הפרזנטורית החדשה של "גלובס": המו"לית אלונה בר און
על רקע גסיסת הפרינט, מהלך בו מו"לית של עיתון נעמדת בחזית המאבק על הישרדות העיתון, ומנסה למכור את המוצר התקשורתי שבידיה, אינו דבר של מה בכך. בפנייה המצולמת אל הקוראים מונה בר און את יתרונות העיתון ואת המורשת אותה היא מנסה לשמר כבתו של מייסד "גלובס", חיים בר און. לדבריה, ברבות הימים, לאחר פטירתו של בר און האב ב-1998, "העיתון עבר לבעלות אחרת שבה הערכים של אבא שלי נדחקו וסוג העיתונות שאותה הוא הוביל התפוגג". לפני כשנה רכשה בר און את "גלובס" לאחר מאבק עיקש מול האוליגרך ואיש העסקים הרוסי דוד דוידוביץ'. לטענתה, היא עשתה זאת כדי לקדם עיתון "ללא עסקאות הון-שלטון"; "בלי פייק ניוז וכותרות מטעות"; וכזה שמכיל "שיח ביקורתי אך לא שלילי, נוקב אך לא פוסל". אין זו הפעם הראשונה בה בר און עומדת בפני המצלמה לצורך קידום עסקיה. לפני כשנתיים הופיעה בסרטון של חברת הנדל"ן בית וגג, בה היא משמשת יו"ר. הסרטון עסק בפרויקט פינוי-בינוי של החברה ברחוב אבן גבירול בתל אביב. במהלך הסרטון נקטה בר און בגישה דומה לזו שבסרטון של גלובס, והעידה על הקשר האישי-משפחתי בינה לבין המיזם אותו היא מקדמת. לאור הפסדים בקרן בית וגג מאז 2014, בהצבעה בקרב משקיעים מנובמבר האחרון לא הצליחה הקרן להביא לרוב הדרוש בהארכת תוקפה. אולם, בהצבעה מחודשת שהתקיימה בדצמבר האחרון, זכתה הקרן לאמון מצד 90% מהמשקיעים אשר ראו לנכון להאריך תוקפה עד 2023. יש לציין כי בעבר ניסה גלובס לגבות תשלום על תכניו, אולם הניסיון כשל. בינואר 2015 החל האתר להפעיל מתווה של גביית תשלום עבור תכנים, כאשר צירף פיצ'ר תשלום בכל כתבות המגזין הנרחבות. אז עשה זאת גלובס מתחת לרדאר, מבלי להודיע על כך לקוראים, אך כעבור מספר חודשים חומת התשלום הופסקה. יש לקוות עבור גלובס, כי הניסיון השני של הצבת חומת התשלום יצלח כסיבוב השני של קרן בית וגג.ניסיתי להסביר ב-2.5 דקות למה גלובס ולמה עכשיו https://t.co/XuCBIcTeAu
— alona baron (@alonabaron) January 9, 2020
- 2.כן 14/01/2020 01:04הגב לתגובה זוגלובס יאבד את קוראיו.. היחיד שיכול להרשות לעצמו תשלום על תכנים זה הארץ מכיוון שיש לו ציבור שישלם לא משנה אם העיתון גרוע והארץ לטעמי מזמן לא עיתון איכותי אבל עדיין יש קבוצת הומוגנית שגם הולכת ונהיית קטנה שתשלם . לגלובס אין את זה ולא לאף עיתון אחר צורך העיניין. גלובס אם תעשו זאת תפסידו בטווח הקצר והארוך והסימן הטוב ביותר זה שצייצני המתחרים מחייכים ששומעים על זה.
- 1.נו באמת 13/01/2020 12:38הגב לתגובה זואני לא אשלם שקל אחד כדי לקרוא את כתבות הליקוקים והחנפנות
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7