קונגרצ'יוליישנ'ס: אז מהו קמפיין הדיגיטל של השנה?
קמפיין הדיגיטל של השנה הוא בכלל קמפיין טלוויזיה. הפרסומת של באומן בר ריבנאי ומשרד הדיגיטל great interactive למותג הדגנים ברנפלקס תלמה, דנית זמרת החתונות בכיכובו של אילן פלד, שמככב בכל הפסקת פרסומות, הוא גם קמפיין דיגיטלי מצוין. הוא כזה לאו דווקא בגלל הביצוע ויותר בגלל התפיסה.
רוצים הוכחה? תפתחו את עיתון הארץ או כנסו לאתר ותקראו את ביקורות הטלוויזיה. תחת הכותרת המנצחת (במיוחד אם אתם יוניליוור או יוסי לובטון) "הקורנפלקס של תלמה גם מזין וגם מפנק" פורס מורן שריר שורה אחר שורה של תשבחות על הפרסומת ואפילו על המוצר.
אם אני זוכר נכון מדובר בביקורת הטלוויזיה החיובית הראשונה ב'הארץ' מאז הקמתו לפני 95 שנה, אבל החיוך הדק שנמתח על פניו הקפוצות של שריר, לא הגיע מהטלוויזיה הוא הגיע ישר מהפייסבוק.
אומת הפייסבוק מחבקת באהבה את הקליפ של דנית שמבעיר, סליחה על הקלישאה, את הניוזפיד. אלפי שיתופים, לייקים, למעלה מ-300 אלף צפיות לסרטונים ביוטיוב ותגובות שחלקן (ואני מצטט) נשמעות כך "תודה שגרמתם לאילן להופיע שוב רק בזכות זה אני קונה את המוצר".
"חולה עליכם!"
שיר החתונות של דנית וברנפלקס - קוקוריקו חתונה
ההצלחה של הפרסומות היא קודם כל ההצלחה של הפרסומות, ליהוק גאוני ומשחק וואוו של אילן פלד שהכישרון שלו נוגע בשמיים. מעבר לזה ההצלחה נובעת מפיצוח משמעותי נוסף.
האינטרנט איננו עוד מדיה. לא מדובר באחות הצעירה שעושה באזז או הופכת מהלכים בריאים לויראליים, ומאימת על, או משלימה את אחותה הבוגרת והחזקה - הטלוויזיה. מדובר במדיום שיצר ויוצר שפה תקשורת ותרבות חדשים, ככזה במטרה להעביר מסר ולמכור, האינטרנט אמור לשבת במרכזה של החשיבה האסטרטגית והקריאטיבית ולא כעוד מדיה שמשרתת את הרעיון הגדול.
מהלך ברנפלקס תלמה שבדיגיטל מוביל אותו משרד הפרסום great interactive גם עושה עבודה משמעותית ורחבה באינטרנט, ןמכיל בתוכו שורה של מרכיבים שאנשים בעידן הדיגטלי אוהבים לאהוב ומתרגשים מהם. זה מצחיק, זה שונה חופשי ופרוע, זה מודע לעצמו וזה אותנטי.
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
אבל מעבר לזה הוא מכיל תובנה אחת גדולה שכבר חדרה בחסות הפייסבוק לעולם שירות הלקוחות: בעידן השיחה הפתוחה ברשת מערכת היחסים בין מותג לצרכן מתבססת על יחסי כוח חדשים. המותג משרת את הצרכן ולא להפך.
הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של חברת המדיה החברתית בלינק
- 7.פחחחח 28/07/2013 14:08הגב לתגובה זוקשה להשתחרר מהרגלים ישנים ועקומים
- 6.מוציא לאור 25/07/2013 21:17הגב לתגובה זומאיפה התעוזה, עזות המצח להעלות פוסט זה אצלך בקיר בפייסבוק ולומר תודה רבה? על מה ולמה? מה גריי(ט) תרמו לקמפיין הזה? לא הרסו אותו כמו שהרסתם את העוגייה המדברת? איפה האינטגריטי שלך והכבוד למקצוע שפעם (פעם, כן?) היית כל כך טוב בו, להצטרף לתעשיה כולה, למאות אלפי צרכנים, לעיתונות הכתובה להוריד את הכובע ולומר לבאומן - שאפו! שיחקתם אותה. תודה....יצאת כל כך מגוחך. סייג לחכמה, שתיקה.
- יוסי, במצבך לא כדאי להתרגז (ל"ת)ערן 28/07/2013 14:21הגב לתגובה זו
- 5.ליאור 25/07/2013 16:55הגב לתגובה זומקווה בשביל ברנפלקס שייזכרו גם אותם/יזוז משהו במכירות טיפ: ורסיות קצרות קצרות בטלוויזיה: טופ+טייל "עברתי לברנפלקס פינוקים" ולהפגיז בזה ....
- 4.מת על שייק וואסבי 25/07/2013 15:47הגב לתגובה זואחד העם 1 מזמן הפכה לקאלט ובטח בברנז'ה. נראה לך שלא חשבו קודם להשתמש במירי, באילנית, או במשהו שדומה. בעיה הייתה שהשחקן אילן פלד לא היה בעניין. זה לא משנה גם שזה לקורנפלקס. באותה מידה זה יכול היה להיות לגרביוני ניילון. הדמות המצחיקה היא שכובשת אותנו. לא המותג.
- חילזון 25/07/2013 16:49הגב לתגובה זואיזה מגניב שהם התקשרו וביקשו להכניס אותם לטור. מה בדיוק הם עשו?
- מתה על הסושי שרוף. אבל שרוף ככה טוב. שרוף! (ל"ת)25/07/2013 16:02הגב לתגובה זו
- 3.ראובן 25/07/2013 15:43הגב לתגובה זואז מצבנו עלוב כמו שגיא חמץ. אחד שלא מבין מהחיים שלו ובדיגיטל בפרט אבל יודע ללקק. סתם פרסומת שנראית כאילו נשארה על רצפת חדר העריכה של אחד העם 1
- אחד העם 25/07/2013 16:44הגב לתגובה זולא משנה כמה חיים עוד יהיו לך בתעשייה הזאת אתה לא תזכה להתקרב לקמפיין כזה. מי ייתן ותחיה עוד עשרות שנים של בינוניות חסרת פרגון ומתוסכלת
- סריסים עדת סריסים (ל"ת)גשקט 28/07/2013 14:10
- 2.באומן פרו 25/07/2013 15:16הגב לתגובה זות
- 1.קלישאה 25/07/2013 14:17הגב לתגובה זוואיך בדיוק המותג משרת את הצרכן? משעשע אותו, מרחיק אותו מהאמת ומייצר ארגומנט לא רלוונטי. באותה נשימה, מומלף לך מר חמץ לא לתפוס בעלות על עבודה של אחרים וגם קצת להתרחק מהמנטרה המיושנת של הדיגיטל כפלטפורמה לעשיית טוב בין המותג לצרכן.
- מישו 25/07/2013 15:48הגב לתגובה זומה? עוד פעם מסר של מוצר בריא, מעודד חילוף חומרים בלה בלה בלה הפרסומת מצחיקה בטירוף, זכירה, וגם אם קונים את המוצר רק מתוך אהדה לפרסום זה השיג את יעדו... בחייך תשתחרר קצת
- 25/07/2013 14:31הגב לתגובה זוזה בדיוק מה שקמפיין צריך לעשות. לבדר, לעניין ולהגיש את המסר באלגנטיות ולא לפתם את הצרכן בצעקה מחרידה "זה בריא תקנה את זה זה בריא" זה לא הרחיק אותו מהאמת. זה קירב אותו אל המסר בטוב ולא בכח. אז תפרגן ותתקדם.
- קמפיין צריך למכור. קצת התבלבלת (ל"ת)פרסומאי 28/07/2013 14:49
- כלומר "לפטם" .סליחה (ל"ת)25/07/2013 14:56
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
