יוני בן חמויוני בן חמו

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות

בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה

נושאים בכתבה סייבר AI

קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.

ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI  כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.

אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI  כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.

המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח

המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים

בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.

ישראל, מתוקף מיקומה ומעמדה, חווה מציאות אף מורכבת יותר מהממוצע העולמי. במהלך השנה האחרונה בלבד, נרשמו למעלה מ-82 מיליון ניסיונות תקיפה מסוג DDoS ויותר מ-2.4 מיליארד ניסיונות פישינג. יתרה מכך, הנתון שצריך להדאיג כל ארגון הוא ש- 70% מהתקיפות על דוא"ל עסקי מצליחות לחדור לתיבת המייל, הרבה בזכות השימוש הגובר בטכנולוגיות AI מתקדמות בידי התוקפים.

המשמעות היא שאם בעבר ניתן היה "לסמוך" על מערכות בסיסיות, היום נדרש שינוי גישה עמוק יותר. 

קיראו עוד ב"BizTech"

מהי החולייה החלשה? לעיתים זו בדיוק החולייה שחשבת שהיא החזקה

עסקים רבים משקיעים רבות בתשתיות אינטרנט מהירות או חיבור ענן נוח, אך בפועל הם נשארים חשופים. למה? כי התוקפים לא מחפשים בהכרח את הדרך הקשה, אלא את הפרצה הקלה. מצלמה חכמה לא מוגנת, שרת עם סיסמה חלשה, או רשת Wi-Fi ללא הצפנה מספקת. כל אלה מספיקים כדי לגרום לנזק.

תשתית תקשורת צריכה להפוך מתשתית מחברת בלבד לתשתית מאובטחת, חכמה ומנוהלת. וזה בדיוק המקום שבו פתרונות מקיפים, מבוססי ענן ואבטחה, נכנסים לתמונה. 

הדרך קדימה: פתרונות משולבים ומותאמים אישית

המגמה הברורה בשוק העסקי היא מעבר לפתרונות "All-in-One", כאלה שלא רק מספקים חיבור, אלא גם משלבים בתוכם הגנות סייבר, ניהול רשת, גיבויים, הצפנות, ניטור בזמן אמת ועוד.

כך למשל, אחד הפתרונות שהתפתחו בשנים האחרונות הוא Metro PRO,  קו תקשורת מאובטח לעסקים, שכולל בתוכו ציוד מתקדם של Check Point עם יכולת התאמה לצרכים ספציפיים של כל לקוח. פתרונות מתקדמים נוספים עוסקים בהגנה מבעוד מועד על המידע בצורה חכמה. בבזק עסקים למשל חברנו לחברת HEQA security העושה  שימוש בטכנולוגיה קוואנטית כדי לעטוף ולהגן על המידע המוצפן, כך שלא ניתן יהיה לפענח אותו . פתרון נוסף מכונה מודיעין סייבר, שירות Cyberint של חברת Check Point שסורק באמצעות כלי AI את הנכסים הדיגיטליים ומאפשר לזהות, לנטר ולנטרל איומים פוטנציאלים עוד לפני שהם פוגעים במערכת הארגון. 

לא רק טכנולוגיה – אלא גם גישה

אחד הדברים שראינו לא פעם הוא שלעסקים יש מערכות טובות, אבל לא תהליכים טובים. ולכן, מעבר לטכנולוגיה, יש חשיבות עצומה לשירות, לליווי, וליכולות הניתוח והתגובה המהירות בעת אירוע. בסופו של דבר, כל ארגון, קטן או גדול צריך לשאול את עצמו: לא "האם יתקפו אותי?", אלא "איך אתמודד כשזה יקרה?"

התשובה הנכונה מתחילה בהיערכותמי שעונה על השאלות האלה כבר היום חוסך לעצמו הרבה יותר מהוצאות על תשתית. הוא חוסך זמן, נזק, ואמון.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.