אילון זרמון
צילום: דודו בכרב

הסטארט-אפ של אילון זרמון ממריא: AOL חתמה הסכם שת"פ עם minteye

בבלוג הרשמי שמפעילה AOL פורסם לפני מספר ימים על חתימת העסקה עם החברה. המיזם שהוקם על ידי גדי הדר ממייסדי וואלה ושי ענבר גייס את מירב ההשקעה בו מזרמון. AOL תטמיע את המערכת בסרטוני הוידאו ברשתה
משה בנימין | (6)

הסטארט-אפ הישראלי minteye עושה את זה מעבר לים - בשוק הפרסום הגדול בעולם. המיזם הטכנולוגי שנוסד ב-2009 על ידי גדי הדר (בעברו מייסד וואלה) ושי ענבר, המתמחה בפיתוח עסקי של מיזמי אינטרנט, חתם על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית האינטרנט האמריקאית AOL להטמעת מערכת אינטראקציית הפרסום הייחודית שלה בתכני הוידאו של AOL.

מי שיגזור קופון לא קטן מהעסקה שצפויה לשלשל לכיסי minteye הכנסה חודשית לא מבוטלת (על בסיס היקפי הצפייה בודיאו ב-AOL) הוא איש הפרסום אילון זרמון ממנו גייסו מייסדי minteye סכום של כ-1.2 מיליון דולר. זרמון שלא ליקק דבש בשנים האחרונות מעסקי הפרסום במסגרת משרד הפרסום 'זרמון-גולדמן', שלפני כשנתיים פורקה השותפות בו בינו לבין הדר גולדמן (כעת המשרד יצא לדרך חדשה ופועל תחת השם זרמון DDB) קוטף כעת את פירות ההשקעה שלו בתחומי הדיגיטל וטכנולוגיות הפרסום.

* להודעה הרשמית שפורסמה בבלוג של AOL-לחצו כאן

מה עושה המערכת של minteye: המיזם הטכנולוגי הישראלי מציע ערך משולש: פעם אחת לבעלי האתרים, פעם שנייה למפרסמים ובשורה התחתונה לגולש. המערכת פועלת בשלב תחילת הצפייה בסרטון וידאו ומביאה לאינטראקציה עם הגולש בשלב פרסומות הפרה-רול, כגון אלו המופיעות ביוטיוב ובאתרי תוכן. בעת שגולש מתחיל בצפיית סרטון וידאו, משודרת לו תחילה פרסומת עליה הוא יכול לדלג באמצעות המערכת של Minteye.

אקט הדילוג עצמו הוא החידוש של minteye שמציגה אינטראקציה ייחודית עם הגולש. כשהפרסומת מתחילה מוצג בתחתית המסך סרגל ועליו כפתור אותו יכול הגולש לגרור משמאל לימין באמצעות העכבר. בעת שהוא עושה זאת הוא מרכיב למעשה מודעת פרסומת של אותה החברה שמופיעה בפרה-רול, שהושתלה "מאחורי הפרסומת". מודעת הפרסומת נבנית בהתאם למשיכת הכפתור עד לרגע בו התמונה מושלמת מחלקי פאזל שמתחברים יחד - כשהתמונה שלמה, מופיע לגולש באנר דילוג לחיץ למעבר לסרטון.

כאמור, החברה נוסדה בשנת 2009 אז הגיע שי ענבר (אחד מהמייסדים לצידו של גדי הדר) לפגישה עם זרמון בה הוצג לו הרעיון. מרגע זה ואילך זרמון נתן להדר וענבר רוח גבית ותמיכה כלכלית וליווה אותם בפיתוח המיזם. בסופו של דבר הצליחה החברה לגייס כ-1.2 מיליון דולר ממשקיעים שונים שבראשם זרמון המכהן כיו"ר. החברה מעסיקה בסה"כ 7 עובדים, כאשר שניים מהם עובדים מארה"ב.

ההכנסה החודשית של minteye היא ביחס ישר להיקף השימוש במערכת שלה. הבשורה מבחינתה טמונה בעובדה של-AOL יש 1.5 מיליארד צפיות וידאו בכל חודש. עם זאת רק ב-65% מהסרטים ישנן פרסומות פרה-רול שעליהם אמורה מערכת minteye לעבוד. AOL אמורה לשווק את המערכת ללקוחותיה השונים וצפי ההכנסות הוא בהתאם להיענות המפרסמים. בחברה מציינים כי במקביל מתנהלים מגעים מול גופי תקשורת אונליין נוספים בארה"ב.

הקשרים העסקיים הענפים של אילון זרמון עם קבוצת הפרסום העולמית DDB באו לידי ביטוי בצורה של קבלת עצות וחוות דעת מקצועית ממנכ"ל טרייבל DDB העולמית - זרוע הדיגיטל של קבוצת הפרסום.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

למרות שהוא ביום חגו עם הבשורה המשמחת על חתימת העסקה, אילון זרמון שאף מפעיל במשרדו חממת סטארט-אפ שמלווה 3 מיזמים (כולל minteye) העדיף להישאר מאופק וצנוע בכל הקשור לעניין. זרמון דיבר עם אייס ובחר להתייחס דווקא לשינויים המהותיים בתעשיית הפרסום המקומית והעולמית. "הזיזו את הגבינה לתעשיית הפרסום. המונח שנקרא קריאייטיב טכנולוגי הולך ותופס בכל העולם. חברות ענק כמו גוגל ופייסבוק הן חברות הפרסום החדשות - חברות שמתמקדות ומתמחות בפרסום טכנלוגי על פי תוצאות".

עוד אומר זרמון: "לעולם אין גבולות - הוא הפך לטכנולוגי דיגיטלי ורק גופים רדומים ולא מלאי חיים לא מצטרפים למגמה. חממות סטארט-אפ כמו 'דה-טיים' (של אילן שילוח, מ"ב), זו שלנו ואחרות מראות כיצד ניתן להשפיע על הצרכנים באותו אופן שבעבר פרסום מסורתי ידע לעשות".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קשה להאמין (ל"ת)
    ידיות ברמיל 07/11/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מד מן 10/09/2013 22:40
    הגב לתגובה זו
    אם בכלל יראו מזה כסף
  • 3.
    כל הכבוד (ל"ת)
    מילר 10/09/2013 20:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זיו 10/09/2013 12:52
    הגב לתגובה זו
    שניה לפני שיתחילו לרוץ פה התגובות השליליות האוטומטיות נגד אילון צריך לומר מזל טוב ובהצלחה.
  • 1.
    תקציבאית לשעבר 10/09/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    מצטערת, לא מסוגלת לפרגן לבן אדם ששם את טובת העובדים שלו בתחתונים ואת טובת הכסף שלו בפרונט הייתי יורקת עליו ולא נותנת לו במה מפרגנת
  • wake up 10/09/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    כ-ו-ל-ם! אבל כווווולם (אנשי עסקים) שמים את טובת הכסף בפרונט. בגלל זה הם הבוסים (שלרב גרים בוילות גדולות ונוסעים ברכבים יוקרתיים) ואת עובדת ממורמרת. עבדתי בזרמון ובעוד כמה משרדים גדולים וטובים ותמיד הכסף קודם להם לכל. זה שהוא חרא בן אדם, זה כבר סיפור (עצוב) אחר :)
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.