מנשקות מסך ונבדקות: "אחת מתשע" במהלך מודעות לסרטן שד
כמדי שנה, במסגרת חודש המודעות לסרטן השד, עמותת אחת מתשע יוצאת במהלך ייחודי שנועד לעודד נשים לגשת ולהיבדק. השנה, בשיתוף פעולה עם ראובני פרידן, משרד הפרסום המלווה אותה שנים רבות בהתנדבות, העמותה משיקה את "קיר הנשיקות הדיגיטלי".
הקיר שמוצג בכיכר רבין מזמין נשים ישראליות לחתום (בנשיקה) על התחייבות ללכת לבדיקה שנתית. הנשים נכנסות לאתר הפעילות דרך הסלולר, מנשקות את המסך, מוסיפות שם ושולחות את הפרטים. כל "חתימה בנשיקה" מופיעה מיד על מסך דיגיטלי ענק שניצב בכיכר בין ה-15 ל-22 באוקטובר כשהמטרה היא לאסוף מאות אלפי נשיקות מכמה שיותר נשים ישראליות שיתחייבו להיבדק.
לטובת הנעת המהלך, ראובני פרידן שהגה את הרעיון גייס למעלה מ-80 סלבריטאיות ישראליות מובילות, בהן: בר רפאלי, רותם סלע, עינת שרוף, נסלי ברדה, ח"כ פנינה תמנו-שטה, טיטי איינאו, רותם אבוהב, אופירה אסייג, יובל שרף, נינט טייב, שחר פאר ועוד רבות אחרות. יחד, הן מופיעות בסרטון שבו הן שולחות נשיקות למצלמה ומזמינות את הנשים הישראליות להצטרף אליהן ולחתום בנשיקה.
על פי נתוני העמותה, רק כ-50% מהישראליות מעל גיל 30, מקפידות לבצע בדיקה שנתית אצל כירורג שד, זאת למרות שהגילוי המוקדם של המחלה משנה משמעותית את סיכויי ההחלמה שעומדים על 92% מהנשים שאצלן אובחן הסרטן בשלב מוקדם, וכך מחלימות לחלוטין מהמחלה.
סיגל רצין, מנכ"לית 'אחת מתשע': "גילוי מוקדם יכול להציל חיים ולשפר באופן משמעותי את איכות החיים ואת סיכויי ההישרדות. למרות זאת, נשים מכל שכבות האוכלוסייה טומנות את ראשן בחול ולא הולכות להיבדק. הימנעות זו, לצערנו, חוצה את כל המגזרים, הגילאים, רמות ההשכלה ורמות ההכנסה".
הקיר הדיגיטלי בכיכר רבין
בשנים האחרונות מספר החולות בסרטן השד בישראל עולה בהדרגה. על פי נתוני משרד הבריאות למעלה מ-5,200 נשים בישראל חולות בכל שנה בסרטן השד, מתוכן כ-1,000 נשים נפטרות מהמחלה. אם בעבר היה ידוע כי אחת מכל תשע נשים תחלה בסרטן השד, כיום הסטטיסטיקה עומדת על אחת משמונה נשים.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.