דעה

קונגרצ'יוליישנ'ס: אז מהו קמפיין הדיגיטל של השנה?

שגיא חמץ חושב שהקמפיין בכיכוב אילן פלד הוא עשייה דיגיטלית מצוינת. רוצים הוכחה? הביקורת ב'הארץ' ולמעלה מ-300 אלף צפיות, שיתופים ולייקים
שגיא חמץ | (16)

קמפיין הדיגיטל של השנה הוא בכלל קמפיין טלוויזיה. הפרסומת של באומן בר ריבנאי ומשרד הדיגיטל great interactive למותג הדגנים ברנפלקס תלמה, דנית זמרת החתונות בכיכובו של אילן פלד, שמככב בכל הפסקת פרסומות, הוא גם קמפיין דיגיטלי מצוין. הוא כזה לאו דווקא בגלל הביצוע ויותר בגלל התפיסה.

רוצים הוכחה? תפתחו את עיתון הארץ או כנסו לאתר ותקראו את ביקורות הטלוויזיה. תחת הכותרת המנצחת (במיוחד אם אתם יוניליוור או יוסי לובטון) "הקורנפלקס של תלמה גם מזין וגם מפנק" פורס מורן שריר שורה אחר שורה של תשבחות על הפרסומת ואפילו על המוצר.

אם אני זוכר נכון מדובר בביקורת הטלוויזיה החיובית הראשונה ב'הארץ' מאז הקמתו לפני 95 שנה, אבל החיוך הדק שנמתח על פניו הקפוצות של שריר, לא הגיע מהטלוויזיה הוא הגיע ישר מהפייסבוק.

אומת הפייסבוק מחבקת באהבה את הקליפ של דנית שמבעיר, סליחה על הקלישאה, את הניוזפיד. אלפי שיתופים, לייקים, למעלה מ-300 אלף צפיות לסרטונים ביוטיוב ותגובות שחלקן (ואני מצטט) נשמעות כך "תודה שגרמתם לאילן להופיע שוב רק בזכות זה אני קונה את המוצר".

"חולה עליכם!"

שיר החתונות של דנית וברנפלקס - קוקוריקו חתונה

ההצלחה של הפרסומות היא קודם כל ההצלחה של הפרסומות, ליהוק גאוני ומשחק וואוו של אילן פלד שהכישרון שלו נוגע בשמיים. מעבר לזה ההצלחה נובעת מפיצוח משמעותי נוסף.

האינטרנט איננו עוד מדיה. לא מדובר באחות הצעירה שעושה באזז או הופכת מהלכים בריאים לויראליים, ומאימת על, או משלימה את אחותה הבוגרת והחזקה - הטלוויזיה. מדובר במדיום שיצר ויוצר שפה תקשורת ותרבות חדשים, ככזה במטרה להעביר מסר ולמכור, האינטרנט אמור לשבת במרכזה של החשיבה האסטרטגית והקריאטיבית ולא כעוד מדיה שמשרתת את הרעיון הגדול.

מהלך ברנפלקס תלמה שבדיגיטל מוביל אותו משרד הפרסום great interactive גם עושה עבודה משמעותית ורחבה באינטרנט, ןמכיל בתוכו שורה של מרכיבים שאנשים בעידן הדיגטלי אוהבים לאהוב ומתרגשים מהם. זה מצחיק, זה שונה חופשי ופרוע, זה מודע לעצמו וזה אותנטי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אבל מעבר לזה הוא מכיל תובנה אחת גדולה שכבר חדרה בחסות הפייסבוק לעולם שירות הלקוחות: בעידן השיחה הפתוחה ברשת מערכת היחסים בין מותג לצרכן מתבססת על יחסי כוח חדשים. המותג משרת את הצרכן ולא להפך.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של חברת המדיה החברתית בלינק

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    פחחחח 28/07/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    קשה להשתחרר מהרגלים ישנים ועקומים
  • 6.
    מוציא לאור 25/07/2013 21:17
    הגב לתגובה זו
    מאיפה התעוזה, עזות המצח להעלות פוסט זה אצלך בקיר בפייסבוק ולומר תודה רבה? על מה ולמה? מה גריי(ט) תרמו לקמפיין הזה? לא הרסו אותו כמו שהרסתם את העוגייה המדברת? איפה האינטגריטי שלך והכבוד למקצוע שפעם (פעם, כן?) היית כל כך טוב בו, להצטרף לתעשיה כולה, למאות אלפי צרכנים, לעיתונות הכתובה להוריד את הכובע ולומר לבאומן - שאפו! שיחקתם אותה. תודה....יצאת כל כך מגוחך. סייג לחכמה, שתיקה.
  • יוסי, במצבך לא כדאי להתרגז (ל"ת)
    ערן 28/07/2013 14:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ליאור 25/07/2013 16:55
    הגב לתגובה זו
    מקווה בשביל ברנפלקס שייזכרו גם אותם/יזוז משהו במכירות טיפ: ורסיות קצרות קצרות בטלוויזיה: טופ+טייל "עברתי לברנפלקס פינוקים" ולהפגיז בזה ....
  • 4.
    מת על שייק וואסבי 25/07/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    אחד העם 1 מזמן הפכה לקאלט ובטח בברנז'ה. נראה לך שלא חשבו קודם להשתמש במירי, באילנית, או במשהו שדומה. בעיה הייתה שהשחקן אילן פלד לא היה בעניין. זה לא משנה גם שזה לקורנפלקס. באותה מידה זה יכול היה להיות לגרביוני ניילון. הדמות המצחיקה היא שכובשת אותנו. לא המותג.
  • חילזון 25/07/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    איזה מגניב שהם התקשרו וביקשו להכניס אותם לטור. מה בדיוק הם עשו?
  • מתה על הסושי שרוף. אבל שרוף ככה טוב. שרוף! (ל"ת)
    25/07/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ראובן 25/07/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    אז מצבנו עלוב כמו שגיא חמץ. אחד שלא מבין מהחיים שלו ובדיגיטל בפרט אבל יודע ללקק. סתם פרסומת שנראית כאילו נשארה על רצפת חדר העריכה של אחד העם 1
  • אחד העם 25/07/2013 16:44
    הגב לתגובה זו
    לא משנה כמה חיים עוד יהיו לך בתעשייה הזאת אתה לא תזכה להתקרב לקמפיין כזה. מי ייתן ותחיה עוד עשרות שנים של בינוניות חסרת פרגון ומתוסכלת
  • סריסים עדת סריסים (ל"ת)
    גשקט 28/07/2013 14:10
  • 2.
    באומן פרו 25/07/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    ת
  • 1.
    קלישאה 25/07/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    ואיך בדיוק המותג משרת את הצרכן? משעשע אותו, מרחיק אותו מהאמת ומייצר ארגומנט לא רלוונטי. באותה נשימה, מומלף לך מר חמץ לא לתפוס בעלות על עבודה של אחרים וגם קצת להתרחק מהמנטרה המיושנת של הדיגיטל כפלטפורמה לעשיית טוב בין המותג לצרכן.
  • מישו 25/07/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    מה? עוד פעם מסר של מוצר בריא, מעודד חילוף חומרים בלה בלה בלה הפרסומת מצחיקה בטירוף, זכירה, וגם אם קונים את המוצר רק מתוך אהדה לפרסום זה השיג את יעדו... בחייך תשתחרר קצת
  • 25/07/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    זה בדיוק מה שקמפיין צריך לעשות. לבדר, לעניין ולהגיש את המסר באלגנטיות ולא לפתם את הצרכן בצעקה מחרידה "זה בריא תקנה את זה זה בריא" זה לא הרחיק אותו מהאמת. זה קירב אותו אל המסר בטוב ולא בכח. אז תפרגן ותתקדם.
  • קמפיין צריך למכור. קצת התבלבלת (ל"ת)
    פרסומאי 28/07/2013 14:49
  • כלומר "לפטם" .סליחה (ל"ת)
    25/07/2013 14:56
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

שר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיותשר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיות

שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית

במהלך לחיבור בין הפריפריה והמרכז, לראשונה בישראל יתאפשר שידור רדיו מסחרי ארצי; משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל

רן קידר |

משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל. מטרת הרפורמה היא להסיר חסמי כניסה לשוק הרדיו ולעבור לתצורת מכרז פתוח, שקוף ושוויוני, שיאפשר את הסבתן של תחנות רדיו אזוריות לשידורי רדיו בפריסה ארצית וכן את הקמתן של תחנות רדיו חדשות, כך שהציבור ייהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות, ויוכל להאזין לכל תחנה מכל מקום בארץ. 

התזכיר שפורסם להערות הציבור יאפשר לראשונה לגופים עסקיים לשדר שידורי רדיו FM מסחריים ללא הגבלות גיאוגרפיות, וכך תינתן גמישות מלאה לתחנות בבחירת מודל השידור שלהם, לרבות האפשרות של שידור במודל האזורי הקיים. כיום ישנו "נתק" בין אזורי הנגב, יהודה ושומרון והגליל לבין מרכז הארץ וירושלים, מאחר שתחנה פרטית אינה רשאית לשדר באופן רחב למאזינים במספר אזורים.

הרפורמה המוצעת עתידה לשנות זאת ולאפשר לכולם להאזין לתחנות האהובות עליהם מכל מקום, לפי בחירת התחנה. במסגרת הרפורמה המוצעת, ייערך מכרז פתוח, שקוף ושוויוני להקצאת תדרי FM, בו יוכלו להתמודד הן שחקנים חדשים והן בעלי זיכיונות קיימים. המעבר למודל החדש יבוצע באופן הדרגתי, כך שתדרים פנויים חדשים יועמדו למכרז. 

בעלי זיכיון קיים יוכלו להתמודד במכרז עוד לפני פקיעת זיכיונו, ואם יזכה במכרז יוכל לעבור לשידור במתכונת החדשה ואף לשדר בפריסה ארצית רחבה. המכרז יתבסס על מחיר, במטרה להבטיח שהמשאב הציבורי של תדר הרדיו יוקצה לגורם היעיל ביותר, כשכל גורם יוכל להחזיק ב-3 אפיקי תדר לכל היותר. 

הזוכים במכרז יידרשו להירשם במרשם ספקי הרדיו, ויוכלו לשדר ללא מגבלות של אזורי כיסוי וללא מעורבות בתוכן, מה שיאפשר ניצול יעיל יותר של משאב התדרים הציבורי ואף יביא לצמצום משמעותי בנטל הרגולטורי הקיים.