אלונה בר און
צילום: יח"צ

הפרזנטורית החדשה של "גלובס": המו"לית אלונה בר און

לקראת המעבר של גלובס לחומת תשלום, מו"לית העיתון מנסה לשכנע את הקוראים לרכוש מנוי דיגיטלי, ולהציל אותו מגורל הפרינט הידוע מראש
כתבי אייס | (2)
למכור פרינט באמצעות וידאו: מו"לית "גלובס" אלונה בר און עשתה באחרונה צעד לא שגרתי כשהופיעה בעצמה מול המצלמות וקראה לקוראים לרכוש מנוי לאתר האינטרנט של העיתון, על רקע המעבר הקרוב של אתר גלובס ל"חומת תשלום".  זוהי הפעם הראשונה שבה מו"לית של עיתון בישראל מובילה קמפיין מסוג זה, אף שבארץ חומת התשלום הפכה נפוצה יותר ויותר - הראשונים שקפצו לבריכה היו אנשי קבוצת הארץ ב-2013 עם חומת תשלום לתכני העיתון. לפני כשנה וחצי הצטרף גם TheMarker, שניהם תחת המו"ל עמוס שוקן, ובחודשים האחרונים גם ynet החל לגבות תשלום עבור תוכני פרימיום תחת המותג ynet+.   על רקע גסיסת הפרינט, מהלך בו מו"לית של עיתון נעמדת בחזית המאבק על הישרדות העיתון, ומנסה למכור את המוצר התקשורתי שבידיה, אינו דבר של מה בכך. בפנייה המצולמת אל הקוראים מונה בר און את יתרונות העיתון ואת המורשת אותה היא מנסה לשמר כבתו של מייסד "גלובס", חיים בר און. לדבריה, ברבות הימים, לאחר פטירתו של בר און האב ב-1998, "העיתון עבר לבעלות אחרת שבה הערכים של אבא שלי נדחקו וסוג העיתונות שאותה הוא הוביל התפוגג". לפני כשנה רכשה בר און את "גלובס" לאחר מאבק עיקש מול האוליגרך ואיש העסקים הרוסי דוד דוידוביץ'. לטענתה, היא עשתה זאת כדי לקדם עיתון "ללא עסקאות הון-שלטון"; "בלי פייק ניוז וכותרות מטעות"; וכזה שמכיל "שיח ביקורתי אך לא שלילי, נוקב אך לא פוסל". אין זו הפעם הראשונה בה בר און עומדת בפני המצלמה לצורך קידום עסקיה. לפני כשנתיים הופיעה בסרטון של חברת הנדל"ן בית וגג, בה היא משמשת יו"ר. הסרטון עסק בפרויקט פינוי-בינוי של החברה ברחוב אבן גבירול בתל אביב. במהלך הסרטון נקטה בר און בגישה דומה לזו שבסרטון של גלובס, והעידה על הקשר האישי-משפחתי בינה לבין המיזם אותו היא מקדמת.  
לאור הפסדים בקרן בית וגג מאז 2014, בהצבעה בקרב משקיעים מנובמבר האחרון לא הצליחה הקרן להביא לרוב הדרוש בהארכת תוקפה. אולם, בהצבעה מחודשת שהתקיימה בדצמבר האחרון, זכתה הקרן לאמון מצד 90% מהמשקיעים אשר ראו לנכון להאריך תוקפה עד 2023. יש לציין כי בעבר ניסה גלובס לגבות תשלום על תכניו, אולם הניסיון כשל. בינואר 2015 החל האתר להפעיל מתווה של גביית תשלום עבור תכנים, כאשר צירף פיצ'ר תשלום בכל כתבות המגזין הנרחבות. אז עשה זאת  גלובס מתחת לרדאר, מבלי להודיע על כך לקוראים, אך כעבור מספר חודשים חומת התשלום הופסקה. יש לקוות עבור גלובס, כי הניסיון השני של הצבת חומת התשלום יצלח כסיבוב השני של קרן בית וגג.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כן 14/01/2020 01:04
    הגב לתגובה זו
    גלובס יאבד את קוראיו.. היחיד שיכול להרשות לעצמו תשלום על תכנים זה הארץ מכיוון שיש לו ציבור שישלם לא משנה אם העיתון גרוע והארץ לטעמי מזמן לא עיתון איכותי אבל עדיין יש קבוצת הומוגנית שגם הולכת ונהיית קטנה שתשלם . לגלובס אין את זה ולא לאף עיתון אחר צורך העיניין. גלובס אם תעשו זאת תפסידו בטווח הקצר והארוך והסימן הטוב ביותר זה שצייצני המתחרים מחייכים ששומעים על זה.
  • 1.
    נו באמת 13/01/2020 12:38
    הגב לתגובה זו
    אני לא אשלם שקל אחד כדי לקרוא את כתבות הליקוקים והחנפנות
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.