מנכ"ל yes רן גוראון
צילום: רפי דלויה

במקביל להשקת +yes: חברת הלוויין איבדה עוד 7,000 מנויים

מספר המנויים הגיע ל-558 אלף, הכנסות ירדו ב-9%, אך החברה עברה לרווח הרבעון. האם השקת שירות הסטרימינג החדש +yes תצליח לבלום את נטישת הלקוחות?
אלכסנדר כץ | (2)

חברת הלוויין yes ממשיכה לאבד מנויים בקצב גבוה. על פי דוחות בזק שמפורסמים הבוקר (יום ב'), עולה כי בסיס המנויים שלה ברבעון השלישי של 2019 עמד על 558 אלף, ירידה של כ-7,000 מנויים ביחס לרבעון השני של השנה.

 

ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-334 מיליון שקל לעומת כ-367 מיליון שקל ברבעון המקביל, קיטון של כ-9%. הקיטון בהכנסות נובע בעיקר מירידה בכמות הלקוחות וממעבר לחבילות זולות יותר.

 

הוצאות הפעילות של yes הסתכמו ברבעון השלישי בכ-314 מיליון שקל לעומת כ-366 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-14.2%. הירידה נובעת מהתייעלות בהוצאות הפעלה, שכר ופחת. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-20 מיליון שקל לעומת כמיליון שקלים ברבעון המקביל של 2018. הגידול ברווח התפעולי מול רבעון מקביל נובע מירידה בהוצאות הפעילות בקיזוז הירידה בהכנסות. ההפסד התפעולי ללא השפעת הפחתות לירידת ערך הסתכם ברבעון הנוכחי בכ-29 מיליון שקל.

 

כחלק מהמלחמה בירידה המתמשכת במספר המנויים, השיקה לאחרונה – בתחילת הרבעון הרביעי של השנה – את שירות הסטרימינג yes+, שמהווה את המהלך הראשון של החברה במעבר משידורי לוויין לשידורים על גבי רשת האינטרנט, מעבר שיושלם סופית בעוד מספר שנים.

 

דוחות yes הם חלק מדוחות קבוצת בזק, שמדווחת הבוקר על ירידה של כ-2.3% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה חוותה גם ירידה ברווח הנקי של כ-18.4% לעומת הרבעון השלישי ב-2018, אבל הסיבה היא הוצאות מימון מעט חריגות הרבעון. הרווח התפעולי ברבעון היה טוב ביחס לרבעון המקביל ומעיד כי החברה מצליחה להתייעל.

 

על פי דוחות הקבוצה, הכנסות בזק ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-2.25 מיליארד שקלים מול 2.3 מיליארד ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-2.3%.הירידה בהכנסות מיוחסת לקיטון בהכנסות yes, בזק קווי ובזק בינלאומי.

 

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2019 הסתכם בכ-191 מיליון שקלים בהשוואה לכ-234 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-18.4%. לדברי החברה, הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מהגידול בהוצאות מימון.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

הוצאות השכר ברבעון השלישי של שנת 2019 הסתכמו בכ-474 מיליון שקל, ירידה של 4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז הוצאות השכר עמדו על כ-494 מיליון שקלים. הסיבה - קיטון בהוצאות שכר בכל מגזרי הקבוצה העיקריים בעיקר בשל קיטון בכמות המשרות.

  

מנכ"ל yes רן גוראון מסר כי "ברבעון זה אנו ממשיכים בתהליכי הסינרגיה בין החברות המאפשרים לנו ליזום מהלכים פורצי דרך בשוק הטלוויזיה הישראלי, רק לאחרונה הכרזנו על השקת yes+, שירות הסטרימינג הגדול והמתקדם בישראל בשיתוף פעולה אסטרטגי וראשון מסוגו עם חברת אפל, המסמן את תחילת המעבר משידורי הלוויין לשידורים על גבי רשת האינטרנט שהינו מהלך משמעותי בחיי החברה. כבר עתה, שבועות בודדים מההשקה, אנו רואים כי השירות זוכה לביקוש גבוה עם אלפי מצטרפים חדשים".

 

גוראון מסר עוד כי "ברבעון הנוכחי חתמנו על הארכת ההסכם הקיבוצי עם עובדי החברה לשנים הבאות, ובמקביל לכך אנו ממשיכים בתהליכי הסינרגיה וההתייעלות בהתאם להסכם שנחתם בתחילת השנה בנושא זה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אילן 19/11/2019 02:06
    הגב לתגובה זו
    על 2 חטאים אלו יס יתמוטטו. ונאמר אמן.
  • 1.
    מעט מדי מאוחר מדי 18/11/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
    למי שיש טלוויזיה מה-3 שנים האחרונות אין שום סיבה לעשות מנוי לאף אחד מהשירותים. יש הכל בילט אין, רשת קשת נטפליקס וכל מה שתרצו. ומי שכן עושה מנוי לשירותים האלה ומשלם מעל 100 ש"ח לחודש, הוא פראייר.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.