הרשות ה-2 ליו"ר ועדת הבחירות: לשלם לזכייני הטלוויזיה עבור שידורי התעמולה
המשבר בשוק הטלוויזיה והפרסום מציב את הרשות השנייה לצד זכייני הטלוויזיה בנסיון למזער את הנזק העתידי בזמן מערכת הבחירות כתוצאה מאובדן הכנסה.
במכתב שהעבירו יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, והמנכ"לית בפועל, אילת מצגר, לשופט אליקים רובינשטיין, יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-19 מבקשים הרשות לפעול לתיקון סעיף 16ב ו- 16ג לחוק הבחירות, כך שיאפשר לזכייני הטלוויזיה שיקול דעת באשר לאופן שיבוץ התשדירים במהלך שעות השידור, וכן לשקול גביית תשלום עבור תשדירי תעמולת הבחירות לכנסת ה-19 או לבחון מנגנון של פיצוי כספי עבור זכייני הטלוויזיה".
לדברי אבישר ומצגר, "שוק השידורים המסחריים נמצא בימים אלו במצב קשה, כאשר ההכנסות מפרסום יורדות כל העת בשל גורמים שונים הקשורים לשוק הפרסום. המשבר הנוכחי מכרסם בהכנסות וביכולות ההפקה של הזכיינים. שידור תשדירי תעמולה בערוצים המסחריים ללא כל תמורה נוגס בהכנסותיהם של זכייני הטלוויזיה המסחרית באופן חמור ובאופן מפלה אל מול ערוצים אחרים הממומנים מאגרות או מדמי מנוי".
אבישר ומצגר כותבים עוד: "הפקעת מקור ההכנסה היחידי של זכייני הטלוויזיה המסחריים בעת הזו, הינה פגיעה כפולה, האחת בשל שידור תשדירים בחינם בשעות פרסום מבוקשות מאד והשנייה בשל בריחת מפרסמים בתקופה זו".
אבישר ומצגר מוסיפים נימוקים לפנייתם וכותבים כי "פיזור תעמולת הבחירות במהלך השידורים יהווה תרומה משמעותית להליך הדמוקרטי. ניסיון העבר מלמד שהצגת השידורים ברצף אחיד בפרק זמן מסוים אינו מייצר את השיח הפוליטי שראוי לבחירות בדמוקרטיה הישראלית".
"מקבץ תשדירי הבחירות הינו דבר הזוי שצריך לעבור מן העולם" אומר אבישר ומוסיף "מקבץ התשדירים במתכונתו הנוכחית הינו אנכרוניסטי, פוגע בחוויית הצפייה של הציבור בשידורי הטלוויזיה ופוגע בתכנון של לוח השידורים. זכותו האזרחית והדמוקרטית של הבוחר הישראלי היא להיחשף לתעמולת בחירות באופן נורמלי, ולא במין גטו של מיקבץ תשדירים, שעלול לגרום למיאוס של הציבור מהעיסוק במערכת הבחירות ולהרחיק אותו מלקחת חלק בהליך הדמוקרטי".
- 1.יצחק לוינסון 14/11/2012 18:31הגב לתגובה זובישראל לשדר ועוד בחינם תשדירי תעמולת בחירות, הוא בושה לדמוקרטיה. ואולי, ישראל אינה כל כך דמוקרטית כפי שלימדו אותנו לחשוב.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.37% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
