניהם תחת המו"ל עמוס שוקן, ובחודשים האחרונים גם ynet החל לגבות תשלום עבור תוכני פרימיום תחת המותג ynet+.   על רקע גסיסת הפרינט, מהלך בו מו"לית של עיתון נעמדת בחזית המאבק על הישרדות העיתון, ומנסה למכור את המוצר התקשורתי שבידיה, אינו דבר של מה בכך. בפנייה המצולמת אל הקוראים מונה בר און את יתרונות העיתון ואת המורשת אותה היא מנסה לשמר כבתו של מייסד "גלובס", חיים בר און. לדבריה, ברבות הימים, לאחר פטירתו של בר און האב ב-1998, "העיתון עבר לבעלות אחרת שבה הערכים של אבא שלי נדחקו וסוג העיתונות שאותה הוא הוביל התפוגג". לפני כשנה רכשה בר און את "גלובס" לאחר מאבק עיקש מול האוליגרך ואיש העסקים הרוסי דוד דוידוביץ'. לטענתה, היא עשתה זאת כדי לקדם עיתון "ללא עסקאות הון-שלטון"; "בלי פייק ניוז וכותרות מטעות"; וכזה שמכיל "שיח ביקורתי אך לא שלילי, נוקב אך לא פוסל". אין זו הפעם הראשונה בה בר און עומדת בפני המצלמה לצורך קידום עסקיה. לפני כשנתיים הופיעה בסרטון של חברת הנדל"ן בית וגג, בה היא משמשת יו"ר. הסרטון עסק בפרויקט פינוי-בינוי של החברה ברחוב אבן גבירול בתל אביב. במהלך הסרטון נקטה בר און בגישה דומה לזו שבסרטון של גלובס, והעידה על הקשר האישי-משפחתי בינה לבין המיזם אותו היא מקדמת.  
לאור הפסדים בקרן בית וגג מאז 2014, בהצבעה בקרב משקיעים מנובמבר האחרון לא הצליחה הקרן להביא לרוב הדרוש בהארכת תוקפה. אולם, בהצבעה מחודשת שהתקיימה בדצמבר האחרון, זכתה הקרן לאמון מצד 90% מהמשקיעים אשר ראו לנכון להאריך תוקפה עד 2023. יש לציין כי בעבר ניסה גלובס לגבות תשלום על תכניו, אולם הניסיון כשל. בינואר 2015 החל האתר להפעיל מתווה של גביית תשלום עבור תכנים, כאשר צירף פיצ'ר תשלום בכל כתבות המגזין הנרחבות. אז עשה זאת  גלובס מתחת לרדאר, מבלי להודיע על כך לקוראים, אך כעבור מספר חודשים חומת התשלום הופסקה. יש לקוות עבור גלובס, כי הניסיון השני של הצבת חומת התשלום יצלח כסיבוב השני של קרן בית וגג.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כן 14/01/2020 01:04
    הגב לתגובה זו
    גלובס יאבד את קוראיו.. היחיד שיכול להרשות לעצמו תשלום על תכנים זה הארץ מכיוון שיש לו ציבור שישלם לא משנה אם העיתון גרוע והארץ לטעמי מזמן לא עיתון איכותי אבל עדיין יש קבוצת הומוגנית שגם הולכת ונהיית קטנה שתשלם . לגלובס אין את זה ולא לאף עיתון אחר צורך העיניין. גלובס אם תעשו זאת תפסידו בטווח הקצר והארוך והסימן הטוב ביותר זה שצייצני המתחרים מחייכים ששומעים על זה.
  • 1.
    נו באמת 13/01/2020 12:38
    הגב לתגובה זו
    אני לא אשלם שקל אחד כדי לקרוא את כתבות הליקוקים והחנפנות
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״