חותמות בנשיקה
צילום: צילום מסך

מנשקות מסך ונבדקות: "אחת מתשע" במהלך מודעות לסרטן שד

בשת"פ עם ראובני פרידן העמותה השיקה קיר נשיקות דיגיטלי שאליו שולחות נשות ישראל "נשיקת חתימה" כהתחייבות לבדיקת סרטן השד. למעלה מ-80 סלבריטאיות כבר התגייסו
משה בנימין |

כמדי שנה, במסגרת חודש המודעות לסרטן השד, עמותת אחת מתשע יוצאת במהלך ייחודי שנועד לעודד נשים לגשת ולהיבדק. השנה, בשיתוף פעולה עם ראובני פרידן, משרד הפרסום המלווה אותה שנים רבות בהתנדבות, העמותה משיקה את "קיר הנשיקות הדיגיטלי".

הקיר שמוצג בכיכר רבין מזמין נשים ישראליות לחתום (בנשיקה) על התחייבות ללכת לבדיקה שנתית. הנשים נכנסות לאתר הפעילות דרך הסלולר, מנשקות את המסך, מוסיפות שם ושולחות את הפרטים. כל "חתימה בנשיקה" מופיעה מיד על מסך דיגיטלי ענק שניצב בכיכר בין ה-15 ל-22 באוקטובר כשהמטרה היא לאסוף מאות אלפי נשיקות מכמה שיותר נשים ישראליות שיתחייבו להיבדק. 

לטובת הנעת המהלך, ראובני פרידן שהגה את הרעיון גייס למעלה מ-80 סלבריטאיות ישראליות מובילות, בהן: בר רפאלי, רותם סלע, עינת שרוף, נסלי ברדה, ח"כ פנינה תמנו-שטה, טיטי איינאו, רותם אבוהב, אופירה אסייג, יובל שרף, נינט טייב, שחר פאר ועוד רבות אחרות. יחד, הן מופיעות בסרטון שבו הן שולחות נשיקות למצלמה ומזמינות את הנשים הישראליות להצטרף אליהן ולחתום בנשיקה.

 

על פי נתוני העמותה, רק כ-50% מהישראליות מעל גיל 30, מקפידות לבצע בדיקה שנתית אצל כירורג שד, זאת למרות שהגילוי המוקדם של המחלה משנה משמעותית את סיכויי ההחלמה שעומדים על 92% מהנשים שאצלן אובחן הסרטן בשלב מוקדם, וכך מחלימות לחלוטין מהמחלה.

 

סיגל רצין, מנכ"לית 'אחת מתשע': "גילוי מוקדם יכול להציל חיים ולשפר באופן משמעותי את איכות החיים ואת סיכויי ההישרדות. למרות זאת, נשים מכל שכבות האוכלוסייה טומנות את ראשן בחול ולא הולכות להיבדק. הימנעות זו, לצערנו, חוצה את כל המגזרים, הגילאים, רמות ההשכלה ורמות ההכנסה".

 

הקיר הדיגיטלי בכיכר רבין

בשנים האחרונות מספר החולות בסרטן השד בישראל עולה בהדרגה. על פי נתוני משרד הבריאות למעלה מ-5,200 נשים בישראל חולות בכל שנה בסרטן השד, מתוכן כ-1,000 נשים נפטרות מהמחלה. אם בעבר היה ידוע כי אחת מכל תשע נשים תחלה בסרטן השד, כיום הסטטיסטיקה עומדת על אחת משמונה נשים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.