הרשות ה-2 ליו"ר ועדת הבחירות: לשלם לזכייני הטלוויזיה עבור שידורי התעמולה
המשבר בשוק הטלוויזיה והפרסום מציב את הרשות השנייה לצד זכייני הטלוויזיה בנסיון למזער את הנזק העתידי בזמן מערכת הבחירות כתוצאה מאובדן הכנסה.
במכתב שהעבירו יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, והמנכ"לית בפועל, אילת מצגר, לשופט אליקים רובינשטיין, יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-19 מבקשים הרשות לפעול לתיקון סעיף 16ב ו- 16ג לחוק הבחירות, כך שיאפשר לזכייני הטלוויזיה שיקול דעת באשר לאופן שיבוץ התשדירים במהלך שעות השידור, וכן לשקול גביית תשלום עבור תשדירי תעמולת הבחירות לכנסת ה-19 או לבחון מנגנון של פיצוי כספי עבור זכייני הטלוויזיה".
לדברי אבישר ומצגר, "שוק השידורים המסחריים נמצא בימים אלו במצב קשה, כאשר ההכנסות מפרסום יורדות כל העת בשל גורמים שונים הקשורים לשוק הפרסום. המשבר הנוכחי מכרסם בהכנסות וביכולות ההפקה של הזכיינים. שידור תשדירי תעמולה בערוצים המסחריים ללא כל תמורה נוגס בהכנסותיהם של זכייני הטלוויזיה המסחרית באופן חמור ובאופן מפלה אל מול ערוצים אחרים הממומנים מאגרות או מדמי מנוי".
אבישר ומצגר כותבים עוד: "הפקעת מקור ההכנסה היחידי של זכייני הטלוויזיה המסחריים בעת הזו, הינה פגיעה כפולה, האחת בשל שידור תשדירים בחינם בשעות פרסום מבוקשות מאד והשנייה בשל בריחת מפרסמים בתקופה זו".
אבישר ומצגר מוסיפים נימוקים לפנייתם וכותבים כי "פיזור תעמולת הבחירות במהלך השידורים יהווה תרומה משמעותית להליך הדמוקרטי. ניסיון העבר מלמד שהצגת השידורים ברצף אחיד בפרק זמן מסוים אינו מייצר את השיח הפוליטי שראוי לבחירות בדמוקרטיה הישראלית".
"מקבץ תשדירי הבחירות הינו דבר הזוי שצריך לעבור מן העולם" אומר אבישר ומוסיף "מקבץ התשדירים במתכונתו הנוכחית הינו אנכרוניסטי, פוגע בחוויית הצפייה של הציבור בשידורי הטלוויזיה ופוגע בתכנון של לוח השידורים. זכותו האזרחית והדמוקרטית של הבוחר הישראלי היא להיחשף לתעמולת בחירות באופן נורמלי, ולא במין גטו של מיקבץ תשדירים, שעלול לגרום למיאוס של הציבור מהעיסוק במערכת הבחירות ולהרחיק אותו מלקחת חלק בהליך הדמוקרטי".
- 1.יצחק לוינסון 14/11/2012 18:31הגב לתגובה זובישראל לשדר ועוד בחינם תשדירי תעמולת בחירות, הוא בושה לדמוקרטיה. ואולי, ישראל אינה כל כך דמוקרטית כפי שלימדו אותנו לחשוב.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
