
"הכל בולשיט, כלום לא מתקרב לפעם הראשונה על במה"
לא בטוח כמה מלקוחות משרד הפרסום LEAD מודעים לעובדה שהקופירייטר שחתום על העבודות המצליחות שלהם, הוא למעשה מוזיקאי שבין שורות המכירה שהוא כותב עבורם, הוא כותב למגירה, ועבור עצמו שורות אישיות ומרגשות יותר בדרך לאלבום בכורה. ניר אמבר התגלגל לענף הפרסום כמוזיקאי שכותב מוזיקה לפרסומות ובדרך נפל שדוד לעבודת הפרסום והלך ללמוד קופי בהבצפר במה שנראה לו כמו "דרים ג'וב" לדבריו. "בשנים הראשונות באמת האמנתי שאני יותר נהנה לכתוב פרסומות מלכתוב שירים" אומר אמבר לאייס. "אולי כשאתה עובד בלשקר על בסיס יומיומי לעם ישראל (מבצעים "מטורפים" בתנאים "חסרי תקדים") אתה נהיה ממש טוב גם בלשקר לעצמך". הוא החל את דרכו בתחום הפרסום ב-2008 עם לימודי הקופי ב'בצפר'. המשרד הראשון אליו הגיע היה GPS ומשם לאחר שנתיים עבר ליהושע TBWA. ב-2012 עבר ל-LEAD שבמסגרתו טס לקאן 3 פעמים אחרי זכיה ב-3 דגי זהב (מודעת אור ירוק עם הדרקון, מודעת פנגו עם פקח החניה, ומודעת אור ירוק תרומת איברים). בין הקמפיינים המוכרים שעליהם הוא חתום נמנים קמפיין יד חזקה לישראל של יד2, קמפיין הפרפר של ג'יידייט, בנק יהב עם אלי יצפאן, מודעת הכבשה המפליצה של טויוטה (פיינליסטית בפסטיבל ניו יורק) ועוד. "בערך אחרי 4 שנים במקצוע" מספר אמבר, "השירים שהשארתי במגירה התחילו לעשות קולות של שירים שרוצים לצאת מהמגירה". עם זאת את "סטירת הלחי שהעירה אותו והזכירה לו מאיפה הוא בא" הוא משייך דווקא לבנו עומר שלפני מספר שנים היה תופעת רשת למספר רגעים כשסרטונים שלו שר בגיל 3 שירים קלאסיים כמו "עטור מצחך", "ימים לבנים" ועוד נהיו די ויראליים עם כתבות ברשת, ראיונות בטלוויזיה ועוד.
-איפה אתה פוגש את הפרסומאי שבך בתהליך העבודה? "בדיוק עכשיו. האלבום עוד שנייה מוכן, נגמר שלב היצירה המוזיקלית, ומתחיל שלב היצירה השיווקית. הבייסיק זה באמת להוציא סינגלים, לצלם קליפים, ולשלוח לינקטון לכל העולם, אבל בתור פרסומאי אני כל הזמן חושב על עוד דרכים יצירתיות להשיג חשיפה. זה לגמרי מרגיש כמו עוד בריף במשרד - תביאו רעיונות קד"מ / גרילה / דיגיטל לקדם אמן שמוציא אלבום ראשון. אז אני מגלגל בראש כל מיני רעיונות לשת"פ עם לקוחות של המשרד, אבל עדיין לא עשיתי עם זה כלום. בינתיים אסף אבישר, סמנכ"ל השיווק של סובארו כבר הגיע להופעה הראשונה שלי לפני שבועיים, אז יש עלי קצת צחוקים בפרזנטציות של סובארו. זה בסדר, אני נהנה מזה". -מה הנושאים שמעסיקים אותך בכתיבה? "כל עוד יש בזה אמת, ויש בזה רגש, כל נושא הוא לגיטימי. שירים בעיניי הם כמו קעקועים. יש משהו בכתיבה של שיר שלוקח איזשהו רגע, תובנה, כאב, וצורב אותם בתוך הגוף. ברגע שאתה לוקח רגע בחיים והופך אותו לשיר, אתה מקעקע אותו בתוך הנשמה שלך, והוא נשאר איתך לתמיד. יש באלבום שיר שנקרא "דפנה", שנכתב על מישהי ששברה לי את הלב עוד לפני שהכרתי את אשתי, אבל כל פעם שאני שר אותו, זה פותח את כל הפצעים מחדש, ואני מרגיש את הלב שלי שוב מדמם. "על אש קטנה" זה שיר שמתאר את הרגע הזה שאתה מרגיש שהמריבה שתוביל לפרידה כבר מתחילה להתבשל. "תחזור לישון" הוא שיר שנכתב על הרגע הזה שהתינוק מתחיל לבכות בדיוק כשאתה ואשתך מתחילים לעשות סקס. הילד כבר בן 11 אבל אני זוכר לו את זה". "גם הסינגל הראשון שיצא לפני שבועיים ונקרא "בואי נברח" הוא מבחינתי סוג של קעקוע בזמן: הוא נכתב בתקופה שאשתי ואני היינו בתחילת הקשר, והיה כל כך טוב, שרק רציתי לברוח לפני שהכל יתקלקל. בינתיים זה עוד לא התקלקל (טפו טפו), אבל כשאני שר אותו, אני לגמרי חוזר לרגע ההוא". -אתה מרגיש בהבדל מהותי בין האווירה המסחרית – מכירתית שיש בפרסום לבין היצירה מהבטן? זה עולם שיש בו נשמה מול עולם שבו אתה מוכר את נשמה? "בשבילי פרסום תמיד היה יצירה מהבטן. אני לא חושב שאפשר להחזיק במקצוע הזה יותר מידי אם אתה לא נהנה מעצם היצירה עצמה. אז נכון, בתור קופי מתחיל חשבתי שזו העבודה הכי טובה בעולם. אתה יושב על התחת במשרד, מנסה להגניב את עצמך. מאשרים לך איזה משחק מילים מפגר באיזה פלאייר – ואתה מאושר. (אני כמובן עדיין אוהב משחקי מילים מפגרים). "כשזה עבר לי, חיפשתי את הריגוש בתחרויות. הייתי חושב בסופ"שים על עבודות יזומות ללקוחות, ישבתי חודשים על מודעות לדג. התמכרתי לחלומות על קקטוסים, אריות, ודגי זהב. כשזה עבר לי מצאתי ריגוש ביצירה של קמפיינים אמיתיים, שעושים הבדל, שיוצרים שיחה ברשת. קמפיין "יד חזקה לישראל" שעשינו ליד2 הוא דוגמה לקמפיין שנהניתי לכתוב לא פחות מכל שיר שכתבתי באלבום. "אתה יודע מה, כשאני חושב על זה שוב, הכל בולשיט. שורה תחתונה, גם הפעם הראשונה שטסתי לקאן לא מתקרבת לפעם הראשונה שעליתי על הבמה בלבונטין".

- 5.כלילה בן-עמרם 02/07/2019 09:12הגב לתגובה זוהייתי שלשום בהופעה שלו אצל שמוליק בהר-אדר עם קהל עשרות התלמידים הפנסיונרים של "יום המוסיקה" של עיריית ירושלים ונהננו מאד! קניתי את הדיסק והוקסמתי עוד יותר מניר אמבר! חיפשתי בגוגל כדי לדעת עליו עוד. ברצוני לקנות עוד דיסקים שלו כדי לתת מתנות לחברים ולבני משפחה. מה הטלפון שלו או איך להתקשר אל ניר אמבר?
- 4.מעריץ 30/11/2017 18:22הגב לתגובה זוקקי במכנסיים
- 3.לך עם החלום שלך ושיהיה הכי בהצלחה ורק טוב. (ל"ת)גיל 29/11/2017 20:32הגב לתגובה זו
- 2.תמשיך לברוח. לכתוב. לשיר. להיות אתה. (ל"ת)רוני אפלבוים 29/11/2017 20:10הגב לתגובה זו
- 1.ניקלבק 29/11/2017 14:39הגב לתגובה זוניקלבק

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.