הסטארט-אפ של אילון זרמון ממריא: AOL חתמה הסכם שת"פ עם minteye
הסטארט-אפ הישראלי
מי שיגזור קופון לא קטן מהעסקה שצפויה לשלשל לכיסי minteye הכנסה חודשית לא מבוטלת (על בסיס היקפי הצפייה בודיאו ב-AOL) הוא איש הפרסום אילון זרמון ממנו גייסו מייסדי minteye סכום של כ-1.2 מיליון דולר. זרמון שלא ליקק דבש בשנים האחרונות מעסקי הפרסום במסגרת משרד הפרסום 'זרמון-גולדמן', שלפני כשנתיים פורקה השותפות בו בינו לבין הדר גולדמן (כעת המשרד יצא לדרך חדשה ופועל תחת השם זרמון DDB) קוטף כעת את פירות ההשקעה שלו בתחומי הדיגיטל וטכנולוגיות הפרסום.
* להודעה הרשמית שפורסמה בבלוג של AOL-
מה עושה המערכת של minteye: המיזם הטכנולוגי הישראלי מציע ערך משולש: פעם אחת לבעלי האתרים, פעם שנייה למפרסמים ובשורה התחתונה לגולש. המערכת פועלת בשלב תחילת הצפייה בסרטון וידאו ומביאה לאינטראקציה עם הגולש בשלב פרסומות הפרה-רול, כגון אלו המופיעות ביוטיוב ובאתרי תוכן. בעת שגולש מתחיל בצפיית סרטון וידאו, משודרת לו תחילה פרסומת עליה הוא יכול לדלג באמצעות המערכת של Minteye.
אקט הדילוג עצמו הוא החידוש של minteye שמציגה אינטראקציה ייחודית עם הגולש. כשהפרסומת מתחילה מוצג בתחתית המסך סרגל ועליו כפתור אותו יכול הגולש לגרור משמאל לימין באמצעות העכבר. בעת שהוא עושה זאת הוא מרכיב למעשה מודעת פרסומת של אותה החברה שמופיעה בפרה-רול, שהושתלה "מאחורי הפרסומת". מודעת הפרסומת נבנית בהתאם למשיכת הכפתור עד לרגע בו התמונה מושלמת מחלקי פאזל שמתחברים יחד - כשהתמונה שלמה, מופיע לגולש באנר דילוג לחיץ למעבר לסרטון.
- AOL רכשה את הפורמט של 'מחוברים' – שישודר בלעדית באינטרנט
- שלמור תקשורת תטפל בתקציב היח"צ של מרכז הפיתוח של AOL בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, החברה נוסדה בשנת 2009 אז הגיע שי ענבר (אחד מהמייסדים לצידו של גדי הדר) לפגישה עם זרמון בה הוצג לו הרעיון. מרגע זה ואילך זרמון נתן להדר וענבר רוח גבית ותמיכה כלכלית וליווה אותם בפיתוח המיזם. בסופו של דבר הצליחה החברה לגייס כ-1.2 מיליון דולר ממשקיעים שונים שבראשם זרמון המכהן כיו"ר. החברה מעסיקה בסה"כ 7 עובדים, כאשר שניים מהם עובדים מארה"ב.
ההכנסה החודשית של minteye היא ביחס ישר להיקף השימוש במערכת שלה. הבשורה מבחינתה טמונה בעובדה של-AOL יש 1.5 מיליארד צפיות וידאו בכל חודש. עם זאת רק ב-65% מהסרטים ישנן פרסומות פרה-רול שעליהם אמורה מערכת minteye לעבוד. AOL אמורה לשווק את המערכת ללקוחותיה השונים וצפי ההכנסות הוא בהתאם להיענות המפרסמים. בחברה מציינים כי במקביל מתנהלים מגעים מול גופי תקשורת אונליין נוספים בארה"ב.
הקשרים העסקיים הענפים של אילון זרמון עם קבוצת הפרסום העולמית DDB באו לידי ביטוי בצורה של קבלת עצות וחוות דעת מקצועית ממנכ"ל טרייבל DDB העולמית - זרוע הדיגיטל של קבוצת הפרסום.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף...
למרות שהוא ביום חגו עם הבשורה המשמחת על חתימת העסקה, אילון זרמון שאף מפעיל במשרדו חממת סטארט-אפ שמלווה 3 מיזמים (כולל minteye) העדיף להישאר מאופק וצנוע בכל הקשור לעניין. זרמון דיבר עם אייס ובחר להתייחס דווקא לשינויים המהותיים בתעשיית הפרסום המקומית והעולמית. "הזיזו את הגבינה לתעשיית הפרסום. המונח שנקרא קריאייטיב טכנולוגי הולך ותופס בכל העולם. חברות ענק כמו גוגל ופייסבוק הן חברות הפרסום החדשות - חברות שמתמקדות ומתמחות בפרסום טכנלוגי על פי תוצאות".
עוד אומר זרמון: "לעולם אין גבולות - הוא הפך לטכנולוגי דיגיטלי ורק גופים רדומים ולא מלאי חיים לא מצטרפים למגמה. חממות סטארט-אפ כמו 'דה-טיים' (של אילן שילוח, מ"ב), זו שלנו ואחרות מראות כיצד ניתן להשפיע על הצרכנים באותו אופן שבעבר פרסום מסורתי ידע לעשות".
- 5.קשה להאמין (ל"ת)ידיות ברמיל 07/11/2013 10:52הגב לתגובה זו
- 4.מד מן 10/09/2013 22:40הגב לתגובה זואם בכלל יראו מזה כסף
- 3.כל הכבוד (ל"ת)מילר 10/09/2013 20:09הגב לתגובה זו
- 2.זיו 10/09/2013 12:52הגב לתגובה זושניה לפני שיתחילו לרוץ פה התגובות השליליות האוטומטיות נגד אילון צריך לומר מזל טוב ובהצלחה.
- 1.תקציבאית לשעבר 10/09/2013 12:51הגב לתגובה זומצטערת, לא מסוגלת לפרגן לבן אדם ששם את טובת העובדים שלו בתחתונים ואת טובת הכסף שלו בפרונט הייתי יורקת עליו ולא נותנת לו במה מפרגנת
- wake up 10/09/2013 16:51הגב לתגובה זוכ-ו-ל-ם! אבל כווווולם (אנשי עסקים) שמים את טובת הכסף בפרונט. בגלל זה הם הבוסים (שלרב גרים בוילות גדולות ונוסעים ברכבים יוקרתיים) ואת עובדת ממורמרת. עבדתי בזרמון ובעוד כמה משרדים גדולים וטובים ותמיד הכסף קודם להם לכל. זה שהוא חרא בן אדם, זה כבר סיפור (עצוב) אחר :)

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.