אילון זרמון
צילום: דודו בכרב

הסטארט-אפ של אילון זרמון ממריא: AOL חתמה הסכם שת"פ עם minteye

בבלוג הרשמי שמפעילה AOL פורסם לפני מספר ימים על חתימת העסקה עם החברה. המיזם שהוקם על ידי גדי הדר ממייסדי וואלה ושי ענבר גייס את מירב ההשקעה בו מזרמון. AOL תטמיע את המערכת בסרטוני הוידאו ברשתה
משה בנימין | (6)

הסטארט-אפ הישראלי minteye עושה את זה מעבר לים - בשוק הפרסום הגדול בעולם. המיזם הטכנולוגי שנוסד ב-2009 על ידי גדי הדר (בעברו מייסד וואלה) ושי ענבר, המתמחה בפיתוח עסקי של מיזמי אינטרנט, חתם על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית האינטרנט האמריקאית AOL להטמעת מערכת אינטראקציית הפרסום הייחודית שלה בתכני הוידאו של AOL.

מי שיגזור קופון לא קטן מהעסקה שצפויה לשלשל לכיסי minteye הכנסה חודשית לא מבוטלת (על בסיס היקפי הצפייה בודיאו ב-AOL) הוא איש הפרסום אילון זרמון ממנו גייסו מייסדי minteye סכום של כ-1.2 מיליון דולר. זרמון שלא ליקק דבש בשנים האחרונות מעסקי הפרסום במסגרת משרד הפרסום 'זרמון-גולדמן', שלפני כשנתיים פורקה השותפות בו בינו לבין הדר גולדמן (כעת המשרד יצא לדרך חדשה ופועל תחת השם זרמון DDB) קוטף כעת את פירות ההשקעה שלו בתחומי הדיגיטל וטכנולוגיות הפרסום.

* להודעה הרשמית שפורסמה בבלוג של AOL-לחצו כאן

מה עושה המערכת של minteye: המיזם הטכנולוגי הישראלי מציע ערך משולש: פעם אחת לבעלי האתרים, פעם שנייה למפרסמים ובשורה התחתונה לגולש. המערכת פועלת בשלב תחילת הצפייה בסרטון וידאו ומביאה לאינטראקציה עם הגולש בשלב פרסומות הפרה-רול, כגון אלו המופיעות ביוטיוב ובאתרי תוכן. בעת שגולש מתחיל בצפיית סרטון וידאו, משודרת לו תחילה פרסומת עליה הוא יכול לדלג באמצעות המערכת של Minteye.

אקט הדילוג עצמו הוא החידוש של minteye שמציגה אינטראקציה ייחודית עם הגולש. כשהפרסומת מתחילה מוצג בתחתית המסך סרגל ועליו כפתור אותו יכול הגולש לגרור משמאל לימין באמצעות העכבר. בעת שהוא עושה זאת הוא מרכיב למעשה מודעת פרסומת של אותה החברה שמופיעה בפרה-רול, שהושתלה "מאחורי הפרסומת". מודעת הפרסומת נבנית בהתאם למשיכת הכפתור עד לרגע בו התמונה מושלמת מחלקי פאזל שמתחברים יחד - כשהתמונה שלמה, מופיע לגולש באנר דילוג לחיץ למעבר לסרטון.

כאמור, החברה נוסדה בשנת 2009 אז הגיע שי ענבר (אחד מהמייסדים לצידו של גדי הדר) לפגישה עם זרמון בה הוצג לו הרעיון. מרגע זה ואילך זרמון נתן להדר וענבר רוח גבית ותמיכה כלכלית וליווה אותם בפיתוח המיזם. בסופו של דבר הצליחה החברה לגייס כ-1.2 מיליון דולר ממשקיעים שונים שבראשם זרמון המכהן כיו"ר. החברה מעסיקה בסה"כ 7 עובדים, כאשר שניים מהם עובדים מארה"ב.

ההכנסה החודשית של minteye היא ביחס ישר להיקף השימוש במערכת שלה. הבשורה מבחינתה טמונה בעובדה של-AOL יש 1.5 מיליארד צפיות וידאו בכל חודש. עם זאת רק ב-65% מהסרטים ישנן פרסומות פרה-רול שעליהם אמורה מערכת minteye לעבוד. AOL אמורה לשווק את המערכת ללקוחותיה השונים וצפי ההכנסות הוא בהתאם להיענות המפרסמים. בחברה מציינים כי במקביל מתנהלים מגעים מול גופי תקשורת אונליין נוספים בארה"ב.

הקשרים העסקיים הענפים של אילון זרמון עם קבוצת הפרסום העולמית DDB באו לידי ביטוי בצורה של קבלת עצות וחוות דעת מקצועית ממנכ"ל טרייבל DDB העולמית - זרוע הדיגיטל של קבוצת הפרסום.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

למרות שהוא ביום חגו עם הבשורה המשמחת על חתימת העסקה, אילון זרמון שאף מפעיל במשרדו חממת סטארט-אפ שמלווה 3 מיזמים (כולל minteye) העדיף להישאר מאופק וצנוע בכל הקשור לעניין. זרמון דיבר עם אייס ובחר להתייחס דווקא לשינויים המהותיים בתעשיית הפרסום המקומית והעולמית. "הזיזו את הגבינה לתעשיית הפרסום. המונח שנקרא קריאייטיב טכנולוגי הולך ותופס בכל העולם. חברות ענק כמו גוגל ופייסבוק הן חברות הפרסום החדשות - חברות שמתמקדות ומתמחות בפרסום טכנלוגי על פי תוצאות".

עוד אומר זרמון: "לעולם אין גבולות - הוא הפך לטכנולוגי דיגיטלי ורק גופים רדומים ולא מלאי חיים לא מצטרפים למגמה. חממות סטארט-אפ כמו 'דה-טיים' (של אילן שילוח, מ"ב), זו שלנו ואחרות מראות כיצד ניתן להשפיע על הצרכנים באותו אופן שבעבר פרסום מסורתי ידע לעשות".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קשה להאמין (ל"ת)
    ידיות ברמיל 07/11/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מד מן 10/09/2013 22:40
    הגב לתגובה זו
    אם בכלל יראו מזה כסף
  • 3.
    כל הכבוד (ל"ת)
    מילר 10/09/2013 20:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זיו 10/09/2013 12:52
    הגב לתגובה זו
    שניה לפני שיתחילו לרוץ פה התגובות השליליות האוטומטיות נגד אילון צריך לומר מזל טוב ובהצלחה.
  • 1.
    תקציבאית לשעבר 10/09/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    מצטערת, לא מסוגלת לפרגן לבן אדם ששם את טובת העובדים שלו בתחתונים ואת טובת הכסף שלו בפרונט הייתי יורקת עליו ולא נותנת לו במה מפרגנת
  • wake up 10/09/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    כ-ו-ל-ם! אבל כווווולם (אנשי עסקים) שמים את טובת הכסף בפרונט. בגלל זה הם הבוסים (שלרב גרים בוילות גדולות ונוסעים ברכבים יוקרתיים) ואת עובדת ממורמרת. עבדתי בזרמון ובעוד כמה משרדים גדולים וטובים ותמיד הכסף קודם להם לכל. זה שהוא חרא בן אדם, זה כבר סיפור (עצוב) אחר :)
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.