דעה

קונגרצ'יוליישנ'ס: אז מהו קמפיין הדיגיטל של השנה?

שגיא חמץ חושב שהקמפיין בכיכוב אילן פלד הוא עשייה דיגיטלית מצוינת. רוצים הוכחה? הביקורת ב'הארץ' ולמעלה מ-300 אלף צפיות, שיתופים ולייקים
שגיא חמץ | (16)

קמפיין הדיגיטל של השנה הוא בכלל קמפיין טלוויזיה. הפרסומת של באומן בר ריבנאי ומשרד הדיגיטל great interactive למותג הדגנים ברנפלקס תלמה, דנית זמרת החתונות בכיכובו של אילן פלד, שמככב בכל הפסקת פרסומות, הוא גם קמפיין דיגיטלי מצוין. הוא כזה לאו דווקא בגלל הביצוע ויותר בגלל התפיסה.

רוצים הוכחה? תפתחו את עיתון הארץ או כנסו לאתר ותקראו את ביקורות הטלוויזיה. תחת הכותרת המנצחת (במיוחד אם אתם יוניליוור או יוסי לובטון) "הקורנפלקס של תלמה גם מזין וגם מפנק" פורס מורן שריר שורה אחר שורה של תשבחות על הפרסומת ואפילו על המוצר.

אם אני זוכר נכון מדובר בביקורת הטלוויזיה החיובית הראשונה ב'הארץ' מאז הקמתו לפני 95 שנה, אבל החיוך הדק שנמתח על פניו הקפוצות של שריר, לא הגיע מהטלוויזיה הוא הגיע ישר מהפייסבוק.

אומת הפייסבוק מחבקת באהבה את הקליפ של דנית שמבעיר, סליחה על הקלישאה, את הניוזפיד. אלפי שיתופים, לייקים, למעלה מ-300 אלף צפיות לסרטונים ביוטיוב ותגובות שחלקן (ואני מצטט) נשמעות כך "תודה שגרמתם לאילן להופיע שוב רק בזכות זה אני קונה את המוצר".

"חולה עליכם!"

שיר החתונות של דנית וברנפלקס - קוקוריקו חתונה

ההצלחה של הפרסומות היא קודם כל ההצלחה של הפרסומות, ליהוק גאוני ומשחק וואוו של אילן פלד שהכישרון שלו נוגע בשמיים. מעבר לזה ההצלחה נובעת מפיצוח משמעותי נוסף.

האינטרנט איננו עוד מדיה. לא מדובר באחות הצעירה שעושה באזז או הופכת מהלכים בריאים לויראליים, ומאימת על, או משלימה את אחותה הבוגרת והחזקה - הטלוויזיה. מדובר במדיום שיצר ויוצר שפה תקשורת ותרבות חדשים, ככזה במטרה להעביר מסר ולמכור, האינטרנט אמור לשבת במרכזה של החשיבה האסטרטגית והקריאטיבית ולא כעוד מדיה שמשרתת את הרעיון הגדול.

מהלך ברנפלקס תלמה שבדיגיטל מוביל אותו משרד הפרסום great interactive גם עושה עבודה משמעותית ורחבה באינטרנט, ןמכיל בתוכו שורה של מרכיבים שאנשים בעידן הדיגטלי אוהבים לאהוב ומתרגשים מהם. זה מצחיק, זה שונה חופשי ופרוע, זה מודע לעצמו וזה אותנטי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אבל מעבר לזה הוא מכיל תובנה אחת גדולה שכבר חדרה בחסות הפייסבוק לעולם שירות הלקוחות: בעידן השיחה הפתוחה ברשת מערכת היחסים בין מותג לצרכן מתבססת על יחסי כוח חדשים. המותג משרת את הצרכן ולא להפך.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של חברת המדיה החברתית בלינק

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    פחחחח 28/07/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    קשה להשתחרר מהרגלים ישנים ועקומים
  • 6.
    מוציא לאור 25/07/2013 21:17
    הגב לתגובה זו
    מאיפה התעוזה, עזות המצח להעלות פוסט זה אצלך בקיר בפייסבוק ולומר תודה רבה? על מה ולמה? מה גריי(ט) תרמו לקמפיין הזה? לא הרסו אותו כמו שהרסתם את העוגייה המדברת? איפה האינטגריטי שלך והכבוד למקצוע שפעם (פעם, כן?) היית כל כך טוב בו, להצטרף לתעשיה כולה, למאות אלפי צרכנים, לעיתונות הכתובה להוריד את הכובע ולומר לבאומן - שאפו! שיחקתם אותה. תודה....יצאת כל כך מגוחך. סייג לחכמה, שתיקה.
  • יוסי, במצבך לא כדאי להתרגז (ל"ת)
    ערן 28/07/2013 14:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ליאור 25/07/2013 16:55
    הגב לתגובה זו
    מקווה בשביל ברנפלקס שייזכרו גם אותם/יזוז משהו במכירות טיפ: ורסיות קצרות קצרות בטלוויזיה: טופ+טייל "עברתי לברנפלקס פינוקים" ולהפגיז בזה ....
  • 4.
    מת על שייק וואסבי 25/07/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    אחד העם 1 מזמן הפכה לקאלט ובטח בברנז'ה. נראה לך שלא חשבו קודם להשתמש במירי, באילנית, או במשהו שדומה. בעיה הייתה שהשחקן אילן פלד לא היה בעניין. זה לא משנה גם שזה לקורנפלקס. באותה מידה זה יכול היה להיות לגרביוני ניילון. הדמות המצחיקה היא שכובשת אותנו. לא המותג.
  • חילזון 25/07/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    איזה מגניב שהם התקשרו וביקשו להכניס אותם לטור. מה בדיוק הם עשו?
  • מתה על הסושי שרוף. אבל שרוף ככה טוב. שרוף! (ל"ת)
    25/07/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ראובן 25/07/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    אז מצבנו עלוב כמו שגיא חמץ. אחד שלא מבין מהחיים שלו ובדיגיטל בפרט אבל יודע ללקק. סתם פרסומת שנראית כאילו נשארה על רצפת חדר העריכה של אחד העם 1
  • אחד העם 25/07/2013 16:44
    הגב לתגובה זו
    לא משנה כמה חיים עוד יהיו לך בתעשייה הזאת אתה לא תזכה להתקרב לקמפיין כזה. מי ייתן ותחיה עוד עשרות שנים של בינוניות חסרת פרגון ומתוסכלת
  • סריסים עדת סריסים (ל"ת)
    גשקט 28/07/2013 14:10
  • 2.
    באומן פרו 25/07/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    ת
  • 1.
    קלישאה 25/07/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    ואיך בדיוק המותג משרת את הצרכן? משעשע אותו, מרחיק אותו מהאמת ומייצר ארגומנט לא רלוונטי. באותה נשימה, מומלף לך מר חמץ לא לתפוס בעלות על עבודה של אחרים וגם קצת להתרחק מהמנטרה המיושנת של הדיגיטל כפלטפורמה לעשיית טוב בין המותג לצרכן.
  • מישו 25/07/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    מה? עוד פעם מסר של מוצר בריא, מעודד חילוף חומרים בלה בלה בלה הפרסומת מצחיקה בטירוף, זכירה, וגם אם קונים את המוצר רק מתוך אהדה לפרסום זה השיג את יעדו... בחייך תשתחרר קצת
  • 25/07/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    זה בדיוק מה שקמפיין צריך לעשות. לבדר, לעניין ולהגיש את המסר באלגנטיות ולא לפתם את הצרכן בצעקה מחרידה "זה בריא תקנה את זה זה בריא" זה לא הרחיק אותו מהאמת. זה קירב אותו אל המסר בטוב ולא בכח. אז תפרגן ותתקדם.
  • קמפיין צריך למכור. קצת התבלבלת (ל"ת)
    פרסומאי 28/07/2013 14:49
  • כלומר "לפטם" .סליחה (ל"ת)
    25/07/2013 14:56
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.