ישראל היום באסל גטאס הקרן החדשה
צילום: סריקה

הקרן החדשה מאיימת לתבוע את 'ישראל היום': "מפיץ שקרים"

דורשת פרסום התנצלות מ'ישראל היום' על 2 אייטמים לפניהם סייעה לפרסם את אירוע הפרידה של הח"כ המורשע באסל גטאס. "לא נאפשר להרוויח הון פוליטי על גבנו"
אלכסנדר כץ | (2)
הקרן החדשה לישראל מאיימת לתבוע את ישראל היום, בגלל 2 כתבות "מטעות" לטענת הארגון, שזכו להפניות בעמוד השער של העיתון. הקרן דורשת פרסום התנצלות ואפשרות לפרסם טור תגובה בחינמון. הקרן טוענת כי 2 כתבות על מעורבותה באירוע לכבודו של ח"כ לשעבר באסל גטאס, שנידון לשנתיים מאסר בגלל עבירות ביטחון, היו מטעות ולא נכונות, והיא לא סייעה לפרסם את האירוע. המכתב שנשלח באמצעותו של עו"ד ישי שינדור, מתייחס לכתבות אלה של יאיר אלטמן, שבוע לאחר שהקרו כבר ביקשה מישראל היום לפרסם התנצלות והודעת הבהרה אך ממערכת העיתון לא התקבלה התייחסות.  הידיעה הראשונה שפורסמה ב-9 ביולי תחת הכותרת "מופע הפרידה מגטאס - בתמיכת הקרן החדשה" והידיעה השנייה פורסמה יום לאחר מכן בה השרה רגב צוטטה ואמרה "שהקרן סייעה להאדרת מחבלים". בידיעה הראשונה נכתב כי "הכנס שבו נפרד הח"כ לשעבר מתומכיו לפני שנכנס לכלא פורסם באתר שמפעילה הקרן. באירוע הובעה תמיכה במחבלים ששבתו רעב". תגובת הקרן הובאה, אולם קדם לה המשפט - "בקרן החדשה לישראל העדיפו לא לקחת כל אחריות, אף על פי שפרסום האירוע בוצע על ידיהם, באתר שהם מפעילים". במכתב ששלח עו"ד שינדור נכתב כי "האירוע שפורסם באתר 'עושים סוף' היה השקת ספר חדש של ישי מנוחין, ולא שום אירוע -  לא פרידה, לא הוקרה, ולא כלום - של ח"כ גטאס או הקשור בו. מובן מאליו, שהקרן לא יכולה 'לתמוך' באירוע שלא ידעה על קיומו (היא אפילו לא ידעה שח"כ גטאס יהיה נוכח בו), וכך הובהרו הדברים בתגובה שגם פורסמה".  מכתב ההתראה שנשלח לישראל היום אולם הכותרת שפורסמה בעיתון התעלמה מהתגובה, טוענים בקרן החדשה לישראל, ארגון שזוכה באופן קבוע לכותרות שליליות בישראל היום ולביקורת קשה מצידם של פוליטקאים מן הימין. בין היתר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הקרן החדשה מממנת את ההפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה מול ביתו בפתח תקוה, דבר שהוכחש על ידי המנכ"ל מיקי גיצין ונשיאת הקרן החדשה לישראל עו"ד טליה ששון.  עו"ד שינדור הוסיף: "הכותרת המכפישה שניתנה על ידיכם לרשימה, המנותקת מהעובדות כפי שהובהרו לכם כבר - בעת פרסומה, מהווה אפוא הוצאת דיבה חמורה לפי חוק איסור לשון הרע כאשר הנזק שנגרם לקרן החדשה לישראל הוא משמעותי, ברור וקונקרטי". מנכ"ל הקרן החדשה לישראל מיקי גיצין אמר: "הקרן תמיד תמכה ותמשיך לתמוך בגבולות רחבים לחופש הביטוי, אך חופש ביטוי לא מאפשרת לעיתונאים להפיץ שקרים ולהרוויח הון פוליטי על גבנו. השקרים שמופצים גורמים נזק לשמה הטוב של הקרן אך חשוב מכך לעובדיה ותומכיה. הגיע הזמן לשים לזה סוף". מישראל היום נמסר: "אין תגובה".  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    למה הם לא בכלא על הבגידה במדינה????? (ל"ת)
    מאיפה הכסף של הקרן? 23/07/2017 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    sus 22/07/2017 09:50
    הגב לתגובה זו
    לקרן אין שם טוב, ולכן לא ניתן לפגוע בו.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.